Flere som ikke har vært på ekstra kontroller?

Jeg har oppfølging med vekstkontroller på lille pga lite barn sist(2755g, født 40+1). Ville ringt jordmor og hørt om hun kunne henvise deg til vekstkontroll, jeg har vært jevnlig siden uke 24 og skal fortsette med det siden baby er liten denne gangen også!
Hvordan vet/oppdager du om baby er liten? Jeg fikk vekstkontroll sist svangerskap, ungen var 2,9kg da hun ble født, men denne gangen har det ikke vært nevnt en eneste gang. Husker helt ærlig ikke hva som gjorde at jeg fikk henvisning til vekstkontroll sist, om det var pga liten baby på oul eller symfysemål. Ikke at jeg tror denne babyen er liten egentlig, men.

——
For å svare på spørsmålet: jeg har heller ikke vært til noen ekstra kontroller, annet enn en privat ul tidlig i svangerskapet. Jeg har vært på kontroll hos legen fire ganger hittil og hatt to oul (fikk to fordi de ikke klarte å finne ut annet enn kjønn og termin på den første, babyen lå vanskelig til.)
 
Hvordan vet/oppdager du om baby er liten? Jeg fikk vekstkontroll sist svangerskap, ungen var 2,9kg da hun ble født, men denne gangen har det ikke vært nevnt en eneste gang. Husker helt ærlig ikke hva som gjorde at jeg fikk henvisning til vekstkontroll sist, om det var pga liten baby på oul eller symfysemål. Ikke at jeg tror denne babyen er liten egentlig, men.

——
For å svare på spørsmålet: jeg har heller ikke vært til noen ekstra kontroller, annet enn en privat ul tidlig i svangerskapet. Jeg har vært på kontroll hos legen fire ganger hittil og hatt to oul (fikk to fordi de ikke klarte å finne ut annet enn kjønn og termin på den første, babyen lå vanskelig til.)
Sist fikk jeg henvisning til doppler pga de fant et avvik med blodstrømmen på OUL. I tillegg hadde jeg høyt blodtrykk og gikk på medisiner hele svangerskapet, og mye vann/ødemer. De ville utelukke svangerskapsforgiftning/morkakesvikt.
Denne gangen pga historien med forrige barn, og nå er jeg inne jevnlig for å følge opp veksten pga han er målt til -3%, -8% og nå sist -11%. Vi prøver å følge med om han finner kurven «sin», og passer på at han ikke slutter å ta til seg næring.
 
Jeg har ikke vært på noen ekstra kontroller på sykehuset denne gangen.
 
Back
Topp