Flere som tenker på fødselen?

Ja det er enda noen uker til de legger seg til rette .. til sammenligning fra sist så lå han ned mye tidligere så er nok det som 'stresser' meg sånn..
Begge mine har vært turbo og snurret rundt hele tiden så jeg har aldri klart å kjenne hvordan de lå, det har jordmoren bare fortalt meg :rolleyes: Men siste trivdes best i tverrleie, så selv om hun tok seg en runde rundt med dobbel salto selv under undersøkelsene så stoppet hun alltid opp tverr :hilarious:
 
Tenker og planlegger..
Tror ikke hun kommer veldig før, nr 1 og 2 kom 5 dager før og 1 dag over.
Er jo vinter og en time + å kjøre så starter det mens gubben er på jobb blir det kollega som får kjøre meg i arbeidsbil :) (ambulanse) Sambo jobber jo på Lillehammer.
Svigermor passer jentene om vi har de da, ellers er de hos far annenhver uke.

Smertelindring vet jeg ikke... født både med og uten, ta det litt som det kommer tror jeg.
Ellers gruer jeg meg. Fikk en veldig blødning pga att livmoren ikke trakk seg sammen sist. Kjempe redd for å oppleve det igjen. Spes om hun kommer i bilen.
Nå vet jeg hvor mye og fort man kan blø fra ett sår i livmoren... :(
Gruer meg så mye att jeg griner av å snakke om det.. ikke klart snakke med jordmor enda pga tårene. Sambo satt jeg å hylgråt og fortalte det til... Så det skal hvertfall taes opp med jordmor. Står jo også i papirene mine.

Ellers tar jeg fødselen litt som den kommer :) gleder meg til den er ferdig og S er hos oss utenfor magen :)
 
Tanker om smertelindring?

Tar det som det kommer, går det like fort som sist så holder det med lystgass. Drar det ut i tid så er jeg åpen for litt ymse. Spurte etter epidural sist gang, men var forseint til sånt. :p

Skriver dere fødebrev?

Mulig det blir gjenbruk, bare med en tilføyelse eller to. Hadde et sist gang nemlig, og syns det fungerte fint. Har ikke like stort behov for å skrive det nå som da, siden jeg er så mye tryggere på meg selv og vet hva jeg vil ha - og kan si fra om det.

Noen som mer sannsynlig kommer til å føde prematurt?

Ser ikke sånn ut enn så lenge, så jeg håper ikke det. :)

Til alle som er flergangs, har dere planene klar for barnepass og hvor lenge dere blir på sykehuset?

Ja, svigers bor 5 minutter unna og mini er vant til å være der. Skal overnatte noen ganger før den tid, så vi ser hvordan det går. Han er heldigvis veldig trygg på dem nå, siden de passer han fast noen ganger i uka. Vant til å sove der på dagen i alle fall, så satser på natta også går fint.
 
Tanker om smertelindring?
Skriver dere fødebrev?
Noen som mer sannsynlig kommer til å føde prematurt?

Til alle som er flergangs, har dere planene klar for barnepass og hvor lenge dere blir på sykehuset?

Førstegangs, gjort dere opp noen tanker om fødselen, og hvem som blir med?

Litt tidlig å tenke på, men etter en uke med ekstreme kynnere og en del maserier så gikk tankene av seg selv over til det temaet, er vel bare underbevisstheten som vil forberede seg :rolleyes:
Samme her..

Stor sannsynlighet for prematur fødsel grunnet tvillinger.

Jeg tror muligens jeg må føde over vann og med epidural innabords i tilfellet keisersnitt. Eventuelt planlagt keisersnitt. Avhenger vel av plasseringen deres.

Hadde fødebrev sist, men rakk ikke engang å tenke på det pga styrtfødsel 37+0.

Vi begynner å trene opp besteforeldre til pass av vesla fra neste uke.

Hvor langt sykehusopphold vi ender opp med er umulig å spå.. Spørs når de kommer og hvordan formen deres er. Var tre netter på Rikshospitalet med lillemor i fjor.
 
