Flere som ikke vil føde enda?

A89T

Andre møte med forumet
Jeg er ikke engstelig for fødsel, gleder meg egentlig til å komme i gang med det, problemet er at jeg så innmari gjerne vil føde først etter nyttår! 11 dager til altså. Nå er jeg bare kjemperedd for å starte fødsel før det har gått 11 dager, jeg skjønner at det bare er teit, det er ikke krise å få et julebarn, men det har liksom blitt så viktig.

Jeg er førstegangsfødende, termin 13. januar (så fullgåtte 37 uker nå) og så å si ingen plager i det hele tatt - med unntak av en god del kynnere. Disse kynnerne har jeg har siden uke 20 sikkert, men de siste to ukene er det blitt mer mensmurring i ryggen om jeg ikke slapper av når de kommer. Når jeg setter meg eller legger meg slutter de og jeg er bare hjemme og tar alt i eget tempo (har vært det siden oktober), trener yoga og gravidgruppetrening da. Baby er sunket godt ned i bekkenet i følge jordmor, og er kjempeaktiv nesten hele tiden.

I dag kom det til og med en klump med slim på papiret når jeg var på do, akkurat som om jeg ikke var stresset nok fra før.

Er det andre som har hengt seg opp i å ikke føde før nyttår? Og, jeg synes det er veldig varierende beskjeder om hvorvidt en gravid kan påvirke fødselsstart eller ikke, og det handler uansett alltid om hvordan få fødselen igang, ikke unngå det. Hehe.
 
Jeg er ikke engstelig for fødsel, gleder meg egentlig til å komme i gang med det, problemet er at jeg så innmari gjerne vil føde først etter nyttår! 11 dager til altså. Nå er jeg bare kjemperedd for å starte fødsel før det har gått 11 dager, jeg skjønner at det bare er teit, det er ikke krise å få et julebarn, men det har liksom blitt så viktig.

Jeg er førstegangsfødende, termin 13. januar (så fullgåtte 37 uker nå) og så å si ingen plager i det hele tatt - med unntak av en god del kynnere. Disse kynnerne har jeg har siden uke 20 sikkert, men de siste to ukene er det blitt mer mensmurring i ryggen om jeg ikke slapper av når de kommer. Når jeg setter meg eller legger meg slutter de og jeg er bare hjemme og tar alt i eget tempo (har vært det siden oktober), trener yoga og gravidgruppetrening da. Baby er sunket godt ned i bekkenet i følge jordmor, og er kjempeaktiv nesten hele tiden.

I dag kom det til og med en klump med slim på papiret når jeg var på do, akkurat som om jeg ikke var stresset nok fra før.

Er det andre som har hengt seg opp i å ikke føde før nyttår? Og, jeg synes det er veldig varierende beskjeder om hvorvidt en gravid kan påvirke fødselsstart eller ikke, og det handler uansett alltid om hvordan få fødselen igang, ikke unngå det. Hehe.

Jeg:joyful: selv med uplanlagt hjemmefødsel sist og litt små panikk for gjentakelse, har jeg valgt å vente med å settes i gang til 1.januar.. har litt panikk for at fødselen starter før, men vil så gjerne at han skal få bli januar barn.. termin 2.januar, så stor sjans for at han kommer før:p Begynt å tenke litt de siste dagene på at det kanskje hadde vært like greit om han egentlig bare kom nå før jul.. men nå er jo snart «før jul» over:wideyed: og værste er å føde på julaften.. men føler det er typisk min flaks:nailbiting:
Er jo ingen krise uansett, men er tanker jeg har hatt hele veien..
 
Jeg var veldig opptatt av at han må komme i januar tidligere, men nå er jeg så klar for at han skal komme at det er ikke så farlig lenger. Ikke noe jeg får gjort fra eller til uansett tenker jeg. :p
Begynner å bli utålmodig og vil egentlig bare ha han her. Har termin 16. januar. :)
 
Jeg vil gjerne at hun kommer til rundt termin, 1.1. Har hel tiden tenkt at hun kommer noen dager over termin- mine to første er født over termin.

blir spennende tider. Vil gjerne være hjemme med ungene på julaften så nå «må» hun nesten vente til etter julaften.

Tanken min er at de kommer når de er klare, eks noen sier ja jeg gikk i trapper så startet fødselen, men min tanke er at den uansett hadde vært klar. Kan være det hjelper igang men ikke om ikke ungen er klar
 
Jeg er helt enig, termin 10. januar og har blitt skikkelig opphengt i at han må vente til over nyttår.. Men det er vel som du sier, lite vi kan gjøre for å «holde de inne» nå etter fullgåtte 37:hilarious:
 
Termin 10.Jan og håper veldig hun holder seg «innabords» til minst 1.1

Både mamma og søster gikk på overtid, og har veldig lite kynnere og murring- så har trua. Er fortsatt veldig aktiv selv, går mange km daglig, vasker hus etc etc. Men ingen sex før nyttår!!
 
Det jeg tenker mest på nå er om han kommer på nyttårsaften, for vi har ingen plan på barnevakt til 4åringen da :p
 
Har termin 11.01 og håper at han venter til januar. Er førstegangsfødene og kjenner meg litt nervøs. Har mye kynnere og nedpress :dead:
 
Ja jeg har hele veien ville ha hu i januar, men nå som jeg vet hu er over gjennomsnittet stor så synes jeg hu kunne komme før jul, men det begynner å bli litt sent nå.
Så hvis hu kommer tidlig så blir det vel julaften :banghead:
Evt igangsetting 28. (termin 3.januar)
 
Termin 01.01.. og har bestilt han til 03. selv (må være kjedelig å ha bursdag oppi alle røddagene :p) Bryr meg egentlig oppe om fødselsdag og slikt, men mtp. barnehage og skolestart synes jeg det er så stor forskjell på barna, er jo opptil 1 år..
Tvillingene mine er født i januar, og da de begynte i barnehagen var de yngste 7 mnd. yngre enn de.. og de kunne ikke gå engang, mens mine sprang rundt og var ganske så selvhjulpen. så det er vel mer i de banene jeg tenker at lillebror kan vente til januar.
Selv om jeg var klar for 2 mnd. siden til å få han ut... bafh.. sliten og møkkelei!!
 
