Flere som merker....

Gg87

Forelsket i forumet
Novemberlykke 2015
Når jeg er ute å går tur så merker jeg nedpress når jeg går. Får kjempe kynnere og det er ubehagelig! Når jeg får satt meg ned så blir det borte...
Vil jo holde meg litt i form i svangerskapet, men ikke lett når det føles ut som det kommer en baby når man går...

Ja jeg har også hatt det sånn en stund. Presser veldig nedover.. Men er så oppblåst i tillegg at jeg ikke alltid kjenner forskjell på om jeg bare er oppblåst eller om det er kynnere!

Her også...

"Flott" at det ikke bare er meg :) hehe... Blei litt bekymret første gangen jeg kjente det.

Høres veeeldig kjent ut du ;)

Mye nedpress og kynnere her, aktiv trening er det lite av.. Gravidyoga snart da

Ja, nedpressingen kjennes ofte. Det kommer når jeg er på do, og når jeg går. Men forsvinner når jeg sitter.

Hadde mye nedpress sist, men ikke så mye denne gangen :) Kynnere er det endel av da. Ubehagelig, men er jo ikke farlig :)

Hvordan kjennes egentlig nedpress ut, sånn helt typisk? Har noen ganger en trykkende følelse mot blære og rygg, men ikke noe *der nede*, føles ikke som om noe kommer ut. Opplevde ikke det med første heller.

Derimot får jeg endel kynnere, de kjenner jeg godt, føles som om man har trent en skikkelig god mageøvelsesøkt :p det er så plagsomt enkelte ganger at jeg må sette meg ned ofte. Klarer kanskje å gå 0,5-1 km før jeg må sitte.

Veit ikke helt åssen jeg skal forklare følelsen.
Men når man gjør knipe øvelser, så strammer det jo inni der... tenk deg at den følelsen bare at det kjennes ut som om noe kommer ut :-P Nærmeste jeg klarer å forklare det som :-) hehe...
Skulle ønske jeg kunne trent noe, eller hvertfall gått turer. Men funker dårlig med denne kroppen nå :-/

Har en del nedpress jeg og. Men hva er egentlig kynnere?

Har en del nedpress jeg og. Men hva er egentlig kynnere?

Under graviditeten"trenes" musklene i livmoren opp til å bli sterke nok til det viktige arbeidet som en fødsel er. Livmormusklenes treningsøkter vil kvinnen kjenne som såkalte kynnere. Dette er rett og slett muskelsammentrekninger som ligner på rier.

Huff, ja, har kjent det lenge. Lurar av og til om han igrunn prøvar å komme seg ut. Kjenner han ligg heilt nedi bekkenet, medan dei andre har eg bært meir i magen. Ser at han har lagt i hodeleie på ul i veke 21 og 28, og det på svkontroll. Mulig derfor?

Back
Topp