Flere som merker tredje trimester?

Starflower

Gift med forumet
Himmelbarn
Oktoberbarna 2021♡
Aprilspirene 2024❤️
Med første så merket jeg ingen overgang fra noen trimester, men denne gangen er det akkurat som en bryter bare slo seg på nesten på dagen jeg entret tredje trimester :hilarious: Plutselig har det blitt masse nedpress, føler magen spenner seg hver gang jeg går, plutselig veldig lett uggen (har ikke slitt med kvalme før), hodepine, og generelt bare slapp og energiløs. Kjenner at kroppen er sliten, bekkenet er bare vondt og nå begynner symfysesmertene å sette inn for fullt også. Tungt å gjøre dette med en aktiv ettåring som holder på å lære seg å gå og som er over alt hele tiden! Jeg er bare 28+4 så bare 4 dager inn i tredje trimester og alt dette bare kom nesten over natta for et par dager siden :yuck::yuck:
 
Jepp
Akutt mer sliten, akutt ble magen mer i veien og alt bare blæh. :p
 
Hallelujah....
 
Ja, det ble plutselig mindre sjarmerende og mer både tungt og vondt å være gravid :hilarious:
 
Ja, jeg har merka det ei stund allerede, og jeg er 3 dager unna å være i 3.trimester:hilarious::eek:
 
Mer sliten/trøtt, mer kvalm igjen, mere kynnere :wacky: Merker godt til tredje trimester ja :rolleyes:
 
Bikker tredje trimester på fredag, og energien er betraktelig mye dårligere (selv om den har vært laber hele veien) , har også begynt å bli veldig kvalm igjen de siste dagene. Håper det ikke tar seg så veldig mye mer opp! :oops:
 
Last edited:
Med første så merket jeg ingen overgang fra noen trimester, men denne gangen er det akkurat som en bryter bare slo seg på nesten på dagen jeg entret tredje trimester :hilarious: Plutselig har det blitt masse nedpress, føler magen spenner seg hver gang jeg går, plutselig veldig lett uggen (har ikke slitt med kvalme før), hodepine, og generelt bare slapp og energiløs. Kjenner at kroppen er sliten, bekkenet er bare vondt og nå begynner symfysesmertene å sette inn for fullt også. Tungt å gjøre dette med en aktiv ettåring som holder på å lære seg å gå og som er over alt hele tiden! Jeg er bare 28+4 så bare 4 dager inn i tredje trimester og alt dette bare kom nesten over natta for et par dager siden :yuck::yuck:
Bare lurer... Men hvordan kjennes symfysesmerter ut for deg? Jeg har 2 ganger idag og for en uke siden cirka, fått vondt i området fra navlen og nedover mot skambeinet. Kan det være symfysesmerter?
 
Bare lurer... Men hvordan kjennes symfysesmerter ut for deg? Jeg har 2 ganger idag og for en uke siden cirka, fått vondt i området fra navlen og nedover mot skambeinet. Kan det være symfysesmerter?
Hvis det går fra navlen og ned så tror jeg kanskje ikke det er symfysen :oops: For å si det rett ut så føler jeg noen prøver å brekke opp skrittet mitt med et brekkjern. Det river i skrittet på en måte. Kjenner det når jeg går, vondt å ta lange steg spesielt, komme seg inn og ut av bilen og opp av senga, vondt å gå i trapper også nå.
Hvordan kjennes dine smerter ut?
Kanskje det er nedpress? Det kjennes ut som om nedre del av magen spenner seg og presses ut, som om den skal «falle ut» på en måte, litt som en kynner bare at det kun kommer når jeg står og går.
 
Bare lurer... Men hvordan kjennes symfysesmerter ut for deg? Jeg har 2 ganger idag og for en uke siden cirka, fått vondt i området fra navlen og nedover mot skambeinet. Kan det være symfysesmerter?

Bekken_symfyse.gif
Der er symfysen. :)
Har også symfysesmerter i disse dager, og det rett og slett svir i symfysen. ><
 
Hvis det går fra navlen og ned så tror jeg kanskje ikke det er symfysen :oops: For å si det rett ut så føler jeg noen prøver å brekke opp skrittet mitt med et brekkjern. Det river i skrittet på en måte. Kjenner det når jeg går, vondt å ta lange steg spesielt, komme seg inn og ut av bilen og opp av senga, vondt å gå i trapper også nå.
Hvordan kjennes dine smerter ut?
Kanskje det er nedpress? Det kjennes ut som om nedre del av magen spenner seg og presses ut, som om den skal «falle ut» på en måte, litt som en kynner bare at det kun kommer når jeg står og går.

Det er så ubehagelig :(
Her har jeg bare milde smerter i symfysen. River ikke så hardt, bare svir. Men ubehagelig..!
 
Merker at magen er mer i veien den siste ca halvannen uka. Men er ellers i god form. Er 30+2 idag, så et par uker inn i tredje trimester.
 
Det er så ubehagelig :(
Her har jeg bare milde smerter i symfysen. River ikke så hardt, bare svir. Men ubehagelig..!
Det har vært mildt til nå, men ble plutselig verre. Er ikke så veldig vondt enda da, ikke hele tiden i hvert fall (heldigvis!). Det ble sånn med datteren min da hodet festet seg, men hodet kan ikke ha festet seg allerede nå. Hvis man har født før pleier det somregel ikke å feste seg før nærmere slutten har jeg lest.
 
Både godt og vondt å høre at jeg ikke er alene! :hilarious: Håper det ikke blir verre for noen av oss i hvert fall!:rolleyes:
 
Det har vært mildt til nå, men ble plutselig verre. Er ikke så veldig vondt enda da, ikke hele tiden i hvert fall (heldigvis!). Det ble sånn med datteren min da hodet festet seg, men hodet kan ikke ha festet seg allerede nå. Hvis man har født før pleier det somregel ikke å feste seg før nærmere slutten har jeg lest.

Hodet var festet i uke 32 med begge mine, så det behøver ikke stemme.. :p
 
Første kom 35+4, andre 38+3 (med starthjelp), så.. neida :)
Det var bra da :) Min første var ikke prematur av at fødselen startet selv, men mener å huske at hodet festet seg ganske tidlig, rundt uke 28-30. Jeg var «moden» da de satte i gang fødselen 35+3, men de sa det at om man fikk svangerskapsforgiftning så prøvde ofte kroppen å ordne opp selv og at man da ofte fødte prematurt selv uten igangsettelse. Så langt dette svangerskapet er alt bra, ingen tegn til SF så langt, blodtrykk og vekst er perfekt heldigvis :p
 
Back
Topp