Flere som planlegger å bli gravid april-juni?

Selda

Glad i forumet
Av erfaring, så er vinterbaby det beste, så vi vurderer å planlegge at nestemann blir født mellom januar-mars 2022 :)

Trodde jeg var gravid i begynnelsen av denne uka pga svak test, men mensen kom. Fikk litt panikk i og med at det ikke var planen og at det ville bety 3.trimester på sommeren og det vil jeg ALDRI igjen, hehe.... :p

Flere her som planlegger å bli gravide fra mars, april ish? :)
 
Hvis det ikke gikk denne pp (9 dpo) eller neste så venter vi til april :)
 
Vi er på siste forsøk før vi begynner å prøve i mai-juni:happy: jeg ønsker helst ikke vinterbaby, men tidlig vår om vi kan få det til igjen. Aller helst håper jeg det klaffer denne PP med termin i begynnelsen av oktober. Blir det slik som de 2 andre gangene, blir det da sen septemberbaby. Fått 1 uke før begge ganger
 
Vi starter prøvingen i april :) gleder meg helt sjukt!!!
Du bruker ikke prevensjon nå? Jeg bruker p-piller men vurderer å slutte nå for å få syklusen på plass :rolleyes:
 
Planen å prøve fra april-mai sånn cirka. Kommer litt an på hvordan syklusen oppfører seg når jeg tar av p-plasteret.
Jeg har allerede et desember-barn og vil helst unngå flere født i desember, så vi drøyer det utover våren.
 
Vi starter prøvingen i april :) gleder meg helt sjukt!!!
Du bruker ikke prevensjon nå? Jeg bruker p-piller men vurderer å slutte nå for å få syklusen på plass :rolleyes:
Anbefaler å slutte før, selv om det er veldig individuelt. tok meg fire mnd å få TR tilbake og ytterligere 3 før jeg ble gravid :Heartpink er nå 8+2 :Heartred
 
Jeg vil si jeg misunner alle som klarer å time baby såpass godt, nr 1 ble des da vi trodde det ville ta litt tid så startet uten å tenke når baby ville komme. Nr 2 tok over et år å lage så tilslutt betydde det ikke noe, ble Jan. Pga erfaring ifra nr to så startet vi bare og blir juni baby. Ja greit å være høygravid på vinteren så kan anbefale det. Hvordan det blir med juni baby for gjenstå.

her og nå bekymrer jeg meg mer for korona, å bli smittet og sykehus over tid om det fortsatt er mye smitte
 
Som de over her nevner er det greit å slutte med prevensjon en del måneder før man ønsker å starte prøvinga, siden det kan ta litt tid før man kommer i syklus :)

Ellers er det både fordeler og ulemper med alle måneder. Her gikk det på PP2 med førstemann, ble juli. Fint det, men april, mai og juni kan være vel så varm som resten av sommeren, og endte opp med å være varm siste trimester.. Resten av sommeren var kald, så slapp varm baby. Synes det var fryktelig tidlig å skulle sende i barnehagen ved 13 mnd, endte opp med å «måtte» vente til neste august (og ungen var overmoden året etter). Nr 2 satt på PP7, ble mars. Det året var gloheit mai-august, noe som er grusomt med baby. Ville mye heller ha gått gravid i sommervarmen enn å skulle amme en svett og kavete baby!! Passet greit mtp barnehagestart i august, men måtte planlegge hvordan vi skulle løse det økonomisk (gikk mye i minus). Nå er jeg nylig gravid med nr 3, med svært nøye planlagt termin i september. Andre ting som er greit å tenkte på hvis man «planlegger» termin er:

- Aldersforskjell på barna hvis det ikke er førstemann. Skoleår har erfaringsmessig mer å si enn kalenderår.
- Barnehageopptak og økonomi. Får man plass kun ved hovedopptaket? Har man mulighet til å gå hjemme helt frem til august? Og når blir barnet evt klar for bhg? Mine har blitt klar rundt 16 mnd.
 
Anbefaler å slutte før, selv om det er veldig individuelt. tok meg fire mnd å få TR tilbake og ytterligere 3 før jeg ble gravid :Heartpink er nå 8+2 :Heartred
Jeg har bestemt meg for å slutte nå, siste pille i morgen og mensen til helgen :) så får vi se hvor lang tid det tar:p
Gratulerer med spire i magen:Heartred
 
Jeg vil si jeg misunner alle som klarer å time baby såpass godt, nr 1 ble des da vi trodde det ville ta litt tid så startet uten å tenke når baby ville komme. Nr 2 tok over et år å lage så tilslutt betydde det ikke noe, ble Jan. Pga erfaring ifra nr to så startet vi bare og blir juni baby. Ja greit å være høygravid på vinteren så kan anbefale det. Hvordan det blir med juni baby for gjenstå.

her og nå bekymrer jeg meg mer for korona, å bli smittet og sykehus over tid om det fortsatt er mye smitte
Jeg er utskjemt etter de to første som satt på første forsøk. Håper jeg er like heldig denne gang :)
Nr 1 er født i desember, jeg syntes det va veldig mørkt og trist og jeg fikk fødselsdepresjon. Det har jeg ikke lyst å oppleve igjen og syntes vårbarn var mye kjekkere :)
Jeg ønsker mest mars-mai baby, men siden jeg ikke vet når det klaffer så starter vi å prøve på januar baby:D
 
Som de over her nevner er det greit å slutte med prevensjon en del måneder før man ønsker å starte prøvinga, siden det kan ta litt tid før man kommer i syklus :)

