Flere som tenker å amme under graviditeten?

frøken-strikkedilla

Betatt av forumet
Ammer enda lille på 15 mnd, veldig spent på om melkeproduksjonen holder seg oppe. Han ammes enda på natt og flere ganger daglig:)

De siste dagene har han hengt mye i puppen:cat:

Flere som tenker å amme under graviditeten og er spent på om melkeproduksjonen klarer å holde seg oppe?
:happy119

Oi
Ammer enda lille på 15 mnd, veldig spent på om melkeproduksjonen holder seg oppe. Han ammes enda på natt og flere ganger daglig:)

Flere som tenker å amme under graviditeten og er spent på om melkeproduksjonen klarer å holde seg oppe?
Oi, ganske fantastisk at du klarte å bli gravid når du ammer så mye:-) Jeg slutter når min var 13 mnd for å øke sjangsen for å bli gravid:-) Fikk menstruasjonen rett etterpå for første gang etter fødsel og ble gravid på første forsøk etter det:-) Har faktisk ikke brukt prevansjon det siste året!

Oi

Oi, ganske fantastisk at du klarte å bli gravid når du ammer så mye:) Jeg slutter når min var 13 mnd for å øke sjangsen for å bli gravid:) Fikk menstruasjonen rett etterpå for første gang etter fødsel og ble gravid på første forsøk etter det:) Har faktisk ikke brukt prevansjon det siste året!

Gratulerer så mye :) ble overrasket selv, brukte prevensjon frem til desember, fikk mensen tilbake i mai. Og positiv test nå:) håper virkelig melkeproduksjonen holder seg oppe!

Jeg ammer like mye, mi er 14 mnd. Jeg håper å kunne fortsette, men så har jeg også en gnagende tanke i hodet at tenk så herlig det ville vært om jeg kunne fått nettene for meg selv, hun nattammer nemlig veldig mye! Vi ammer mindre og mindre på dagtid nå, kun på etterspørsel. Og nå går hun i tillegg i bhg. Jeg må bare gå inn i meg selv og finne ut hva som blir lettest for meg fysisk, siden jeg er funksjonshemmet.

Jeg ammer like mye, mi er 14 mnd. Jeg håper å kunne fortsette, men så har jeg også en gnagende tanke i hodet at tenk så herlig det ville vært om jeg kunne fått nettene for meg selv, hun nattammer nemlig veldig mye! Vi ammer mindre og mindre på dagtid nå, kun på etterspørsel. Og nå går hun i tillegg i bhg. Jeg må bare gå inn i meg selv og finne ut hva som blir lettest for meg fysisk, siden jeg er funksjonshemmet.

Kjenner til den tanken! Føler meg som zombie enkelte dager, men så ser jeg hvor mye det betyr for han. Min går ikke i bhg, så er en del etterspørsel på dagene også. I dag har han hengt i puppen helt til pappaen kom hjem! Av og til er det slitsomt, men de gode stundene er det flest av og de er fantastiske.

Ønsker deg lykke til i valget og uansett hva du velger vær stolt av deg selv :Heartred

Har også en på 18 mnd som eeelsker puppen og gjerne henger i hele natten om han får [emoji41] Merker det har blitt veldig ømt siste uka...

Hei!! Her ammer jeg enda 5-6 ganger i døgnet! Har en sønn på 7 måneder! :) Og jeg tenker å fortsette med det, så lenge han ønsker det!! Blir eventuelt tandemamming når lille kommer!!;)
Veldig spent på hvordan kroppen min takler det, men satser på at det går greit!!

Hei!! Her ammer jeg enda 5-6 ganger i døgnet! Har en sønn på 7 måneder! :) Og jeg tenker å fortsette med det, så lenge han ønsker det!! Blir eventuelt tandemamming når lille kommer!!;)
Veldig spent på hvordan kroppen min takler det, men satser på at det går greit!!

Jeg og håper på tandemamming og en naturlig amme slutt :) jeg et også veldig spent på hvordan kroppen takler det og melkeproduksjonen holder seg vedlike:smiley-bounce012

Jeg og håper på tandemamming og en naturlig amme slutt :) jeg et også veldig spent på hvordan kroppen takler det og melkeproduksjonen holder seg vedlike:smiley-bounce012

Samme plan enda?

