Flere som ikke vil føde enda?

Jeg er veldig splitta. For min egen psyke og fysiske form håper jeg hun kommer før/rundt nyttår, men mtp barnehage håper jeg hun kommer etter nyttår.

Blir hun født i desember kan hun få plass når hun er 8-9 måneder, som jeg synes er for tidlig. Blir hun født i januar får hun plass når hun er 1 år og 7-8 måneder. Litt sent igjen, men bedre enn det første valget. Her er barnehageoppstart kun i august... :bored: Vet ikke om man kan inngå avtaler; altså f.eks betale for barnehageplass til hun i alle fall er 12 måneder.

37+4 i dag. Jeg er så klar for å møte henne og lei av å gå gravid, så sånn sett er jeg veldig klar nå. :rolleyes:
Sniker. Du kan kontakte barnehagen som er aktuell og spørre om de har opptak utenom hovedopptak. Det er jo som regel avhengig av plass på avdelingene. Er det plass vil det være mulig med opptak utenom hovedopptaket i august. Vi søkte barnehageplass nå for vår gutt som er født i januar 2020. Søkte sånn at det passet til permisjonsslutt i mars. Fikk plass og ingen problem.
 
Jeg er bestemt på januar :hilarious:

Har sagt at det gjør meg ingenting at hu komme e før termin. Bare hu kommer i 2021 og ikke 2020 :D
 
De siste dagene nå i 2020 er virkelig mer krevende enn jeg hadde forventet..... har vært helt besatt hele veien om at baby ikke kan komme før 2021! Og alle andre rundt meg er det også... så får daglig spm og nedtelling av andre om at jeg ikke må føde.
De sliter faktisk på psyken, for har jo overhode ingen kontroll over kroppen selv :banghead: så er neste livredd for at fødsel skal starte før nyttår, pga jeg ikke vil skuffe alle andre....
så de siste nettene har jeg ikke sovet noe særlig for keg går konstant å kjenner etter på tegn :nailbiting:
 
De siste dagene nå i 2020 er virkelig mer krevende enn jeg hadde forventet..... har vært helt besatt hele veien om at baby ikke kan komme før 2021! Og alle andre rundt meg er det også... så får daglig spm og nedtelling av andre om at jeg ikke må føde.
De sliter faktisk på psyken, for har jo overhode ingen kontroll over kroppen selv :banghead: så er neste livredd for at fødsel skal starte før nyttår, pga jeg ikke vil skuffe alle andre....
så de siste nettene har jeg ikke sovet noe særlig for keg går konstant å kjenner etter på tegn :nailbiting:

Skjønner deg godt. Romjulen har aldri gått så tregt. Går bare å venter på at nyttårsaften skal bli overstått...
 
Jeg er veldig splitta. For min egen psyke og fysiske form håper jeg hun kommer før/rundt nyttår, men mtp barnehage håper jeg hun kommer etter nyttår.

Blir hun født i desember kan hun få plass når hun er 8-9 måneder, som jeg synes er for tidlig. Blir hun født i januar får hun plass når hun er 1 år og 7-8 måneder. Litt sent igjen, men bedre enn det første valget. Her er barnehageoppstart kun i august... :bored: Vet ikke om man kan inngå avtaler; altså f.eks betale for barnehageplass til hun i alle fall er 12 måneder.

37+4 i dag. Jeg er så klar for å møte henne og lei av å gå gravid, så sånn sett er jeg veldig klar nå. :rolleyes:
Jeg skal prøve å få barnehageplass ett sted mellom August og Desember. Får han barnehageplass i August vil han være 8 måneder, men jeg kommer ikke til å la han starte i barnehagen da, det er jeg også enig i er for tidlig (men betale må vi). Vi fullfører permisjonstiden som er ut året og ser for oss barnehagestart i Januar 2022 og da vil han være over 1 år. Barnehagen bryr seg ikke når du velger at barnet ditt starter i barnehagen, de bryr seg om å fylle plassene så de får tilskuddet fra staten ved nyåret for antall barn de har og selvfølgelig inntekten (der har jeg hørt mye forskjellig om de tar betalt fra du får plass eller offisielt starter) :) Ei venninne av meg fødte i Mars i år, fikk barnehageplass fra Desember, men starter ikke i barnehagen før Januar 2021.

