Flere som prøver på deres første?

Kvalme, hodepine, redusert motorikk, redusert syn, dårlig mage, kviser, humørsvingninger redusert hukommelse +++... Endte med betennelse og antibiotikakur - så hormoner er ikke lengre et alternativ.

Gynekolog sa sjansene for å klare det ikke var særlig store uten hjelp. hva med deg/dere? ❤
Så leit å høre :( Hva er planen videre for dere nå da? ❤️
Vi prøvde et år med 1 SA og 2 kjemiske, men jeg er syk, så har måttet sette prøvingen på pause 1 år nå. Så håper på å prøve igjen snart. Vært til gyn som mener alt ser bra ut hos meg, og at vi bare må prøve mer før videre hjelp.
 
Har prøvd i snart tre år og har hatt første runde med letrozol+ovitrelle nå. Sprøyten ble satt for 15 dager siden, men testene er fortsatt negative. Har fått henvisning til ivf og fått innkalling til samtale på sykehuset.

Jeg har ikke vært så fokusert på det før denne perioden. Jeg har prøvd å tenke lite på det, ikke stresse osv, men nå når jeg har måttet ta piller hver dag og tester, er det vanskelig å la være. Noen venner av oss, som aldri skulle ha barn, er plutselig gravid. Det samme gjelder et annet par vi vet om. En venninne har termin i disse dager. Det er tungt når alle andre får det til og vi stadig føler oss stuck i nåværende tilværelse.
Håper det klaffer på første ivf forsøk ❤️Masse lykke til :)
 
Så leit å høre :( Hva er planen videre for dere nå da? ❤️
Vi prøvde et år med 1 SA og 2 kjemiske, men jeg er syk, så har måttet sette prøvingen på pause 1 år nå. Så håper på å prøve igjen snart. Vært til gyn som mener alt ser bra ut hos meg, og at vi bare må prøve mer før videre hjelp.

Planen er å leve, reise og sette pris på hverandre. Så får vi vente å se om kroppen kanskje om 1 eller 2 år takler hormoner bedre. ☺ håper i det minste det.
Åh, så trist at deres første år ble sånn det måtte vært tøft for dere! Godt å høre at alt er i orden nå - krysser fingrene for at spiren sitter kjapt!❤
 
Høres ut som en god plan :) Håper det blir et eller to fine år sammen, bare dere, før mirakelspiren sitter ❤️
Takk for gode ord ❤️
 
Her har vi prøvd i 3år og 2mnd, men aldri blitt gravide så nå holder jeg på å slanke meg for å se om det gir noe resultat :)
 
Ja, her prøver vi på vår første:) Har hele tiden tenkt at vi har god tid, da vi fremdeles er unge (jeg er snart 27 og han er 29). For tiden går det greit, men jeg har jo oppturer og nedturer... Vi vet jo grunnen til at det har tatt så lang tid, og nå er endelig denne grunnen vekke (jeg hadde hyperprolakinemi, men de siste prolaktinprøvene var veldig gode). Så det er jo først de siste mnd at vi virkelig er begynt å håpe.

Får time hos gyn etter sommeren hvis vi ikke har klart det til da, men håper jo på at spiren sitter i løpet av de neste mnd:Heartred
 
Ja, her prøver vi på vår første:) Har hele tiden tenkt at vi har god tid, da vi fremdeles er unge (jeg er snart 27 og han er 29). For tiden går det greit, men jeg har jo oppturer og nedturer... Vi vet jo grunnen til at det har tatt så lang tid, og nå er endelig denne grunnen vekke (jeg hadde hyperprolakinemi, men de siste prolaktinprøvene var veldig gode). Så det er jo først de siste mnd at vi virkelig er begynt å håpe.

Får time hos gyn etter sommeren hvis vi ikke har klart det til da, men håper jo på at spiren sitter i løpet av de neste mnd:Heartred
Masse lykke til! Håper spiren sitter før høsten kommer ❤️
 
Vi har prøvd i snart to år på vår første. Det er så vondt at mine nærmeste venninner blir gravide på første forsøk, og nærmest kan planlegge når det passer å få nummer to.

Jeg har fått påvist PCOS, med en svært varierende syklus. I tillegg viser det seg at mannen har nedsatt kvalitet (få raske svømmere). Det skal visst være kjempevanskelig å få det til for oss... :( Vi venter nå på ivf/icsi-oppstart i september, etter å ha vært på forsamtale for et par uker siden. Det blir kjempeskummelt, men spennende. Redselen om å få det til der heller ligger i bakhodet hele tiden.

Vi får hjelpe hverandre og krysse forgrene for et lykkelig 2019 for alle her inne! <3
 
Vi har prøvd i snart to år på vår første. Det er så vondt at mine nærmeste venninner blir gravide på første forsøk, og nærmest kan planlegge når det passer å få nummer to.

