Flere som skal ha tvillinger?

Hanne79

Elsker forumet
Heisann

Jeg er førstegangsfødende og skal ha tvillinger. Lurer på om det er flere her som venter to. Savner noen å dele erfaringer med, spesielt vedrørende svangerskapet. Finner ikke så mye litteratur om akkurat det, kun om fødselen og årene etterpå. Jeg har termin 13 januar (blitt regulert flere ganger), regner med å få ny dato igjen på screeningultralyden den 17. august. Uansett så er det vel trygt å si at det er store sjanser for at det blir desemberbarn. Er også aktiv i januarklubben. Kjekt hvis noen gir lyd fra seg[:D]
 
hei. jeg har akkurat fått vite at jeg skal ha tvillinger. jeg må si at jeg fikk sjokk. er sikker på at alle hørte meg da som satt ute på vente rommet. gikk helt sjokka ut....er nå 8 uker på vei. har fått termin 31 mars. men de kommer sikkert før det. skal ha planlagt keisersnitt.. fint å prate med andre som skal ha tvillinger. da kan vi dele våre tanker og andre ting rundt det å gå gravid med tvillinger og etter... jeg er foresten 34 år og har to jenter fra før som da blir 5 og 10 år. vi bor i stavern. hvem er du?? og hvor gammel er du? barn fra før?
 
eg ska ha tvillinga:) e 24veke på veg:)

eg e 18år å d e første gang eg e gravid...skummelt:)
 
Kjekt å høre fra flere som skal ha tvillinger. Jeg heter Hanne, fyller 26 i oktober og har ingen barn fra før. Er fra Haugesund. Måtte smile litt når jeg leste om reaksjonen din når du fikk vite at det var tvillinger, Tuzza.Må vel innrømme at da jeg fikk vite at jeg ventet to, i uke 7, var jeg ganske hysterisk i noen dager[:D] Vi har prøvd å bli gravide i 1 år, og ikke én gang har vi tenkt at det kunne bli to. Ingen av oss har tvillinger i familien. I tillegg er begge enebarn, så hele situasjonen er ganske spesiell. Grunnen til at jeg fikk vite det så tidlig var for jeg trodde jeg hadde en SA. Hadde flere blødninger. Det viste seg at det var et blodkar fra livmorhalsen som sprakk. Når legen endelig kunne fortelle at her var det ikke bare hjerteslag, det var to par med hjerteslag, sa jeg "Herregud" og "Fy F... " før jeg holdt kjekft i et kvarter. Nå har jeg vendt meg til tanken, og gleder meg til de kommer.

Nå har vi vært på screeningultralyden og fått fremskyndet termindato til 9. januar fra 13. januar. Alt står bra til med dem begge. Tvilling 2 var litt mindre enn Tvilling 1, men begge ligger innefor normalen. De er toeggede, så mest sansynlig vil de holde normal vekst. Mulig at den som ligger øverst (tvilling 2) er ei jente, men jordmor kunne ikke si det sikkert. Den ene foten kan ha skjult en liten fant[;)] Tvilling 1 lå på magen, og lå tydeligvis godt slik, for den ville ikke snu seg. Neste ultralyd er om 3 uker, håper å få vite kjønn da. Litt praktisk når du venter to, + at babyene blir liksom litt mer virkelige hvis vi kan begynne å kalle dem på navn.

Hvorfor skal du ha planlagt keisersnitt, tuzza? Jeg håper jeg kan føde vaginalt. Vil helst slippe arret på magen, og infeksjonsfaren som følger med keisersnittet.

Gratulerer med tvillingene Twins87. Tror nok det kommer til å gå så bra med oss alle 2. Tvillinger er bare helt fantastisk!!!! (... sa hun som ikke har babyer fra før[:D])

Håper vi kan holde hverandre litt oppdatert fremover. Utrolig lite informasjon om tvillingsvangerskap.

Klem Hanne
 
Forresten så er tvillingene mine toeggede[:)]
 
takker:) gratulera t deg og:)
ja e voldsomt lite info om sånt..å alle mål å størrelsa på foster gjelde berra før vist d e 1 bebi..å d e litt iriterandes...jaja..
men d so iritera meg e atte legane ska krangla på når eg vart gravid....eg veit nøyaktig dato eg vart gravid men dei nekta før at d stemme...å det er ikkje fleire alternativ å velga mellom..eg e nemle ikkje ilag m faren t ongane å han reiste på konsert dagen etter eg vart gravid...konklusjon:da e voldsomt stor sjangs før at eg har rett når da gjelde datoen....
skulle jo tru dei meina at eg drive å ligge rundt m folk uten å ein gang hukse d:(
 