Så er det bare å få plass da så denne planen min går bra :hilarious: Men har hørt fra flere at det normalt sett ordner seg med plass selv om ungen er født i Desember eller Januar.
 
Nå er vi jo inne i 2021, og skulle tro da at man ble helt klar :happy: termin her er i morgen, masse modningstegn og diverse! ENDA er jeg liksom ikke helt klar jeg kjenner jeg :dead::facepalm::p
 
Last edited:
Nå er vi kinoversjonen i 2021, og skulle tro da at man ble helt klar :happy: termin her er i morgen, masse modningstegn og diverse! ENDA er jeg liksom ikke helt klar jeg kjenner jeg :dead::facepalm::p
Er så klar jeg. Føler meg som en hvalross når jeg prøver å velte meg ut av senga eller sofaen. Kroppen er så tung og hoven at NÅ kan hu bare komme. Har termin 14. januar
 
Er så klar jeg. Føler meg som en hvalross når jeg prøver å velte meg ut av senga eller sofaen. Kroppen er så tung og hoven at NÅ kan hu bare komme. Har termin 14. januar[/QUOT
E]
Har komisk nok fått mindre vann i kroppen etter at jeg begynte å ta det litt mer med ro i julen, så har faktisk fått mindre plager nå enn det som var :p men skjønner deg godt om du plages! Føler meg utrolig stor jeg og, men nå har jeg klart å ut å virkelig leke, ake og gå på ski med ungene igjen og alt som er! Overskudd rett og slett :happy: Men, sliter med å snu meg i senga og lignende :p:facepalm:

Modningsrier hvert 10 minutt her nå, så er spent på om det bare dabber av igjen, eller om det kan være noe mer på gang :hungover:
 
Så spennede med rier.

Jeg har ikke kunnet være aktiv på mange uker.
 
Så spennede med rier.

Jeg har ikke kunnet være aktiv på mange uker.
Spennende, men skeptisk på virkningen.. hadde falsk alarm på akkurat samme måten føler jeg for en uke siden ca :dead::p har styrtfødsler, så om de plutselig gir virkning annet enn modning, så har jeg et problem :p:facepalm:

håper for sin del du kommer i gang snart da! Skjønner det blir kjipt når man blir hemmet av det.... :(
 
Spennende, men skeptisk på virkningen.. hadde falsk alarm på akkurat samme måten føler jeg for en uke siden ca :dead::p har styrtfødsler, så om de plutselig gir virkning annet enn modning, så har jeg et problem :p:facepalm:

håper for sin del du kommer i gang snart da! Skjønner det blir kjipt når man blir hemmet av det.... :(
Ironisk nok gikk vannet kl 04:00 mandag morgen og endte i styrtfødsel. :hilarious: Så da slapp jeg vente til 14. januar :p
 
Ironisk nok gikk vannet kl 04:00 mandag morgen og endte i styrtfødsel. :hilarious: Så da slapp jeg vente til 14. januar :p
Haha :happy: måtte inn på fødetråden og sjekke! Da fikk vi styrtfødsel og generelt fødsel samme dag da! Når vannet ditt gikk, ble jeg sydd for et par skrubbsår ;) gratulerer så masse! Håper det får fint med dere :)
 
Er 39+0 i morgen - Har i utgangspunktet vært veldig klar til å føde, men nå er stormen Frank ankommet, så nå må han gjerne vente til over helga siden jeg skal bli sendt med enten båt eller fly til sykehuset :nailbiting:
 
Back
Topp