Jeg har fått påvist PCOS, med en svært varierende syklus. I tillegg viser det seg at mannen har nedsatt kvalitet (få raske svømmere). Det skal visst være kjempevanskelig å få det til for oss... :( Vi venter nå på ivf/icsi-oppstart i september, etter å ha vært på forsamtale for et par uker siden. Det blir kjempeskummelt, men spennende. Redselen om å få det til der heller ligger i bakhodet hele tiden.

Vi får hjelpe hverandre og krysse forgrene for et lykkelig 2019 for alle her inne! <3
Så leit å høre at dere begge har ekstra utfordringer, da satse vi på at med mer hjelp sitter spiren ❤️ Masse lykke til ❤️❤️

Enig :) ❤️
 
Hei! Jeg og mannen har vært gift i 7 år og 5 måneder. Har forsøkt å få barn i 5-6 år nå. Har fått Letrozol og insaminasjon 2x til nå og er under mitt andre IVF behandling nå som virker å ende med negativ, men testdstoen er 28.05. Men tatt hjemmetest idag som viste blenda [emoji18][emoji20]
Vi har kun et forsøk igjen offentlig og ingen embryo i fryseren. Dette ser ikke lovende ut. Vi har fått vite at det uforklarlig barnløshet vi har da mannen har normale sædceller og jeg har fått vite at en eggleder er muligens tett, men jeg har hatt regelmessig menstruasjon i alle år og får eggløsning hver gang!! Vet ikke hva vi skal gjøre hvis vi ikke lykkes på 3.forsøk heller. Det er så dyrt med behandling privat! Hvilket behandlingssted i Utlandet anbefaler dere?
 
Hei! Jeg og mannen har vært gift i 7 år og 5 måneder. Har forsøkt å få barn i 5-6 år nå. Har fått Letrozol og insaminasjon 2x til nå og er under mitt andre IVF behandling nå som virker å ende med negativ, men testdstoen er 28.05. Men tatt hjemmetest idag som viste blenda [emoji18][emoji20]
Vi har kun et forsøk igjen offentlig og ingen embryo i fryseren. Dette ser ikke lovende ut. Vi har fått vite at det uforklarlig barnløshet vi har da mannen har normale sædceller og jeg har fått vite at en eggleder er muligens tett, men jeg har hatt regelmessig menstruasjon i alle år og får eggløsning hver gang!! Vet ikke hva vi skal gjøre hvis vi ikke lykkes på 3.forsøk heller. Det er så dyrt med behandling privat! Hvilket behandlingssted i Utlandet anbefaler dere?
Hvordan gikk det med testing i går på testdato? ❤️
 
Og hvilke tanker har dere om at det tar så lang tid?
jeg syns det kan være slitsomt. vet ikke hvorfor man kan føle og bekymre seg for mye siden man tror det er noe galt med seg selv også selv om det ikke er det. har ennå ikke fått positiv test, men i siste har jeg brukt prevansjon. som jeg er glad for at jeg ikke bruker nå siden det har vært mye smerte :(:(

men nå som jeg ikke bruker prevansjon så er det eneste man håper på at "nå håper jeg det skjer noe" :):p prøver å ikke tenke for mye på dette, men det er jo lettere sagt enn gjort når man inderlig ønsker noe sammen med partneren sin :) men som man mange nok opplever så er dette å få barn kanskje mer "kvinne" ting enn det mennene føler :p:p
 
Har prøvd i over 2 år nå, og det er forferdelig vondt, når vi begge to bare har så lyst på mange barn! ALLE rundt oss har fått et eller flere barn i denne perioden, og man blir så lei, frustrert og mangler håp. Selv om tanken om at det aldri går har slått meg, er det likevel ikke en tanke jeg tillater å feste seg, fordi håpet er det sårt bruk for! Venter på ivf oppstart..

føler med deg :sorry: det å se andre får dette til også sitter man selv og ikke får til det man ønsker mer enn noe annet her i verden :( Jeg selv syns det er ganske vondt å se at andre oppfyller dette også sitter man selv hjemme eller hvor det skulle være å bare venter og venter på att dette ønske skal oppfylles :(
 
Vi har vært prøvere i over 8 år. Fikk det ikke til med IVF. Hadde ikke vært gravid på 6 år (mistet den gangen også), da jeg spontant ble gravid på egenhånd for ett år siden. Mistet dessverre igjen, men har igjen klart å bli gravid på egenhånd. Veldig tidlig, men kanskje det er vår tur denne gangen. Jeg har hatt lyst til å gi opp så mange ganger, men jeg håper at dette kan gi andre troen på små mirakler.
 
Vi har vært prøvere i over 8 år. Fikk det ikke til med IVF. Hadde ikke vært gravid på 6 år (mistet den gangen også), da jeg spontant ble gravid på egenhånd for ett år siden. Mistet dessverre igjen, men har igjen klart å bli gravid på egenhånd. Veldig tidlig, men kanskje det er vår tur denne gangen. Jeg har hatt lyst til å gi opp så mange ganger, men jeg håper at dette kan gi andre troen på små mirakler.

Gratulerer etter så mange års prøving og så mye opp og nedturer!
 
Back
Topp