Flere som har bikka 100 kg?

Marihøns

Mai <3
♡ Maibarna ♡
Desemberskatter 2016
Jupp jupp, da sto det 100.5 på vekta hos JM i dag:hungry: vet ikke helt hvordan jeg skal reagere, men jeg har jo forventa at det skulle skje, for jeg har bare økt og økt i vekt, selv om jeg er forsiktig med å spise for mye usunt, så det var vel meninga :smug:

Jeg hadde gått litt opp når jeg ble gravid, min normalvekt er egentlig 70-75 ish, men var på 83 ved første besøk hos legen etter possitiv test, det er da 18 kg (32+6). Når vi bynte å prøve så slutta jeg å røyke, så de extra kg kan jo komme derifra, jeg så ikke det som et problem da, er bare extra lager å tære på hvis jeg skulle bli syk tenkte jeg da og så på meg selv som godt forberedt hvertfall :)

Har jo vert frisk og fin hele svangerskapet, så ingenting ble tæra på, fikk bare mer ;)

JM sier jeg ser kjempebra ut, har fått vekta godt fordelt over hele kroppen og allerede fått melk, så hun sier jeg har et godt lager :p haha den var ny :hilarious:

Ei jeg jobber med sa at hun ikke nådde 100 når hun gikk gravid, men jeg er 170 høy også, hu er 150 ;)

Flere som har nådd denne milepælern? :taunt014

Jepp. Jeg runda 100 tallet for noen uker siden. Kjipt men sant. Da er det bare å trille i bratte oppover bakker når lillegull kommer :-) Hehe

Japp, 102 kg her nå. Så opp 11 kg. La på meg 20 kg da jeg slutta å røyke for noen år siden, og vært vanskelig å bli kvitt de igjen... Takk og pris for vårbarn, så vi kan trille til krampa tar oss ;-)

Japp, 102 kg her nå. Så opp 11 kg. La på meg 20 kg da jeg slutta å røyke for noen år siden, og vært vanskelig å bli kvitt de igjen... Takk og pris for vårbarn, så vi kan trille til krampa tar oss ;-)

Jeg kommer til å trille til jeg blir blå :joyful:

Jeg var 102 kg på sist kontroll. Jordmor er ikke fornøyd og prater om vekt og kosthold på hver eneste kontroll... Men jeg har begynt å gi blaffen i det, orker ikke å bli deprimert for hver kontroll... Som dere sier, vi triller det av oss til sommeren :-)

Jeg var 102 kg på sist kontroll. Jordmor er ikke fornøyd og prater om vekt og kosthold på hver eneste kontroll... Men jeg har begynt å gi blaffen i det, orker ikke å bli deprimert for hver kontroll... Som dere sier, vi triller det av oss til sommeren :)

Jøsses da, det er jo ikke korselig da!

Jeg var 102 kg på sist kontroll. Jordmor er ikke fornøyd og prater om vekt og kosthold på hver eneste kontroll... Men jeg har begynt å gi blaffen i det, orker ikke å bli deprimert for hver kontroll... Som dere sier, vi triller det av oss til sommeren :-)
Jeg hadde sagt ifra til jordmor jeg. Hva vet hun om hva du spiser? Det er ikke alltid maten som avgjør hvor mye man legger på seg. Jeg spiser det jeg har lyst på, og stort sett som før. Jeg er fast bestemt på å gå tilbake til sånn jeg var når jeg er ferdig, ved hjelp av trening og kosthold, og det tror jeg de fleste her inne er. Er så glad for at min jordmor ikke er sånn mer. Ikke mange ukene igjen, vi klarer dette :)

Jeg hadde sagt ifra til jordmor jeg. Hva vet hun om hva du spiser? Det er ikke alltid maten som avgjør hvor mye man legger på seg. Jeg spiser det jeg har lyst på, og stort sett som før. Jeg er fast bestemt på å gå tilbake til sånn jeg var når jeg er ferdig, ved hjelp av trening og kosthold, og det tror jeg de fleste her inne er. Er så glad for at min jordmor ikke er sånn mer. Ikke mange ukene igjen, vi klarer dette :)

Jordmor har gått igjennom alle måltidene mine i løpet av dagen, men finner liksom ikke noen feil. Jeg har lagt på meg mye med de andre svangerskapene mine også, og klart fint å gå ned igjen... Skal dit bare en gang eller to til, så nå bryr jeg meg bare ikke om det.
Klart vi klarer dette :-)

Sist eg sjekka hadde eg bikka 100, men går veldig opp og ned.

Når alle babyane er ute og me er klare for å gå turar/trimme litt meir, kan me oppretta utfordring på endomando :)

Jeg har slitt med det motsatte. Alle sier at jeg er for tynn, men jeg spiser som bare det. Veier 57 kg nå. Starta på 48 kg, så synes de kan vøre fornøyd med 9 kg opp...

