Flere som starter på lang protokoll her?

Mener å huske de sendte masse info + resepter i posten på første ferskforsøk når jeg ringte inn mens.

I tillegg får du ett gult ark hvor du får fylle inn datoer for alt mulig rart etterhvert som det nærmer seg.
Ha alltid med det gule arket når du skal på Riksen :)

Kom heksa :(
eller fikk dere pos test? :)

Idag på 17dpo(!!!) Dpo kom heksa med et brak!! 7 dager lenger lutealfase enn de siste 3.5 årene !
Så dobbel dose crinone gjorde susen :p
Sluttet på crinone 14 dpo da blodprøve og digitale viste negativ. .
Så nå er jeg spent å venter til kl blir 12 og jeg kan ringe inn mensen på riksen :)

Bør Jeg informere om at jeg vet jeg har egen el på cd 14/15 og mensen på dag 25?
For om jeg begynner på nesespray på dag 21 så har jo el vært?
Kan det tulle med noe? Vi skal iallefall kun ha sex med kondom under denne prosessen har jeg heldigvis nå lært ☺ og må jo innrømme det blir litt spesielt hehe.. etter 3.5 år som prøvere så skal vi nå bruke beskyttelse hehe

Du kan informere, men det har ikke noe å si. Når du starter med spray, så får du ikke vanlig syklus lenger. Tror det viltogste er at man har HATT el. Noen er jo veldig sent ute med el. Men 14 er normalt, og jeg startet også på dag 21.

Så flott. :D Da er vi 3 stk som har startet opp på sprøyter her idag da ;)

Hvilken sprøyte tar du? Jeg tar Gonal-F. Var veldig nervøs ved første stikk, men det var jo ingenting å gruve for :hilarious: Og nå er det bare å telle ned til kontroll den 16.09. :happy:

Du kan informere, men det har ikke noe å si. Når du starter med spray, så får du ikke vanlig syklus lenger. Tror det viltogste er at man har HATT el. Noen er jo veldig sent ute med el. Men 14 er normalt, og jeg startet også på dag 21.

åja, tusen takk for svar :) rart å føle seg som newbie igjen, etter 3,5år som prøvere haha...
stemmer det at riksen kan ha tlf tid mellom 10 og 11 noen ganger også?
mener å huske jeg har hørt det , eller var det ønsketenkning haha :P

Hvilken sprøyte tar du? Jeg tar Gonal-F. Var veldig nervøs ved første stikk, men det var jo ingenting å gruve for :hilarious: Og nå er det bare å telle ned til kontroll den 16.09. :happy:

Jeg tar Menopur og det går også veldig greit. Akkurat tatt sprøyte nr 2 ;) Skal ikke på kontroll før 18/9 jeg. Hører til St.Olavs. Hvor hører du til? :)

Idag på 17dpo(!!!) Dpo kom heksa med et brak!! 7 dager lenger lutealfase enn de siste 3.5 årene !
Så dobbel dose crinone gjorde susen :p
Sluttet på crinone 14 dpo da blodprøve og digitale viste negativ. .
Så nå er jeg spent å venter til kl blir 12 og jeg kan ringe inn mensen på riksen :)

Bør Jeg informere om at jeg vet jeg har egen el på cd 14/15 og mensen på dag 25?
For om jeg begynner på nesespray på dag 21 så har jo el vært?
Kan det tulle med noe? Vi skal iallefall kun ha sex med kondom under denne prosessen har jeg heldigvis nå lært ☺ og må jo innrømme det blir litt spesielt hehe.. etter 3.5 år som prøvere så skal vi nå bruke beskyttelse hehe

Jeg begynte på nesespray dag 21 og har vanligvis el mellom CD 14-19 så det går nok helt bra. :)

Man skal ha el før nesesprayen også mener jeg å huske man skal få mensen minst 3 dager før man starter på sprøytene(?) .
Så man har på en måte en "vanlig" syklus inni alt dette her.

