flere som har begynt å strikke?

vårmamma89

Flørter med forumet
Hei! Er ny her og gravid med vår første, 13+2 i dag ♥ har lenge hamstret strikkehefter og oppskrifter.. endelig turt å begynne på første prosjekt! Flere som er i gang?

Jeg strikker et flettet babyteppe etter oppskrift fra marte helgetun i deilig BabySilk fra du store alpakka :) spennende å være i gang og samtidig litt skummelt da jeg ennå ikke har vært hos jordmor og fått høre hjertelyden. Skal om en uke og gleder meg vilt!

Jeg har også begynt. Heklet endel lekedyr, og så har jeg strikket en babyjakke og en lue og er igang med en bukse. Hatt en liten pause den siste uka, men trapper vel opp etterhvert. Hørte først hjertelyden for første gang igår, så har tjuvstartet jeg også.. men hatt så sterke symptomer at jeg ikke har vært i tvil om at jeg er gravid.. og 100% sykemelding gjør at man blir litt desp etter noe å holde på med ;-) legg ut bilde da :-)

Godt å høre at jeg ikke er den eneste som tjuvstarter! Kjenner det godt på kroppen at jeg er gravid og magen begynner å vise så tenker det skal gå bra hos jordmor :) når man går hjemme er det jo helt nødvendig å ha noe å gjøre, er jo så kjedelig å vere sykmeldt!
Fikk ikke til å laste opp bilde, men har en link her:

http://www.martehelgetun.no/butikken-min/mine-moenstre/tre-soete-babytepper/
Det flettede i midten? Veldig fint :-D hvilken farge har du valgt?

Jeg har planer om å strikke bella babyteppe etter oul - da vet jeg kjønn forhåpentligvis!

Åh - jeg har så lyst!
Men..
Jeg vet ikke hvor jeg skal begynne! Eller hva jeg trenger av utstyr :P
Har ikke veldig mye erfaring med det, men synes det er helt fantastisk med hjemmestrikket.
Burde kjøpt meg en "strikkebok for dummies".

Åh - jeg har så lyst!
Men..
Jeg vet ikke hvor jeg skal begynne! Eller hva jeg trenger av utstyr :P
Har ikke veldig mye erfaring med det, men synes det er helt fantastisk med hjemmestrikket.
Burde kjøpt meg en "strikkebok for dummies".

Anbefaler deg å enten gå i en garn/hobbybutikk eller noen du kjenner som er flinke/erfarne. Da kan du få hjelp til å finne oppskrifter som er enkle og som du liker :-) det meste av teknikker finner man på youtube ;-)

Jeg skal i gang med hentesett snart. Har strikket ett babyteppe alt. Fikk en fin bok med enkle strikke oppskrifter til baby av en venninne denne uken så tenkte å prøve meg på ett av settene der, lurer bare på om jeg skal vente til etter OUL så jeg kan strikke i blått eller rosa.

Anbefaler deg å enten gå i en garn/hobbybutikk eller noen du kjenner som er flinke/erfarne. Da kan du få hjelp til å finne oppskrifter som er enkle og som du liker :) det meste av teknikker finner man på youtube ;-)

Youtube er jeg god på! Haha ;)

Ja, jeg får gjøre det! Prøvde meg på et lappeteppet forrige gang, men det løsnet plutselig bare.
(Bringer tilbake minner fra formingsfaget på barneskolen da grytekluten min ble en deformert trekant istedenfor en firkant..)

Youtube er jeg god på! Haha ;)

Ja, jeg får gjøre det! Prøvde meg på et lappeteppet forrige gang, men det løsnet plutselig bare.
(Bringer tilbake minner fra formingsfaget på barneskolen da grytekluten min ble en deformert trekant istedenfor en firkant..)

Har selv mange mislykkede resultater bak meg.. men da jeg tok det opp igjen nå strikket jeg mye penere enn tidligere.. har en mamma og mormor som strikker mye, så har ringt de når jeg satt fast. Et tips er å alltid trekke litt ekstra i første løkke på pinnen når du strikker rundt med 4 pinner.. her er min første jakke - gikk overraskende bra.. den ble strikket i flere deler som ble montert sammen til slutt..

Vedlegg

• 1414068985373.jpg
    1414068985373.jpg
    75 KB · Visninger: 36
Jeg har strikket babytøfler. Har lyst å strikke mer, men vet ikke hva eller hvordan. Må nok gjøre litt research. ;)

Jeg tenkte å begynne på noe når jeg har fått vite kjønn. Da skal jeg rett å kjøpe noe knæsj rosa eller lyseblått :-) Nå strikker jeg Oslo anorakk til storebror :-)

Har selv mange mislykkede resultater bak meg.. men da jeg tok det opp igjen nå strikket jeg mye penere enn tidligere.. har en mamma og mormor som strikker mye, så har ringt de når jeg satt fast. Et tips er å alltid trekke litt ekstra i første løkke på pinnen når du strikker rundt med 4 pinner.. her er min første jakke - gikk overraskende bra.. den ble strikket i flere deler som ble montert sammen til slutt..

Så fin! :D

Jeg får vel bare kaste meg ut i det ;)

Jeg har planer om å strikke bella babyteppe etter oul - da vet jeg kjønn forhåpentligvis!

Ja, det i midten i natur:) evighetsprosjekt, men kommer til å strikke andre plagg innimellom, dårlig på å holde meg til et prosjekt av gangen! bella babyteppe har ikke jeg sett før, har du link? Fint å strikke i rosa eller blått ja, blir nok et teppe til etter oul :)

Jeg skal i gang med hentesett snart. Har strikket ett babyteppe alt. Fikk en fin bok med enkle strikke oppskrifter til baby av en venninne denne uken så tenkte å prøve meg på ett av settene der, lurer bare på om jeg skal vente til etter OUL så jeg kan strikke i blått eller rosa.

Hvilket hentesett valgte du? Er så mange fine å velge i! :)

Back
Topp