Flere som strikker?

VictoriaH

Ventende
August 2018
Oktobergull 2022
Akkurat nå hastestrikker jeg ferdig garderoben til storesøster for neste år så lillesøster eller lillebror kan være i fokus fra 24/3 :)

Ellers har jeg et ganske greit lager liggende, kan ta bilde av det etterpå :P

Strikker du?

Jaaa, jeg strikker :love7 har en del liggende og kommer nok til å starte så snart koften jeg har på pinnene blir ferdig!

Jeg strikker, men akuratt nå strikker jeg genser til meg selv :)
Screenshot_20220129-115344_Chrome.jpg

Last edited:
Ja strikker, holder på med mondaysuit 1. håper å få strikket flere av den mtp babyboom. Gave og til meg selv hehe. Har tenk å strikke lillebjørn luer også, rumpene og bukser. Men vi får se hva jeg rekker. Har noen prosjekter til eldstemann jeg vil ha klar til høsten også

Ja strikker, holder på med mondaysuit 1. håper å få strikket flere av den mtp babyboom. Gave og til meg selv hehe. Har tenk å strikke lillebjørn luer også, rumpene og bukser. Men vi får se hva jeg rekker. Har noen prosjekter til eldstemann jeg vil ha klar til høsten også

Gitt meg frist til 24/3 med å få ferdig storesøster sitt :) Mangler en genser, 1 1/2 bukse og litt tilbehør. Så heldigvis overkommelig med mindre kvalmen tar meg helt…

Har strikket en del lillebjørnluer. Har også en monday liggende i 3 mnd + ganske mange tykkere heldresser, bukser, jakker/gensere og tilbehør… Blir ikke synd på ungen :P

Strikker jeg også. Akkurat nå holder jeg på med strømpebukser til lille. Jeg har aldri strikket sånn bukse, så jeg snubler meg gjennom oppskriften og er spent på resultatet. Så har jeg startet på et babyteppe. Jeg skal strikke i alle mulige farger sånn at det er greit for både gutt og jente. Tenker det er godt å ha teppe å pakke inn i. Skal lage to har jeg tenkt, sånn at vi har å bytte på når det må vaskes.

Gitt meg frist til 24/3 med å få ferdig storesøster sitt :) Mangler en genser, 1 1/2 bukse og litt tilbehør. Så heldigvis overkommelig med mindre kvalmen tar meg helt…

Har strikket en del lillebjørnluer. Har også en monday liggende i 3 mnd + ganske mange tykkere heldresser, bukser, jakker/gensere og tilbehør… Blir ikke synd på ungen :p

Hehe herlig! Ingenting er finere enn hjemmestrikk!

Ønskeliste til lille ❤️

Et par tynne bukser i minste str
Nøytral jakke 0-3 mnd (olivesslåom)
Flere luer i nyfødt og 3 mnd
Elliebloomer hvis jente
Tynne bukser/selebukser i 6 mnd
Mondaysuit nyfødt + 6 mnd
Eventuelt en rosa heldress hvis jente
Garntopiateppe i enten rosa eller blått

Skal også strikke Hollykjole til storesøster, så evt da Hollykjole eller romper til en lillesøster. Og enten matchende body eller kjole til storesøsters strikkede kjole da den er såpass stor enda. Begge disse tiltenkt neste jul og en eventuell navnefest :)

Aldri ett sted uten strikkepinner og garn :) Nå strikker jeg zippersweater nr 2 til sambo. Babystrikk blir det senere i år :love017

Dere er så flinke! Jeg har veldig lyst til å begynne å strikke! Noen tips til hvordan jeg kan komme i gang? (Har ingen kunnskaper fra før)

Dere er så flinke! Jeg har veldig lyst til å begynne å strikke! Noen tips til hvordan jeg kan komme i gang? (Har ingen kunnskaper fra før)

Finn en oppskrift du har lyst å strikke. Visst du har venner eller familie som strikker spør om du kan få veiledning ved behov. Er du usikker på noen ting er det masse gode YouTube videoer. Gjør litt research på pinner, jeg foretrekker cubics fra knitpro. Men vet mange foretrekker div trepinner f.eks. Noen garnkvaliteter deler seg mer enn andre så første plagget ville jeg investert i f.eks Sandnes , kfo eller dale som er litt dyrere men utmerket kvalitetsgarn vs drops som også er gode garn men deler seg mer. Og dermed kan være mer frustrerende for en nybegynner. Spør gjerne på din lokale strikkebutikk hva du trenger og om de har råd. Ofte er de mer enn villige til å hjelpe! Eller kos deg! Når du har knekt koden kan du lage omtrent alt!

Finn en oppskrift du har lyst å strikke. Visst du har venner eller familie som strikker spør om du kan få veiledning ved behov. Er du usikker på noen ting er det masse gode YouTube videoer. Gjør litt research på pinner, jeg foretrekker cubics fra knitpro. Men vet mange foretrekker div trepinner f.eks. Noen garnkvaliteter deler seg mer enn andre så første plagget ville jeg investert i f.eks Sandnes , kfo eller dale som er litt dyrere men utmerket kvalitetsgarn vs drops som også er gode garn men deler seg mer. Og dermed kan være mer frustrerende for en nybegynner. Spør gjerne på din lokale strikkebutikk hva du trenger og om de har råd. Ofte er de mer enn villige til å hjelpe! Eller kos deg! Når du har knekt koden kan du lage omtrent alt!

Tusen takk for supre tips! Nå gleder jeg meg til å starte, skal rett til butikken etter jobb i dag :thumright

Strikker også, og er særlig glad i å strikke små plagg! Har en påbegynt ankers heldrakt liggende - som har ligget en stund - som jeg håper vi får bruk for :)
Har også nettopp ryddet i garnlageret, og har en del nøster som passer til babystrikk uten at jeg behøver å handle mer per nå :)

Skikkelig utålmodig på å finne ut av kjønn… Masse blått og rosa garn liggende ❤️

Har en god blanding av blått, rosa og nøytralt i lageret + mye etter storesøster (både rosa og nøytralt) :)

Back
Topp