Jeg hører også til Riksen og syns det er lettere å kontakte dem på 'min journal' enn på tlf siden det ofte tar gaaaaanske lang tid å komme gjennom til dem :)

Jeg hører til Riks'n. :)

ser dere også er igjennom 1.ivf? :)
har du begynt på spray enda? :)

Prøvde å ringe ivf sykepleier nå , da det står at de har tlf tid mellom 10-11 og 12-15, men virker ikke som det er daglig det er ....
men 1,5 time igjen nå bare da :)

Jeg begynte på nesespray dag 21 og har vanligvis el mellom CD 14-19 så det går nok helt bra. :)

Man skal ha el før nesesprayen også mener jeg å huske man skal få mensen minst 3 dager før man starter på sprøytene(?) .
Så man har på en måte en "vanlig" syklus inni alt dette her.

Jeg hører også til Riksen og syns det er lettere å kontakte dem på 'min journal' enn på tlf siden det ofte tar gaaaaanske lang tid å komme gjennom til dem :)

når jeg ringte de på fredag i forrige uke for å spørre om noe, satt jeg 36 min i tlf for å komme gjennom hehe ...
kanskje jeg skal sjekke ut min journal :)

edit: kommer ikke inn på siden der jeg... står at siden ikke eksisterer? :/

kommer faktisk virkelig ikke litt inn på min journal siden engang..
kommer til hovedsiden men når jeg skal logge inn, så kommer det opp at siden ikke vises..
forsøkt å åpne i mozilla og firefox uten at det hjalp :/

kom inn via internet explorer :)

men er dette da en side hvor jeg kan skrive melding og informere om at jeg har fått menstruasjon idag?
er det ikke tryggere å ringe ved 1.gang man skal dette?
og hva brukes den meldingsfunksjonen til der inne egentlig ?

takk for at dere svarer en newbie <3

:happy:
ser dere også er igjennom 1.ivf? :)
har du begynt på spray enda? :)

Prøvde å ringe ivf sykepleier nå , da det står at de har tlf tid mellom 10-11 og 12-15, men virker ikke som det er daglig det er ....
men 1,5 time igjen nå bare da :)

Er 1. IVF ja. Så det er mye spenning rundt prosessen :p
Jeg starta med spray 16.08, kontroll i går og skal fortsette med halv dose spray og begynte med sprøyta i går :)
Å få tak i de på tlf er ikke bare enkelt. En må smøre seg med tålmodighet og vente lenge. Men kommer igjennom til slutt ;) Utrolig trivelige folk som jobber der :)

men er dette da en side hvor jeg kan skrive melding og informere om at jeg har fått menstruasjon idag?
er det ikke tryggere å ringe ved 1.gang man skal dette?
og hva brukes den meldingsfunksjonen til der inne egentlig ?

takk for at dere svarer en newbie <3

Fikk du tak i dem tilslutt? :)
Det føles kanskje tryggere å snakke med dem på tlf første gang, men informasjonen frem og tilbake er like god på min journal.

Man sender beskjed på den knappen som ser ut som en @
Velg mottaker (hos meg er den kun ivf avd på Riksen som er tilgjengelig).
Så skriver du at du har fått mensen og spør hva skjer nå? Så pleier jeg hvertfall som regel å få svar i løpet av ett par timer i arb tiden. :)

De sier at om det er noe akutt så bør man ringe, mens info om mens f.eks kan sendes på min journal.

Forresten så ba de meg skrive fødselsdato på min journal siden de ikke får den opp automatisk.
Jeg legger alltid ved mitt tlf også i tilfelle de vil ringe og spørre om noe.

Forresten så ba de meg skrive fødselsdato på min journal siden de ikke får den opp automatisk.
Jeg legger alltid ved mitt tlf også i tilfelle de vil ringe og spørre om noe.

så flott, takk for god informasjon om min journal :)
Ja, fikk tak i de etter kl 12, og har fått oppstart nesespray 28.september og egguttak i uke 44 :) :)

så flott, takk for god informasjon om min journal :)
Ja, fikk tak i de etter kl 12, og har fått oppstart nesespray 28.september og egguttak i uke 44 :) :)
Herlig! :D
Godt å komme igang? :)

Herlig! :D
Godt å komme igang? :)

ja, nå føles det ikke som en evighet til i alle fall, iogmed jeg nå har fått en dato å forholde meg til :)

Back
Topp