Flere som opplever kynnere (allerede) ?

Høres ut som kynnere, ja. Magen blir spent og fast/hard. De skal roe seg når man slapper av litt ved å sette seg eller legge seg ned.:)
Dette var mens jeg lå i sengen og akkurat var våknet. Ikke vet jeg ;)

Jeg har kynnere ofte i løpet av en dag. Merkes spesielt godt når jeg sitter stille. Fikk målt livmorhalsen ved kontroll i uke. 17, og da var den på 33mm. Livredd for at de kynnerne jeg har nå skal påvirke den mer, så har bestilt time til privat gynekolog. Står i papirene mine fra sykehuset at livmorhalsen er lang og lukket, men syns de ubehagelige kynnerne jeg har, skremmer meg fra å tro på det :(

Er det andre som får vondt av å trykke på magen når dere har kynnere? Når jeg har kynnere gjør det vondt når jeg tar på/trykker der hvor sammentrekningen er tydeligst. Er ikke vondt «inni» magen, men veldig vondt rett på innsiden av huden eller kanskje i livmorveggen?

Jeg er mest plaga med kynnere når jeg ligger, merkelig nok.

Det samme gjelder meg. Også når jeg sitter. Da kjennes de ganske godt
Kommer de som små tak/bølger eller en konstant stramhet når dere først kjenner de?
Tror det er ganske normalt å oppleve når man sitter/ligger også, så sant det er ganske kortvarig og uregelmessig, samt det de kun er ubehagelige men ikke vonde :)

Kommer de som små tak/bølger eller en konstant stramhet når dere først kjenner de?
Tror det er ganske normalt å oppleve når man sitter/ligger også, så sant det er ganske kortvarig og uregelmessig, samt det de kun er ubehagelige men ikke vonde :)
Konstant stramhet som går relativt fort over :) noen kynnere merker jeg på grunn av at de kommer med lette menssmerter. Noen kan være regelmessige, men i følge jordmor er ikke dette noe å bekymre seg over ☺️

Kjenner når jeg ligger i sengen, på ryggen - og det er jo rart når det sies at de kan komme når en er stresset, etc.

Fikk kynner da jeg gikk opp hodestående i går, nokså festlig opplevelse ;)

Hvor ofte kjenner dere kynnerne? Flere ganger til dagen? Har hatt det sikkert 10 ganger nå på litt Over 1 time der magen strammer seg.. :rolleyes:

Hvor ofte kjenner dere kynnerne? Flere ganger til dagen? Har hatt det sikkert 10 ganger nå på litt Over 1 time der magen strammer seg.. :rolleyes:
Sånn har jeg hatt det på kveldene de to siste dagene.. og ved flere anledninger tidligere i svangerskapet også.

Jeg har begynt å merke det nå. Hovedsakelig når jeg stresser for mye på jobb. Men om det går over så er det vel regnet som ufarlig?

Back
Topp