Jeg har, men var vell akkurat 100 da jeg var på første kontroll. Har til nå gått opp ca 8 kg til sammen og er i uke 37+2. Jordmor var veldig på meg også, men har nå snudd om og er fornøyd med fin vektoppgang. Er 178 cm over havet og har all vekt jevnt fordelt. Jeg kunne gjerne vært lettere, men er til syvende og sist fornøyd med at jeg ikke har gått opp mer. Mye tyder på at jeg har tatt av meg og lagt på meg baby. :-) Og jeg henger meg på de andre her. Vi triller det av oss rimelig raskt!

Jeg å var godt over 100 på første kontroll, men ikke gått opp ett gram til nå. Så veldig spent på kroppen etter fødsel. Har heldigvis ikke fått noe pes fra JM el lege. Alle andre prøver og verdier er supre, så frisk men tung er nok konklusjonen..

Jeg har slitt med det motsatte. Alle sier at jeg er for tynn, men jeg spiser som bare det. Veier 57 kg nå. Starta på 48 kg, så synes de kan vøre fornøyd med 9 kg opp...
Skjønner at det er slitsomt for deg når du gjør så godt du kan, og det liksom aldri blir godt nok.. 9 kg opp er jo 9 kg opp, men jordmor sa til meg at når man er så tynn burde man gå opp 17-20kg (jeg er ikke så tynn så jeg fikk beskjed om å gå 7-9kg). Uansett om man legger på seg for mye eller for lite så er det aldri koselig å høre at man er for tjukk/tynn osv. Så lenge verdiene dine er fine og alt står bra til med baby, så burde jo ting være bra?

Heldigvis går man raskt ned noen kilo etter fødselen, så selv med 18 kilo pluss ville jeg ikke vært bekymret. Iallefall ikke om jordmor ikke er det.

Jupp jupp, da sto det 100.5 på vekta hos JM i dag:hungry: vet ikke helt hvordan jeg skal reagere, men jeg har jo forventa at det skulle skje, for jeg har bare økt og økt i vekt, selv om jeg er forsiktig med å spise for mye usunt, så det var vel meninga :smug:

Jeg hadde gått litt opp når jeg ble gravid, min normalvekt er egentlig 70-75 ish, men var på 83 ved første besøk hos legen etter possitiv test, det er da 18 kg (32+6). Når vi bynte å prøve så slutta jeg å røyke, så de extra kg kan jo komme derifra, jeg så ikke det som et problem da, er bare extra lager å tære på hvis jeg skulle bli syk tenkte jeg da og så på meg selv som godt forberedt hvertfall :)

Har jo vert frisk og fin hele svangerskapet, så ingenting ble tæra på, fikk bare mer ;)

JM sier jeg ser kjempebra ut, har fått vekta godt fordelt over hele kroppen og allerede fått melk, så hun sier jeg har et godt lager :p haha den var ny :hilarious:

Ei jeg jobber med sa at hun ikke nådde 100 når hun gikk gravid, men jeg er 170 høy også, hu er 150 ;)

Flere som har nådd denne milepælern? :taunt014

Hei! Nå er det lenge siden du skrev dette, men i all min frustrasjon googlet jeg meg frem til ditt innlegg på forumet :p
Det er akkurat som å lese om meg når du skrev dette. Jeg er også 170 cm høy, og hadde startvekt på 83 kg. Er nå 29+6 og vekta i dag visste 98,5 kg! Holdt på å ramle om i sjokk. Har også det meste jevnt fordelt, men har alltid hatt komplekser for kroppen så å se at vekta snart bikker 100 kg gjør meg nesten infernalsk. Nå lurer jeg egentlig bare på om du har kommet tilbake til startvekt, og evt hvor lang tid det tok? Mvh desperat førstegangsgravid som er livredd for å bli evig flodhest :p

Hei! Nå er det lenge siden du skrev dette, men i all min frustrasjon googlet jeg meg frem til ditt innlegg på forumet :p
Det er akkurat som å lese om meg når du skrev dette. Jeg er også 170 cm høy, og hadde startvekt på 83 kg. Er nå 29+6 og vekta i dag visste 98,5 kg! Holdt på å ramle om i sjokk. Har også det meste jevnt fordelt, men har alltid hatt komplekser for kroppen så å se at vekta snart bikker 100 kg gjør meg nesten infernalsk. Nå lurer jeg egentlig bare på om du har kommet tilbake til startvekt, og evt hvor lang tid det tok? Mvh desperat førstegangsgravid som er livredd for å bli evig flodhest :p
Ikke den du skrev til, men jeg bikket også 100kg, og er nå tilbake til der jeg var før graviditeten (minus litt slapp mage). Det har tatt meg 10 mnd :) man mister ganske mye rett etter fødsel, og så er det kosthold og trening som gjelder etter det :)

Back
Topp