Flere som merker tredje trimester?

Er så sinnsykt trøtt…. Vet ikke om det er feriemodus eller 3.trimester, men må motivere meg sykt å komme ut av senga om morgon… er alene med to unger så må jo stå opp så de får seg frokost.. men øynene er så syyykt trøtt! Selv om kroppen er vond og ikke har godt av å ligge i senga slumrer jeg en god halvtime før jeg står opp!
 
Er så sinnsykt trøtt…. Vet ikke om det er feriemodus eller 3.trimester, men må motivere meg sykt å komme ut av senga om morgon… er alene med to unger så må jo stå opp så de får seg frokost.. men øynene er så syyykt trøtt! Selv om kroppen er vond og ikke har godt av å ligge i senga slumrer jeg en god halvtime før jeg står opp!
Føler med deg! Jeg føler også det er ekstra tungt å stå opp om dagen, kjennes ut som jeg har sandkorn i øynene. Litt samme som da jeg hadde B12 mangel, men jeg har ikke det denne gangen :eek:
 
Føler med deg! Jeg føler også det er ekstra tungt å stå opp om dagen, kjennes ut som jeg har sandkorn i øynene. Litt samme som da jeg hadde B12 mangel, men jeg har ikke det denne gangen :eek:
Uff det er tungt :meh:Jeg har litt lav HB da, så kanskje medvirkende årsak.. men den var ikke såå lav heller. Savner å ha energi! :banghead:
 
Det var bra da :) Min første var ikke prematur av at fødselen startet selv, men mener å huske at hodet festet seg ganske tidlig, rundt uke 28-30. Jeg var «moden» da de satte i gang fødselen 35+3, men de sa det at om man fikk svangerskapsforgiftning så prøvde ofte kroppen å ordne opp selv og at man da ofte fødte prematurt selv uten igangsettelse. Så langt dette svangerskapet er alt bra, ingen tegn til SF så langt, blodtrykk og vekst er perfekt heldigvis :p

Veldig greit når man er moden.. forrige svangerskap hadde jeg omtrent 3cm før start, og mykmyk llivmorhals. Så, strippingen kjente jeg ikke. :p så ser for meg at ting går lettere da.
Utrolig bra at det ser ut som det holder Seg unna Denne gang!! Unødvendig med slikt ;p
 
Veldig greit når man er moden.. forrige svangerskap hadde jeg omtrent 3cm før start, og mykmyk llivmorhals. Så, strippingen kjente jeg ikke. :p så ser for meg at ting går lettere da.
Utrolig bra at det ser ut som det holder Seg unna Denne gang!! Unødvendig med slikt ;p
Var innom sykehuset nå på grunn av magesmerter, da var blodtrykket litt høyere, men fremdeles fint 122/83, men jeg fikk automatisk panikk, og plutselig var han -1% istedenfor +8 som han var på mandag og +3 som han var på første vekstkontroll for 4 uker siden :oops: Prøver å fortelle megselv at jeg bare var stresset fordi sambo satt med ungen i bilen og ventet og han hadde dårlig tid og at det alltid vil være litt variasjon i vekstmåling ut i fra hvem som måler, men jeg blir jo litt stressa :(:oops: Urinen var fin da, men det var den lenge sist gang også!
 
Var innom sykehuset nå på grunn av magesmerter, da var blodtrykket litt høyere, men fremdeles fint 122/83, men jeg fikk automatisk panikk, og plutselig var han -1% istedenfor +8 som han var på mandag og +3 som han var på første vekstkontroll for 4 uker siden :oops: Prøver å fortelle megselv at jeg bare var stresset fordi sambo satt med ungen i bilen og ventet og han hadde dårlig tid og at det alltid vil være litt variasjon i vekstmåling ut i fra hvem som måler, men jeg blir jo litt stressa :(:oops: Urinen var fin da, men det var den lenge sist gang også!

Vektestimering er veldig lite eksakt, da.. Det er jo dem som får beskjed om at ungen er først 3600, og 3400 uken etterpå. De som får beskjed om at ungen er estimert til 4500 ved fødsel, men kommer ut 3500.. :p
Så, +÷ noen prosenter, tror jeg ikke du skal legge for mye i ❤️
 
Merker at magen er mer i veien den siste ca halvannen uka. Men er ellers i god form. Er 30+2 idag, så et par uker inn i tredje trimester.

Samme her :hilarious:
Merker at jeg til stadighet blir overrasket over at jeg har større mage enn jeg selv tror. Kommer ikke forbi, går på ting etc..

Merker også at det er blitt tyngre å bøye seg ned for å knyte skolisser osv, men ikke noe problematisk. Får det til, må bare beregne litt mer tid ;)

Ellers er formen god, merker ikke noe til lavt jernnivå (prøver å spise meg opp), så jeg nyter ferie og sommer :wav

30+0 i dag!
 
Heldigvis fortsatt veldig heldig her. Merker at magen er større og tar mer plass, men går ganske fint. Tyngre å ta på sko og knyte skolisser, og har større behov for søvn. Kjenner at hun har blitt større der inne da det er mer bevegelse og magen oftere er fysisk hardere fordi hun legger seg til i det som virker å være en ny favoritt posisjon :p Men ellers i veldig fin form
 
Jeg har hatt en del tegn på siste trimester en del uker før jeg faktisk kom så langt (er 28+0 i dag). Men tror det har med str på livmor å gjøre. Mistenker at den har vokst en del raskere denne gangen, siden svangerskapene er så tette. Sliter voldsomt med halsbrann, spark i ribbein, baby som legger rumpa oppunder ribbein (kjennes slik ut ihvertfall), nedpress og masse kynnere. Men så er det faktisk bare 12 uker igjen :nailbiting:
 
Back
Topp