Termin 18.01, men er egentlig fornøyd så lenge jeg ikke blir innlagt og satt igang etter kontroll i mårra:nailbiting:

Hadde håpet å komme meg over på 2021, men nå føles julaften hjemme med guttene (9 og 7 år) viktigere enn det:Heartblue

Men, time will show:bag:
 
Jeg synes det et helt pyton å gå gravid, så for min del er mini hjertelig velkommen når som helst fra jeg er i uke 37+0! 36+4 i dag! Samtidig så ønsker jeg at han blir født i januar med hensyn til alder i forbindelse med skolestart og sammenligningen som blir gjort mellom barn født samme år:shy: Nå har jeg slått til med termin på min egen bursdag, så håper jeg føder alle andre dager enn termindatoen, deler allerede bursdag med et søskenbarn og en tremenning! I tillegg så skal vi få en gutt, så kjenner enda mer nå for tiden på et ønske om en januarbaby, rett og slett fordi de biologisk henger litt etter i forhold til mental modning.. Broren til min bestevenninne er født 28 desember, og han hatet skole de første 10 årene fordi han følte han lå bak alle andre og det ikke ble tatt hensyn til at han faktisk var 1 år yngre enn noen i klassen sin.. Der angret også mor på at hun ikke holdt han igjen et år da hun så han hadde mye barn i seg og ikke var klar for å slippe leken da han var 5,5 år..
 
Jeg vil aller helst føde i januar (termin 8), men tenker det er lite sannsynlig at det skjer da de andre to kom 8 og 10 dager før, men håper veldig:D Samtidig kommer hun når hun er klar for det, og jeg er desemberbarn selv så føler ikke det er noe krise sånn sett, tenker mest på at det er kjipt å evt måtte være borte fra de andre to nå i jul/romjul og ferie...
 
Jeg har termin 2. januar og var veldig opptatt av at han helst skulle bli januarbarn i starten. Det er jo slik at samfunnet mer eller mindre forteller oss at Desemberbarn er det værste du kan få som jeg syns er utrolig kjipt. Ja, han vil være 1 år mindre enn andre januarbarn når han starter på skolen/barnehage, men jeg regner med at i klassen/på avdelingen han skal gå er det barn som er født over hele fjøla. Han kommer ikke til å gå i klasse med 20 elever som er 1 år eldre enn han...da blir jeg imponert! :joyful:

I morgen er jeg 39+0 og nå er jeg mer eller mindre veldig klar for å møte han samme når han måtte komme, så lenge han er frisk :Heartred
 
Jeg er veldig splitta. For min egen psyke og fysiske form håper jeg hun kommer før/rundt nyttår, men mtp barnehage håper jeg hun kommer etter nyttår.

Blir hun født i desember kan hun få plass når hun er 8-9 måneder, som jeg synes er for tidlig. Blir hun født i januar får hun plass når hun er 1 år og 7-8 måneder. Litt sent igjen, men bedre enn det første valget. Her er barnehageoppstart kun i august... :bored: Vet ikke om man kan inngå avtaler; altså f.eks betale for barnehageplass til hun i alle fall er 12 måneder.

37+4 i dag. Jeg er så klar for å møte henne og lei av å gå gravid, så sånn sett er jeg veldig klar nå. :rolleyes:
 
Jeg er helt enig i at jeg ikke er klar! Vi har holdt på i ett kjør med jobb, oppussing, to kids fra før og diverse annet frem til nå snart to uker siden. Da begynte vi å runde av alt annet, permisjonen startet og jeg gledet meg veldig til å endelig kunne roe ned og slutte å stå på hodet hele døgnet snart :wtf: men, så kom i tillegg mannen ut for en jobbulykke som innebar hjernerystelse, skikkelig vond/stiv nakke og sykmelding ut året (gikk veldig bra egentlig altså), og jeg har blitt alene med resterende oppussing og juleforberedelser samt mannen og gutta... Nå kjenner jeg at hviletiden før fødsel er helt kaputt, og jeg ønsker viiirkelig nå gå til termin +1 til 2 dager... bare for å kunne slappe av litt før lille kommer! :happy: LITT bare :p

har kjent på dette med desemberbarn mye også, og har en gutt i desember fra før, så håper egentlig denne slipper det, men prøver samtidig å innse at det ikke er verdens undergang! Denne tråden hjalp litt der egentlig! :joyful: Så, takk:Heartred
 
Sniker! Kjenner meg igjen i tankene deres! Ventet også januar barn, og følte meg veldig ferdig og var dårlig, men samtidig ønsket jeg at babyen skulle komme i januar mtp. skolestart. Vel, kroppen bestemte over mitt ønske og det ble desember barn :p Går i barnehagen, så foreløpig litt tidlig å si hvordan der går på skolen.. Vi fikk forresten bhg plass da vi ønsket!
 
Godt å høre fra alle dere som har fått desemberbarn før og kan minne oss andre på at det som regel går helt fint:happy: Nå er det jo ikke mange dagene igjen til januar uansett!
 
Back
Topp