Sist fødte jeg uten smertelindring og tenkte etter fødsel «var det alt»?
Men problemet mitt sist var at jeg ikke ble trodd Pga jeg var så rolig. Sa vannet var gått på sykehuset men jordmor mente jeg bare tisset på meg.. :inpain: viste jo seg at det var fostervann .. De klarte å glemme meg i en time på ett «sparketest rom» . Satt der med rier og turde ikke bevege meg... Da jeg sa jeg hadde pressrier sa de at det var det alt for tidlig for.. viste seg jeg hadde 10 cm og var i full gang med fødsel.. bare sjeleglad kroppen min fiksa seg selv siden jordmor var totalt ubrukelig. De beklagde seg dagen etterpå og unnskyldte seg med at «jeg var så rolig».. Men de burde vite at mennesker reagerer vel ulikt på smerte?
Så denne gangen blir det fødebrev og hyling selv om jeg ikke skriker når jeg har vondt men går mer i meg selv.. :banghead: Sist tok alt 4 timer fra første rie til fødsel var over.. Men er innstilt på at det vil vare lenger denne gang og at jeg fint vil spørre om epidural om jeg trenger det.

Barnevakt er heldigvis 5 min unna og kan komme på kort varsel så det er en fordel. Sambo jobber 10 min unna og sykehuset er 12 min unna siden jeg også er notert ned so, hasteføder..

Vil fortest mulig hjem da å dele 3 mannsrom i 4 dager med totalt 5-6 timers søvn tilsammen ikke frister igjen:arghh:
 
Tanker om smertelindring?
Jeg ønsker lystgass denne gangen også:joyful:

Skriver dere fødebrev?
Har planer og skrive et kort, og tydelig fødebrev om at jordmoren som skal sy meg skal være flink og effektiv. Lå over 1 time i fjor for 3 sting i mellomkjøttet! I tillegg fikk jordmor knute på tråden tre ganger somhun dro opp istedenfor å klippe opp:bored:

Noen som mer sannsynlig kommer til å føde prematurt?
Er i faresonen, fordi storebror var dysmatur. Dersom denne babyen slutter å vokse blir jeg igangsatt uansett uke (så lenge babyen har det bedre på utsiden av magen enn inni)

Til alle som er flergangs, har dere planene klar for barnepass og hvor lenge dere blir på sykehuset?
Lengden på sykehusoppholdet kanikke planlegges, fordi det kommer ann på størrelsen/fødselsvekten til lillebror. Min søster skal passe storebror, hun bor 3-4 minutter unna med bil:joyful:

Førstegangs, gjort dere opp noen tanker om fødselen, og hvem som blir med?
Ikke førstegangs denne gangen, men var klar på at det kun var samboer som skulle med. Denne gangen også:joyful:

Litt tidlig å tenke på, men etter en uke med ekstreme kynnere og en del maserier så gikk tankene av seg selv over til det temaet, er vel bare underbevisstheten som vil forberede seg :rolleyes:
 
Forbereder meg med boka En god fødsel. Den var til stor hjelp sist. Ellers bare gjort meg opp tanker basert på forrige gang, jeg vil prøve å droppe epidural siden det stoppet opp fødselen og jeg lå med full åpning i 6 timer og ventet på pressrier. Vil også la tyngdekrafen få større plass siden de største fremskrittene under fødselen skjedde når jeg var oppreist.
 
Tenker masse på fødselen, hele tiden egentlig. Blødde en del sist pga livmoren ikke trakk seg tilbake, så er redd for at det skal skje igjen. Ellers går jeg rundt og bare er helt vanvittig spent på når babyen kommer. Starter fødselen selv denne gangen? Eller blir jeg datt i gang som sist? Blir det desember baby, eller januar baby igjen? Fødte 17 dager over termin sist, denne gang blir jeg satt i gang før termin om ikke noe skjer selv fordi jeg er redd for å gå over igjen. Har termin 10.januar og føler sånn at babyen kommer veldig før termin og det er jeg livredd for. Har også begynt å tenke på keisersnitt og at det er noe jeg absolutt ikke ønsker, så det skremmer livet av meg å tenke på at noe skal skje og jeg må ha hastekeisersnitt eller lignende.

Samtidig gleder jeg meg vanvittig til fødsel og bare håper så inderlig at jeg får en fødsel som jeg kan se på som en god opplevelse <3
 
Back
Topp