Jeg ammer enda, og hun er 18 mnd nå. Og jeg er 23+5 på vei. Og melken er så langt nam nam :) Husker ikke når, men for storesøstera når jeg var gravid med henne som ammes nå begynte melken plutselig og smake asj... Lurer på om det vil skje denne gang også... Tror det var runt når jeg var 26-28 uker på vei...Da ble det en naturlig slutt på ammingen. Hadde planlagt tandem amming da...men det gikk jo i vasken. Får se hvordan det går denne gang, for jeg klarer ikke og slutte med ammingen så lenge hun vil ha enda :)

Samme plan enda?

Jeg ammer enda, og hun er 18 mnd nå. Og jeg er 23+5 på vei. Og melken er så langt nam nam :) Husker ikke når, men for storesøstera når jeg var gravid med henne som ammes nå begynte melken plutselig og smake asj... Lurer på om det vil skje denne gang også... Tror det var runt når jeg var 26-28 uker på vei...Da ble det en naturlig slutt på ammingen. Hadde planlagt tandem amming da...men det gikk jo i vasken. Får se hvordan det går denne gang, for jeg klarer ikke og slutte med ammingen så lenge hun vil ha enda :)

Samme plan enda :) her er lille 19mnd, vi nattammer flere ganger hver natt, er litt sårt, men overlever det. Ammer også flere ganger daglig :) er 24+4 i dag

Samme plan enda :) her er lille 19mnd, vi nattammer flere ganger hver natt, er litt sårt, men overlever det. Ammer også flere ganger daglig :) er 24+4 i dag

Jeg har omsider avvent fra nattamming det var inntil for kort tid siden ekstremt hele natta vær time :o Nå er siste pupp som regel kl. 19 noen ganger kl.23. Også ikke før kl.0600-07.00 Jeg ble litt mere opplagt etter det gikk seg til :p

Her måtte vi gi tapt rett før jul. Melka forsvant, og hun ble fint lite interessert (30 måneder gammel da, så ingen krise altså). Hender hun ber om puppa, men det virker som om at teknikken er borte også.

Her måtte vi gi tapt rett før jul. Melka forsvant, og hun ble fint lite interessert (30 måneder gammel da, så ingen krise altså). Hender hun ber om puppa, men det virker som om at teknikken er borte også.

Er spent på hvordan det utvikler seg videre her. Hun får om hun vil fortsette da jeg alltid ammer i minst 2 år.
Men det er helt opp til henne :)
Jeg klarer ikke, og si nei nå slutter vi.
Selv om det inni mellom kan bli mye mas på puppen. Hun er så glad i kosen :)

Er spent på hvordan det utvikler seg videre her. Hun får om hun vil fortsette da jeg alltid ammer i minst 2 år.
Men det er helt opp til henne :)
Jeg klarer ikke, og si nei nå slutter vi.
Selv om det inni mellom kan bli mye mas på puppen. Hun er så glad i kosen :)

Kunne fint fortsatt svangerskapet ut for min del, men tørrpupping synes hun visst var fint lite interessant. Kan jo hende hun får lyst til å prøve igjen når lillebror får, men ser ut til at teknikken er forsvunnet også.

Kan jeg spørre hvorfor dere ammer så lenge..? Førstegangs, så ingen erfaring... Bare veldig nysgjerrig :)

Jeg har omsider avvent fra nattamming det var inntil for kort tid siden ekstremt hele natta vær time :eek: Nå er siste pupp som regel kl. 19 noen ganger kl.23. Også ikke før kl.0600-07.00 Jeg ble litt mere opplagt etter det gikk seg til :p

Er ekstremt her til tider også, får ikke sove under ammingen lenger, så merket jeg er trøtt :dead: men vil holde ut:happy:

Kan jeg spørre hvorfor dere ammer så lenge..? Førstegangs, så ingen erfaring... Bare veldig nysgjerrig :)
Morsmelk og amming har store helsegevinster for både mor og barn, og for meg er det helt naturlig å fortsette amming så lenge barnet vil ha. Jeg har nok en grense et sted, men den er ikke nådd så langt.

En rekke studier viser at jo tidligere man får barn, og jo lenger man ammer, jo mindre risiko har mor mot brystkreft, eggstokkreft og livmorkreft.

Sniker fra august. Ammer min lille på 12 mnd enda. Ikke ofte, har ikke så mye melk igjen. Men blir et par ganger ila dagen og av og til på natt. Kjenner puppene er mer ømme nå, så jeg må nok si stopp snart. Men jeg lurer på, hvordan blir det med råmelk hvis man enda ammer forrige når lille blir født? Får man det i like stor grad som hvis ikke?

Back
Topp