Flere som hører til her?

Åh, ja! Så fint du lagde en tråd :hello2 jeg ville ikke være første i tilfelle det går skeis :-) jeg er bare 9 dpo så det er veldig tidligfor meg.

Termin 7 sept!

Åh, ja! Så fint du lagde en tråd :hello2 jeg ville ikke være første i tilfelle det går skeis :) jeg er bare 9 dpo så det er veldig tidligfor meg.

Termin 7 sept!
Så bra at vi er flere :) Har ventet i flere dager på at noen skal åpne ballet her inne Så kjekt❤️ Formen er fin?

Så bra at vi er flere :) Har ventet i flere dager på at noen skal åpne ballet her inne Så kjekt❤️ Formen er fin?
Ja, tar en del medisiner og jeg kjenner de godt - tror ikke jeg faktisk kjenner noe til graviditeten ennå ❤️ hva med deg? Er det din første?

Ja, tar en del medisiner og jeg kjenner de godt - tror ikke jeg faktisk kjenner noe til graviditeten ennå ❤️ hva med deg? Er det din første?
Det er min nummer 4. En skikkelig attpåskatt. Har forferdelig vondt i korsryggen, ellers murrer det godt i magen, er trøtt og har vonde pupper. Og kvalmen har begynt å melde seg.

Din første?

Det er min nummer 4. En skikkelig attpåskatt. Har forferdelig vondt i korsryggen, ellers murrer det godt i magen, er trøtt og har vonde pupper. Og kvalmen har begynt å melde seg.

Din første?
Så koselig :D jeg også kjenner at det er noe i livmoren. Men tror ikke at hcg er høyt nok til å kjenne så mye mer :-) det er min første, ja! Koselig med attpåklatt, da :-) gleder meg veldig til å komme forbi IKM. Alltid nervepirrende med disse første dagene.

Så koselig :D jeg også kjenner at det er noe i livmoren. Men tror ikke at hcg er høyt nok til å kjenne så mye mer :) det er min første, ja! Koselig med attpåklatt, da :) gleder meg veldig til å komme forbi IKM. Alltid nervepirrende med disse første dagene.
Heier på deg ❤️ Håper spirene sitter helt til høsten for oss begge ❤️

Kjekt at det begynner å bli en liten gjeng her inne❤️ Jeg føler meg ikke klar til å lage en terminliste. Jeg må gi det litt mer tid. Håper alle får en trivelig jul og får nyte den med sine nære og kjære❤️ Jeg sitter å nipper til alkoholfri øl med svigers for å ikke vekke mistanke. Heller litt i vasken hver gang jeg går på kjøkkenet :depressed:

Ja, jeg tror det foreløpig termin 4. september :)
Har så sykt slapp og lite matlyst, og prøver å skjule det for familien:bag:
Har en plan om å drikke «gin» & tonic i morgen, så håper det går bra. Men enda vanskeligere er det med spekematen! Noen tips?

Ja, jeg tror det foreløpig termin 4. september :)
Har så sykt slapp og lite matlyst, og prøver å skjule det for familien:bag:
Har en plan om å drikke «gin» & tonic i morgen, så håper det går bra. Men enda vanskeligere er det med spekematen! Noen tips?
Jeg bare spiser ekstra mye av noe annet og sier at det var så godt at jeg bare må ha mer. Tror jeg... er så vanskelig. Føler jeg har klart å lure litt med den dårlige alkoholfrie ølen min som ingen har sett flasken på :laughing001 Men mistenker at svigermor aner noe...Hun har snakket om svangerskap, plager, babyerog gener i hele dag:smiley-ashamed004 så har egentlig ingen gode råd da jeg føler jeg klamrer meg til løgnene selv. Julekvelden etter familiefesten er vi invitert til et vennepar, og da må en av oss kjøre. Sa da tar jeg en for laget og er sjåfør. Da slipper jeg å forklare hvorfor jeg ikke drikker. Skal bli godt å dra hjem igjen og senke skuldrene

Noen som kan hjelpe meg, er det trygt å spise kokt skinke (picnic skinke?) sylte? Ribbe?
Fhi sier:
Gravide bør utvise forsiktighet med:
  • Varmebehandlet kjøttpålegg (oppskåret skinke, servelat, rull, sylte o.l.). