Flere som opplever kynnere (allerede) ?

Lurer på om jeg kjente noen kynnere nå, som om magen knyter/strammer? Uke 16+0, førstegangsgravid.
Høres ut som kynnere. Litt rar følelse, spesielt de første gangene. Magen føles spent og hard, at det knyter seg litt slik som du beskriver. Kan være ubehagelige, men skal ikke gjøre vondt.
Håper de holder seg rolige for oss alle :happy:

Høres ut som kynnere. Litt rar følelse, spesielt de første gangene. Magen føles spent og hard, at det knyter seg litt slik som du beskriver. Kan være ubehagelige, men skal ikke gjøre vondt.
Håper de holder seg rolige for oss alle :happy:
Takk! Var ikke vondt :)

Har hatt noen kynnere de siste ukene. De er ikke så kraftige, men magen blir ganske stram. Kjent det mest når jeg har holdt på med en del ting :facepalm: Alt strekkes og tøyes jo der inne nå, og musklene må trene på fødsel, det merkes :arghh:

Jeg har hatt masse kynnere fra ca uke 12, og tok det opp med jordmor. Hun sa det var helt normalt og ikke noe å bekymre seg for. Men hvis jeg merket at stress eller aktivitet utløste veldig kraftige kynnere, så kunne jeg prøve å stresse ned litt.

Jeg har daglige kynnere, og noen ganske kraftig syns jeg. Hatt veldig mye kynnere begge de andre svangerskapene også. Ekstremt mye siste trimester. Faktisk så mye at jeg ikke merket når de første riene kom for jeg tenkte bare det var de vanlige kynnerne. Likevel har jeg gått over termindato med begge de to før så bekymrer meg ikke for tidlig fødsel pga mye kynnere heller :)

Jeg føler også kanskje det blir litt mer dersom magen er treg eller oppblåst.
Hat noen dager hvor magen er stram i flere timer, men roer seg når jeg legger meg ned. Så snart jeg reiser meg er magen stram igjen. Det gjør ikke vondt og er ikke takvis, bank i bordet, men føler meg helt stappa når det holder på.
Så kan det gå flere dager før magen blir stram igjen, og da ofte kortvarig. Føler ikke det er helt til å bli klok på...

Flere som opplever de som langvarige? (Men rolig med hvile)
Her kan de også være veldig lange, spesielt på kvelden når magen er full. Går over om jeg hviler for det meste. Før en følelse av at det er veldig fult i magen.

Her kan de også være veldig lange, spesielt på kvelden når magen er full. Går over om jeg hviler for det meste. Før en følelse av at det er veldig fult i magen.
Jeg får også den følelsen av at magen er veldig full, slik du beskriver, når jeg opplever langvarige kynnere. Føles helt stappa :wacky:

Jeg får også den følelsen av at magen er veldig full, slik du beskriver, når jeg opplever langvarige kynnere. Føles helt stappa :wacky:
Husker følelsen av at det er fult fra sist svangerskap, men da først etter uke 30 elns :smiley-ashamed004 :hilarious:

Ikke noe gøy når de blir langvarig eller vonde. Går det over når du hviler?:) Merker du noen forskjell hvis du har hatt det litt hektisk etc, at de ofte kommer da?
De kommer hvis jeg stresser, har det travelt og når jeg får orgasme (sorry for detaljer). De pleier å gi seg når jeg legger med for å slappe av, men noen ganger varer de lenge eller kommer selv om jeg ligger helt rolig :)

Lurer på om det er flere som opplever kynnere? Jeg er 16 uker på vei, og har begynt å oppleve kynnere (allerede). Er i tillegg litt forstoppet/treg i magen, så føles veldig fullt ut fra før av.

Hvor tidlig har dere andre fått kynnere? Kommer de ofte? Har dere nevnt det for jprdmor/ lege?
Har lest litt rundt og ser det står så mye forskjellig, blir litt usikker på hva som er normalt og ikke. Noen år siden forrige svangerskap :)
Helt normalt med kynnere!

Dere andre som opplever kynnere nå, kommer de daglig eller kan dere ha noen dager hvor de kommer og andre dager uten noen i det hele tatt?

Dere andre som opplever kynnere nå, kommer de daglig eller kan dere ha noen dager hvor de kommer og andre dager uten noen i det hele tatt?
Jeg har bare hatt noen få, og nå er det mange uker siden sist. Forrige svangerskap hadde jeg daglig.

Har lest litt om at kynnere kan være veldig vanelig for førstegangs gravide men at man vil kjenne mindre til det for hver graviditet.. Men føler ikke dette stemmer hos meg vertfall. Kan ikke huske at jeg hadde noe særlig kynnere før veldig på slutten med både første og andre men nå med nr 3 så har jeg hatt det med jevne mellomrom siden uke 8..

Har lest litt om at kynnere kan være veldig vanelig for førstegangs gravide men at man vil kjenne mindre til det for hver graviditet.. Men føler ikke dette stemmer hos meg vertfall. Kan ikke huske at jeg hadde noe særlig kynnere før veldig på slutten med både første og andre men nå med nr 3 så har jeg hatt det med jevne mellomrom siden uke 8..
Jeg har lest omvendt. Så er nok veldig individuelle forskjeller :)

Det slo meg plutselig at det er kynnere jeg har kjent en stund nå (er 18+6). Ikke så lett å vite hva det er man kjenner som førstegangs :hilarious: med morkaken foran har jeg ennå ikke kjent spark, så jeg har trodd at det var luft i magen når jeg har kjent kynnere.
Jeg får en rar "rullende" følelse nedover magen (kjennes litt som luft som flytter på seg) og så buler livmoren ut og blir steinhard i ca 20 sekunder. Fascinerende.

Huff har i kveld hatt mye mer kynnere en jeg pleier :bag: varer heldigvis ikke så lenge men er ikke veldig behagelig når det står på..

Ble sykemeldt siden jeg får så sterke kynnere. Har en fysisk jobb så går og står hele dagen. Nå kan jeg ikke gå hundre meter engang før magen er steinhard og det gjør veldig vondt

Ligger i sengen og kjenner ved å trykke på magen at den er hard og litt mer rund enn «utflytende». Ingen følelse av sammentrekning. Er det da kynnere?

Ble sykemeldt siden jeg får så sterke kynnere. Har en fysisk jobb så går og står hele dagen. Nå kan jeg ikke gå hundre meter engang før magen er steinhard og det gjør veldig vondt
Så kjedelig å høre du er så plaget av kynnere. Godt du er blitt sykmeldt og kan ta det litt med ro, ikke noe behagelig å ha det slik du beskriver. Håper det roer seg litt og du får det bedre fremover nå :)
Magen min blir hard bare jeg reiser meg opp, gjør ikke vondt, men kan være ubehagelig mot slutten av dagen. Er også sykmeldt.

Huff har i kveld hatt mye mer kynnere en jeg pleier :bag: varer heldigvis ikke så lenge men er ikke veldig behagelig når det står
Ikke noe behagelig når man har mange av de. Var du ekstra aktiv/travel i dag, kanskje? Håper det roet seg når du fikk hvilt :)
Ligger i sengen og kjenner ved å trykke på magen at den er hard og litt mer rund enn «utflytende». Ingen følelse av sammentrekning. Er det da kynnere?
Høres ut som kynnere, ja. Magen blir spent og fast/hard. De skal roe seg når man slapper av litt ved å sette seg eller legge seg ned.:)

Back
Topp