Flere som skal gå på Albyl-e i svangerskapet?

Rupia

Forelsket i forumet
Hei!

Forrige svangerskap fikk jeg alvorlig svangerskapsforgiftning og begynnende HELLP syndrom.

Det endte med forløsning i uke 28.

Derfor må jeg nå gå på blodfortynnende fra uke 12.

Andre her som skal det eller har samme historikk? :)
 
Samme med meg . Vet ikke om jeg er gravid enda men jeg skal ha albyl-e pga begynnende hellp i svangerskap nr 2.
 
Skal gå på blodfortynnende sprøyter fra uke 6 pga 2 babyer som har dødd veldig uventa i 2 trimester. Er jo ikkje det samme sånn sett, grunnen, men virkestoffet er jo ❤ prøvde albyl-e forrige svangerskap men hovna opp i ansiktet og etter 3 dagar avbrøt me og bestemte at zet går nok fint uten. Det gjorde det ikkje :( så nå blir det sprøyter fra uke 6 og trulig godt inn i 3 trimester, kjenner eg ikkje gleder meg veldig..
 
:wideyed:
Skal gå på blodfortynnende sprøyter fra uke 6 pga 2 babyer som har dødd veldig uventa i 2 trimester. Er jo ikkje det samme sånn sett, grunnen, men virkestoffet er jo ❤ prøvde albyl-e forrige svangerskap men hovna opp i ansiktet og etter 3 dagar avbrøt me og bestemte at zet går nok fint uten. Det gjorde det ikkje :( så nå blir det sprøyter fra uke 6 og trulig godt inn i 3 trimester, kjenner eg ikkje gleder meg veldig..

Så tidlig ja, det hørtes ikke noe kjekt ut. Du fikk bivirkninger altså? Er jo dette jeg er redd for, men må først prøve i alle fall. Tror du det er mulig å begynne senere, eller vil det ikke ha noe for seg da? Er Albyl-e sprøyter??? :arghh:

Jeg har bare tenkt det var tabletter jeg, vet ikke hvorforfor:nailbiting:

Vi får håpe du(og meg) tåler det bedre enn du gjorde sist gang. :Heartred
 
:wideyed:

Så tidlig ja, det hørtes ikke noe kjekt ut. Du fikk bivirkninger altså? Er jo dette jeg er redd for, men må først prøve i alle fall. Tror du det er mulig å begynne senere, eller vil det ikke ha noe for seg da? Er Albyl-e sprøyter??? :arghh:

Jeg har bare tenkt det var tabletter jeg, vet ikke hvorforfor:nailbiting:

Vi får håpe du(og meg) tåler det bedre enn du gjorde sist gang. :Heartred
Albyl-e er tabletter, men blodfortynnende finnes også i sprøyteform. Sprøytene heter Klexane:)
 
Har du begynt? Jeg skal også gå på albyl e fordi jeg har mistet en del ganger før, men får ikke startet tidligst før 4+2 :nailbiting:
Ja jeg fikk beskjed om å begynne ved positiv test. Hvorfor skal du ikke begynne før 4+2?? Kanskje jeg ikke heller skal det:cool:
 
Ja jeg fikk beskjed om å begynne ved positiv test. Hvorfor skal du ikke begynne før 4+2?? Kanskje jeg ikke heller skal det:cool:
Jeg også skal begynne ved positiv test, men de ville ikke skrive ut på forhånd så da må jeg ve te til klinikken er åpen, som ikke er før 4+2 :)
 
Jeg også skal begynne ved positiv test, men de ville ikke skrive ut på forhånd så da må jeg ve te til klinikken er åpen, som ikke er før 4+2 :)
Åå så dumt. Det var jo litt rart. Jeg har hatt pakka liggende hjemme siden før jul:wacky:. Er jo ikke skkurat sånn at det har vært så fristende å bruke det uten grunn:joyful:
 
Åå så dumt. Det var jo litt rart. Jeg har hatt pakka liggende hjemme siden før jul:wacky:. Er jo ikke skkurat sånn at det har vært så fristende å bruke det uten grunn:joyful:
Nei, sant :bag: håper dette er det som skal til for begge oss :cat:
 
:wideyed:

Så tidlig ja, det hørtes ikke noe kjekt ut. Du fikk bivirkninger altså? Er jo dette jeg er redd for, men må først prøve i alle fall. Tror du det er mulig å begynne senere, eller vil det ikke ha noe for seg da? Er Albyl-e sprøyter??? :arghh:

Jeg har bare tenkt det var tabletter jeg, vet ikke hvorforfor:nailbiting:

Vi får håpe du(og meg) tåler det bedre enn du gjorde sist gang. :Heartred

Nei albyl-e er tabeletter ja, du har rett der ❤ sprøytene er mykje kraftigere, albyl-e hadde trulig ikkje hjulpet nok hos meg uansett. Viktig å ikkje sammenligne tid og slikt også, då det brukes av forskjellige grunner. Mange går på albyl-e fra positiv gravidtest for dei håper at gjennomstrømningen til sjølve livmora blir bedre slik at egget får gravd seg inn skikkelig og ikkje blir skylt ut, disse kan ofte stoppe etter 12 uker. For min del handler det om morkaka, som ikkje er ferdig før seinere i 1 trimester, derfor er ikkje oppstart tidlig så nøye. Mange starter ikkje før uke 10 heller, men eg skal som sagt starte i uke 6.

For din del er det etter ting har stabilisert seg det er viktig, derfor du ikkje starter før seinere, som også er rett :)

Dei fleste har lite bivirkninger sa overlegen min, og eg har slitt med elvablest og angioødem i snart eit år, så kan være ein kombo der, då blodfortynnende kan gi både hevelser og elvablest. Om eg så må gå med hovne lepper og utslett over heile kroppen på blodfortynnende så har eg jo hatt eit års fartstid i dette nå, så blir jo barnamat :hilarious: men nei, håper såklart for min, din og alle andre sin del at me slipper unna bivirkninger ❤
 
Eg har hatt to MA og fekk beskjed av gyn på kontroll siste gong om å komme tilbake i veke 7 i neste graviditet.
Søstera mi har mista 3 gonger og gjekk på blodfortynnande i siste graviditet, har fått to barn, et uten og eit med.
Sambuar vil at eg skal be om blodfortynnande av gyn no denne gongen, men eg er usikker. Om ho foreslår det så selvfølgelig, men usikker på om eg skal be om det? :)
Det seies vel at det er ufarleg å prøve? Kva ville de gjort? :rolleyes:
 
Back
Topp