flere som sliter med navnvalg?

Vi hadde jente navn klart ganske tidlig, Mie Adelen. Men så venter vi en gutt, og da er det litt værre:p Atår mellom Adrian og Julian foreløpig, så får vi se hva som passer når han blir født:)

Sliter med guttenavn vi også, ingen å kalle opp etter heller da alle rundt oss har merkelige dobbeltnavn, typisk vestlandsfenomen :laughing025

Til nå har vi kun Samuel, så det blir nok det, men jeg skulle gjerne hatt et alternativ hvis det viser seg at han ikke passer det navnet :-)

Med første va æ veldig bestemt på at blei d jente sku vi kalle opp etter min bestemor som døde noen år før og d va samboeren med på og vi bestemte oss for at blei d gutt sku han oppkall etter faren til samboeren som også døde noen år før d...blei jente først så da blei d etter bestemor...så da va guttenavn klart når æ blei gravid igjen, og da ente vi opp med navnet til faren til samboeren også ville vi også oppkall jente etter han så der har vi vridd hodene litt, men funnet et fint jentenavn... om vi ikke oppkalle noen etter svigerfar e d ingen som gjør d...

Vi skrev ned en hel hau med navn før vi bestemte oss for et navn til gutt og et navn til jente, senere ble vi enig om dobbelt navn til jente.

Lia, Lea, Liam, trinns, leander, Leah, Sofie, Sarah louise, Lukas Aleksander, sandrine, tamara leane, amira= prinsesse, krisander, leanora, tivander, ariel, rose, taran, arian, emine, Alma, alva, amadine, nadine, aimee, emmeline, emmine, Albertine , adine , edin, lia, luna, oline, Sarah Kristin, maxine, natania, leon, Theodor, theo, leander, leonandus, leonardus, kornelius, Semolina, Leonora, Eddika, Janessa, Tiril, Nikoline, Leah Sofie, Leo, Frederikke, Kleo, Simone, Leandra, Denise, Triana, Chrisander, Nathaniel, Mateo, Oliver, Ferdinad, nicolai, Embla, Tobias, arina, Madeline, Tatiana, Anea, Enea, Lenea, Tilje, Tyri, Aune, Solan, Ophelia, Asantia, Vilma, Andrine, Albine, Verona, Edvine, Ylva, Ylvia, Alexius, Mariah, Theis (gutt), Jeanine, Ellah, Timea, Oline, Ophelia, Eliot, William, Oliver, Leon, Marikken, Madiken, Nilla, lingling, Maysin, Tilsa, janikka, Maxine, Thyra, Kirius(gutt), Olianne, Caspian, Atene, Thia, Tiona, Tengel, alveola, Athine,

Vi står mellom to jentenavn, Nora eller Alva, men hvis det blir en gutt så sliter vi ;) Min svenske samboer har (i følge meg selv) mange uaktuelle forslag.... Heldigvis noen måneder igjen til vi må bestemme oss.... selv om jeg synes det er så ekstremt lenge til at jeg gjerne skulle sett at tiden gikk litt fortere ;)
Dere har mer en noen mnd å bestemme dere på. Tar ca 6mnd etter fødsel før barnet får tildelt et navn om dere ikke har funnet et. Så bruk tiden dere trenger ;)

Back
Topp