Flere som har tatt NIPT test?

Trollemor

Betatt av forumet
Junibollene 2023
Jeg tok nipt test 12+1, etter UL hvor alt så veldig bra ut. Gynekologen sa at det ville ta opptil 14 dager før jeg fikk svar.
De værste 14 dagene i mitt liv, laget meg flere og flere scenarioer etterhvert som dagene gikk. Men i går kom endelig svaret, nøyaktig 14 dager etter jeg tok testen.
Fikk sms der det stod: nipt testen din var normal.
For en lettelse, lenge siden jeg har blitt så glad verdens beste start på desember
Endelig kan jeg begynne å glede meg og se fremover❤️
Hvordan har dere andre opplevd denne prosessen?

Eg tok i forrige svangerskap pga avvik hos fosteret. Det er dei verste 11 dagane i mitt liv, for då trudde me jo noko var gale. Heldigvis kom ein frisk, og verdens beste gut ut :Heartred

Denne gangen tok me privat sjølv om alt var bra på både offentlig tul, og privat tul. Me må vera trygge etter eit svangerskap der eg var redd og paranoid.
I dag er det 10 dagar sidan eg tok NIPT, er litt redd, men ikkje sånn som sist.
Tok det 14 dagar, eller virkedagar (minus lørdag og søndag) med deg? Dei sa 10 dagar på Volvat til meg, men veit ikkje om dei meinte dagar eller virkedagar.
Så bra alt var bra med din :happy::Heartred

Jeg får ikke tidlig ultralyd jeg. Har blitt surr med henvisning og nå er det egentlig for sent. Så jeg må gå lenge å håpe at alt er bra.

Det tok 10 dager for meg. Tok NIPT en mandag, svar på Helsenorge påfølgende mandag. Brevet kom noen dager senere i posten.

Eg tok i forrige svangerskap pga avvik hos fosteret. Det er dei verste 11 dagane i mitt liv, for då trudde me jo noko var gale. Heldigvis kom ein frisk, og verdens beste gut ut :Heartred

Denne gangen tok me privat sjølv om alt var bra på både offentlig tul, og privat tul. Me må vera trygge etter eit svangerskap der eg var redd og paranoid.
I dag er det 10 dagar sidan eg tok NIPT, er litt redd, men ikkje sånn som sist.
Tok det 14 dagar, eller virkedagar (minus lørdag og søndag) med deg? Dei sa 10 dagar på Volvat til meg, men veit ikkje om dei meinte dagar eller virkedagar.
Så bra alt var bra med din :happy::Heartred
Det tok 14 dager fra jeg tok blodprøven til jeg fikk svar. Jeg tok den i Porsgrunn.
Godt å høre du ikke er så redd som sist, er så vondt å gå sånn å vente
Men heldigvis går det som oftes bra❤️ lykke til

Jeg får ikke tidlig ultralyd jeg. Har blitt surr med henvisning og nå er det egentlig for sent. Så jeg må gå lenge å håpe at alt er bra.
De kan vel ta deg inn likevel?

Jeg tok nipt test 12+1, etter UL hvor alt så veldig bra ut. Gynekologen sa at det ville ta opptil 14 dager før jeg fikk svar.
De værste 14 dagene i mitt liv, laget meg flere og flere scenarioer etterhvert som dagene gikk. Men i går kom endelig svaret, nøyaktig 14 dager etter jeg tok testen.
For en lettelse, lenge siden jeg har blitt så glad verdens beste start på desember
Gratulerer så mye :Heartbigred nå må du bare senke skuldrene og nyte.
Jeg skal ta prøve på mandagen, kjenner at det blir lange dager å vente på svar. Men er veldig glad for at jeg får svar før jul da!

Jeg grur meg skikkelig jeg ! Jeg er dessverre en som bekymrer meg lett. Sost tok jeg ikke, men nå tror jeg at vi gjør det! Helt tullete av meg å gru meg så vanvittig, men kjenner at det virkelig påvirker meg. Skal på TUL på tirsdag.. Puha

Jeg tok på onsdag. Tenker ikke så mye på det. Jordmor så ingen fortykkelse i nakkefolden så jeg tenker dette går helt fint. Hadde nok vært annerledes hvis jordmor hadde ment hun så noen grunn til bekymring på TUL.

Jeg tok på onsdag. Tenker ikke så mye på det. Jordmor så ingen fortykkelse i nakkefolden så jeg tenker dette går helt fint. Hadde nok vært annerledes hvis jordmor hadde ment hun så noen grunn til bekymring på TUL.
Samme følelse jeg sitter med :Heartpink

Så bra alt var fint! Føler med deg. Gikk også å ventet og klarte ikke glede meg før jeg visste alt var bra, noe det heldigvis var <3

Blei oppringt fredag frå labratoriet. 10 dagar etter test, så trudde eg skulle få svar. I staden for kunne ho fortella meg at prøven min blei øydelagt før den kom dit, så den blei aldri analysert. Det har dei brukt 9 dagar på å informera meg om.
Pga lang reiseveg (6 timar), sjukdom på meg (alvorleg hyperemesis) og utgifter til reise+kost/losj - har me bestemt oss for å ikkje ta ny test sia alt har sett fint ut på UL. Hårreisande at bud og lab skal rote det sånn til for oss.

Tok testen når jeg var 11+0. Alt så normalt ut, så er veldig glad for det. Siden vi fikk ultralyd samtidig og alt så normalt ut på den var jeg ikke veldig bekymret. Men deilig å ha det bekreftet, særlig siden jeg har en person i nær familie med downs (ikke arvelig type).

Jeg tok testen på tirsdag! Alt så fint ut, så prøver ikke å bekymre meg for mye. Men kjenner at det blir lange sager. Føler litt som om tiden er satt på pause

Back
Topp