Hehe, leger har en tendens til å være kjepphøye og sta ja. Jeg er sykepleier, så dette vet jeg. Bare hold på din egen termindato i tillegg du. Uansett så kommer vi ikke til å gå over tiden[:D] Er det stor forskjell på termindatoene?
 
ja ganske stor...min termin e rundt 14-15desember å legane meina 31desember...blir litt oppgjitt når dei ikkje vil gji seg...d e jo faktisk den einaste gangen eg har hatt sex på mangen måna å da må d jo vera den gangen eg vart gravid!..i nyare tid ha jo folk slutta å tru at ein kan bli gravid av kyssing å klemming å sånt..men men..både eg å far t ungane veit at eg ha rett å da e d egentle ikkje so nøye..berre voldsomt iriterandes...
 
Uansett er det jo vanlig at tvillinger kommer før termin, da[;)]
 
ja d e d vel:)so dei seie nåk fra når dei vil ut anten legane e enige eller ikkje:)
rekna m å få dei ein el an gang i månadskifte nov-des...eller tidleg i des...
hadde siste mensen tidle i mars å blei gravid 23mars so da skulle vel stemma ganske bra:)
 
Ville bare informere om at jeg har funnet et kjempegodt tvillingforum. www.tvillingforum.com
Har registrert meg der også, masse god informasjon for tvillinggravide.
 
hei. jeg var og 7 uker når jeg fikk greie på det.. men det har begynt å slå seg til ro nå. nå gleder vi oss. samme om vi vet at det skal bli slitsomt i begynnelsen. skal til ny ultra når jeg er 11 uker. grunnen til jeg vil ha planlagt keisersnitt er pga en vanskelig fødsel men ho minste som satte sine spor. og fått beskje om at en fødsel normal vil ødelegge meg mer der nede..noe jeg ikke vil.. så derfor blir det keisersnitt...... så den gruer jeg meg til. jeg har svigerfar som bor i haugesund. ikke så langt unda oasen på karmsund. hvor bor du??? uansett får du ha lykke til videre...[:D]
 
Hei,hei! Så artig å se at det er tvillinger på vei her! Å flere tvillinger!! Jeg blir så fasinert av tvillinger[:)] Jeg er tvilling selv jeg å vi har mye tvillinger i familien...så jeg håper jeg også kan få tvillinger en gang[:D]
 
Hallo igjen..

svarte deg inne på svangerskapstråden også.. [:D] Så kjekt å høre om flere som venter tvillinger..

Vi har ikke krav på så veldig mye mer, selv om vi venter tvillinger. Litt lenger permisjon.. 5 uker med 100 % eller 7 uker med 80 %.

Også får vi dobbel barnetrygd.....

Ellers får vi dobbel glede[:D][:D]
 
vist du e åleina får du dobbel eingangstønad..å dobbelt barnebidrag å barnetrygd for 3.....men når du ikkje e åleina trur eg det berra barnetrygden so blir førdobla..
eg fekk ikkje vita før i veke 18 at eg hadde 2inni dar...viste førsovidt ikkje at eg va gravid før i veke 12eller13..men vart litt sjokka når eg såg håve nr2!! hjalp ikkje på atte doktaren nekta å sjå ette om d va 2 før eit kvarter seinare når mamma(ho va m )vart iritert på han å sa at han MÅTTE sjekka om d va 2! so eg låg der i eit kvarter å lurte litt på om eg va sinnsjuk eller om doktaren va blind...
 
Kjenner deg ikke men...Hi,hi...Har hørt litt![;)]
"Tanta" mi er ei venninde av mamma'n din...
 
Hei.
Jeg venter tvillinger 4 mars. Men jeg skal på ultralyd igjen til mandag. Da er jeg nesten 17 uker på vei[:)] Da får jeg jo sikkert en ny dato. Jeg har ei jente som fyller 3 år fra før. Hun gleder seg veldig. Må jo si at jeg var i sjokk de første ukene. Men nå bare gleder jeg meg.
Jeg håper at de kan se hvilken kjønn de er nå. Er så spent.
 
Så spennende... håper du får vite kjønn. Jeg har hatt flere UL nå, men babyene mine nekter å vise kjønnet sitt[:D] Men skal ha ny igjen neste fredag, så vi krysser fingrene. Kjekt av vi er endel som venter tvillinger her inne nå.... Hvor gammel er du?
 
meg du meina???ååå..hmm bur på leikanger:)2mil fra sogndal:)
kem e tanta di da???
 
Back
Topp