Flere som trener?

I & T

Gift med forumet
♡Junigull 2016♡
Jeg har trent min tre ganger i uken de siste årene, og er i relativt god form. Har lest litt forskjellig i forhold til puls og trening, men virker som alt e ok så lenge det ikke føles ubehagelig. Det jeg har hatt størst prbl m så langt, er yoga av alle ting! ( blir svimmel og må ta pauser)

Andre som trener? Hvordan er deres erfaringer?

Forrige gang fikk jeg beskjed om at jeg bare måtte spille håndball i første trimester. Kunne helt til jeg begynte å kjenne livmoren godt.
Og det er jo en ganske anstrengende sport sånnen tanke på pult og hete.

Men nå røk jeg korsbåndet i kneet i uke 9, mest sannsynlig som et resultat av hormonendringer. Så det er jo andre faktorer som kan være greit bra hensyn til.

Men er du i god form så hadde jeg fortsatt å trene som normalt. Det gjør jeg i hvert fall.
Nå skulle jeg egentlig ha sprunget halvmaraton i november, men har lagt dette på is siden jeg da måtte trent meg opp ganske rask. Men fortsetter i samme tempo som før, men presser meg ikke for å bedre prestasjoner slik jeg gjorde før jeg ble gravid.

Jeg har og røket korsbånd, og er faktisk avhengig av trening for å holde kneet i sjakk. Trener mest på sats (sykkel og yoga, hovedsakelig) håper kroppen tillater trening lenge!! :)

Jeg har og røket korsbånd, og er faktisk avhengig av trening for å holde kneet i sjakk. Trener mest på sats (sykkel og yoga, hovedsakelig) håper kroppen tillater trening lenge!! :)

Har du ikke operert det da? Siden du er avhengig av trening.
Sykkel og yoga er jo kontrollert trening så tror ikke det skal være noe i veien for å trene så lenge kroppen orker :)

Jeg trenge også 3-4 ganger i uken. Går på typisk slynge, step, styrke og basisball raw. Samt løper jeg minst en av treningsøktene i uken.
Har virkelig ikke lyst å slutte med dette. Det er trening som holder humøret og hverdagen i sjakk for min del.

Godt å høre det er flere som trener. Jeg kommer til å fortsette med trening som nå,- så får jeg lytte til kroppen. Tenker at det blir roligere timer jeg går på og mer løping etterhvert!
Sist svangerskap gikk jeg turer og var aktiv helt til dagen jeg fødte, krysser fingre for samme formen denne gangen!! Har faktisk et bedre utgangspunkt denne gang :)

Har du ikke operert det da? Siden du er avhengig av trening.
Sykkel og yoga er jo kontrollert trening så tror ikke det skal være noe i veien for å trene så lenge kroppen orker :)

Jo, opererte i januar 14. Fortsatt mye vondt og får mer vondt om jeg ikke trener... Har vel slått meg til ro m at jeg alltid kommer til å ha vondt i kneete.. Burde kanskje ha undersøkt hvorfor det gjør vondt fortsatt, men aldri kommet så langt ..

Jo, opererte i januar 14. Fortsatt mye vondt og får mer vondt om jeg ikke trener... Har vel slått meg til ro m at jeg alltid kommer til å ha vondt i kneete.. Burde kanskje ha undersøkt hvorfor det gjør vondt fortsatt, men aldri kommet så langt ..

Det hadde jeg også og fant plutselig ut (da jeg røk det andre kneet) at det hadde røket opp igjen! Så totalt 3 røkne korsbånd nå... Men du merker det vel på om du har slark i det. Ville nok sjekket det men lite de kan gjøre med det nå som du er gravid. Får ikke ta mr da

Føles stabilt. Er bare stivt og vondt. Så plager bakside lår meg innimellom og ( tok derfra for å lage nytt korsbånd) samt partiet rundt arr.

Ikke mr når en er gravid? får vente til etterpå da. Går liksom ikke til lege til vanlig, så tenkte jeg sku nevne d nå på kontroll, siden jeg først er der ;) men, må vel vente litt til da.

Løper og går. Kondisen min er ikke halvparten av hva den var nå som jeg er gravid. Er utrolig andpusten.

Har vært flink til å jogge siste halvåret. Trena meg opp til 10km løp. Etter løpet har jeg blitt lat.. Haha ikke bra :P

Jeg også løper. Har løpt 2- 3 ggr i uka siden juni. Jeg vet ikke hvor lurt det for belastningen av kroppen nå, så tenkte jeg skal bli flinkere til å gå i fjellet og trene styrke i stedet.

Det skal sies at jeg bærer noen ekstra kilo, men er i grei form ellers. :)

Føles stabilt. Er bare stivt og vondt. Så plager bakside lår meg innimellom og ( tok derfra for å lage nytt korsbånd) samt partiet rundt arr.

Ikke mr når en er gravid? får vente til etterpå da. Går liksom ikke til lege til vanlig, så tenkte jeg sku nevne d nå på kontroll, siden jeg først er der ;) men, må vel vente litt til da.

Ja er lite vits nå, men du kan jo nevne det så får du henvisnigen. Den er vel gyldig i et år s ringer du bare etter du har født. Var i hvert fall sånn jeg gjorde det :)

Jeg trener minst 3 ganger i uka men hadde pause i over en måned da vi måtte ha prøverør og jeg ble dårlig av medisinene og hadde vondt etter uttak og da jeg ble gravid begynte jeg å blø og ble sengeliggende en uke før det gikk galt, for ca 2 uker siden begynte jeg å trene igjen og går mye topptur og har trent litt styrke og sånn tok en del situps og sånn igår og idag fant jeg ut at jeg har blitt gravid igjen helt av oss selv, syklusen etter SAen

:-) skal på pilates i morgen og yoga på torsdag begge er nybegynner kurs :-) er det noe jeg ikke bør trene når jeg er gravid?

Når jeg googler d får jeg bare opp hvor bra gravideyoga er. Tror kanskje d er noen stillinger man skal styre unna når en blir større, men nå er det ingenting som er skadelig (litt synsing fra min side nå, så spør gjerne instruktøren og) det jeg har hatt prbl m er at jeg blir svimmel. Hodet er jo en del opp ned og ellers en del uvante stillinger i forhold til normalen. Jeg stopper bare opp og henter meg inn i barnet el lignende :)

Jeg sykkler ti/fra jobb 4 ganger i uken og det gjorde jeg også sist men har tenkt å slutte nært 12 ukene og ta buss for å heller gå turer på grunn av mye bekkenløsning siste gang og det kan bli verre denne gangen med en 15 kilos som må løftes og bæres innimellom

Jeg trente styrke 4-5 ganger i uka en stund før jeg blei gravid. Men hadde et langt opphold..
Nå er jeg litt usikker på hvordan jeg skal starte igjen, er så redd for at det skal skje noe.. Men jeg ønsker jo virkelig å starte opp igjen og holde meg i form.
Tips?

Jeg trente styrke 4-5 ganger i uka en stund før jeg blei gravid. Men hadde et langt opphold..
Nå er jeg litt usikker på hvordan jeg skal starte igjen, er så redd for at det skal skje noe.. Men jeg ønsker jo virkelig å starte opp igjen og holde meg i form.
Tips?

Gjør øvelser du ikke får vondt av og kos deg med treningen.

Se denne siden og treningsprogrammet som ligger der:
https://helsenorge.no/gravid/trening-graviditet-og-fodsel

På planken står det: hold så lenge du klarer, gjenta 8-12 ganger og repeter 2-3 ganger. Dét håper jeg er en glipp, for da hadde jeg ligget totalt utmattet og ødelagt på gulvet etter bare den øvelsen :p

Back
Topp