Ellers er det både fordeler og ulemper med alle måneder. Her gikk det på PP2 med førstemann, ble juli. Fint det, men april, mai og juni kan være vel så varm som resten av sommeren, og endte opp med å være varm siste trimester.. Resten av sommeren var kald, så slapp varm baby. Synes det var fryktelig tidlig å skulle sende i barnehagen ved 13 mnd, endte opp med å «måtte» vente til neste august (og ungen var overmoden året etter). Nr 2 satt på PP7, ble mars. Det året var gloheit mai-august, noe som er grusomt med baby. Ville mye heller ha gått gravid i sommervarmen enn å skulle amme en svett og kavete baby!! Passet greit mtp barnehagestart i august, men måtte planlegge hvordan vi skulle løse det økonomisk (gikk mye i minus). Nå er jeg nylig gravid med nr 3, med svært nøye planlagt termin i september. Andre ting som er greit å tenkte på hvis man «planlegger» termin er:

- Aldersforskjell på barna hvis det ikke er førstemann. Skoleår har erfaringsmessig mer å si enn kalenderår.
- Barnehageopptak og økonomi. Får man plass kun ved hovedopptaket? Har man mulighet til å gå hjemme helt frem til august? Og når blir barnet evt klar for bhg? Mine har blitt klar rundt 16 mnd.
Det er mye å tenke på når man skal bli gravid, hadde vært lettere hvis vi kunne bestemt alt :hilarious:
Jeg tenker i forhold til aldersforskjell mellom søsken, barnehagestart og skolestart så passer det best i starten av året for vår del.

jeg skal slutte med p-pillen nå, da får jeg 3 mnd på å se hvordan syklusen er. Spennende :)
 
Jeg har en mai-baby og en oktober-baby og likte egentlig siste best. Slitsomt å gå høygravid på holka i mars og måtte ha vinterklær som passa til gravidmagen. Og når babyen var mobil og klar for fart og spenning var det blitt vinter igjen :p likte å være gravid på sommeren med oktoberbabyen og var koselig å ha en på 2 mnd i desember og førjulsforberedelser. Slet dog ikke med noe depresjon. Og da oktoberbabyen var mobil og utforskende var det deilig å være ute. Pluss at jeg er strikkeguri, så var koselig å strikke til vinternyfødt. Maibaby fikk ikke bruk for mye strikk de føste månedene (heldigvis). Men må si det virker som en luksus å kunne velge tidspunkt selv. Misunner de som blir fort gravid! Skal nok finne positive sider med ethvert fødetidspunkt :) man har heldigvis 9 mnd å forberede seg på :D
 
Jeg er utskjemt etter de to første som satt på første forsøk. Håper jeg er like heldig denne gang :)
Nr 1 er født i desember, jeg syntes det va veldig mørkt og trist og jeg fikk fødselsdepresjon. Det har jeg ikke lyst å oppleve igjen og syntes vårbarn var mye kjekkere :)
Jeg ønsker mest mars-mai baby, men siden jeg ikke vet når det klaffer så starter vi å prøve på januar baby:D

ja forstår at des ikke er beste mnd å få baby, men det fine er jo baby kommer når de er klar. Men ja har både des og Jan baby og det er litt forskjell
 
Jeg drøyer fordi jeg statistisk sett har blitt lett gravid før. Jeg regner med at det er vanskeligere nå som 38 åring enn før.

Har vært gravid 5 ganger i alt.
2 sa, 2 barn,
siste var en xu laget på p-plaster som heldigvis var så liten at egglederen ikke ble skadet.
2 planlagte graviditeter som gikk i boks på 3-4 mnd, og 3 surprize.
 
Hm, hvorfor er det best med vinterbaby? Ser mange prøver på det! Skal ha februar/mars-baby nå, så blir spennende å se :D

Toåringen min er født helt i slutten av september, og jeg synes det egentlig var topp mtp. barnehageplass og når man går høygravid osv. Var kanskje litt trasig at vi gikk rett inn i den mørkeste tida på året da jeg begynte i permisjon. Var veldig mørkt og glatt i flere måneder, og syntes babytida var mørk og slitsom.
Denne gangen blir det omvendt og vi går mot lysere tider når baby kommer, men på en annen side blir det mer mas med barnehageplass, hmmm.
 
Jeg ønsker meg bare en baby jeg, og håper vi klarer å få det til. Nå er det snart gått ett år siden vi startet prøvingen. Dere er heldige som klarer det så fort og kan velge hvilken mnd dere vil det skal klaffe ❤️
 
Når man er i gang med prøving kommer man til et punkt der man ikke lenger bryr seg om når babyen kommer, bare det blir en baby <3
Det er vel helst før man er i gang at man foretrekker den ene måneden foran den andre og planlegger så godt man kan.

jeg håper på februar-juni siden vårhalvåret er mer avslappet hos oss enn høst-halvåret.
Men selv om man har termin i februar kan man ende med en prematurbaby født i desember likevel. Man vet jo aldri
 
Termin i desember sist, baby kom litt før. Planlegger å starte prøving i april, så vi forhåpentligvis styrer unna desember neste gang :) Var i og for seg fint med vinterbaby, men kunne tenke meg å bikke årsskiftet denne gang. Tok tid å få det til å klaffe sist, så da har vi god tid fra april og utover året som kommer :)
 
Ja, vi planlegger sånn mai-juni med nummer 2.
Har en lang historie med mange aborter og exu bak meg, så krysser fingrene for at neste graviditet fører til en terminspire. Sånn mars-juni syntes jeg for min del hadde vært noen fine måneder:)
Lykke til med prøving❤️ Kanskje vi kommer i samme termimgruppe;)
 
Back
Topp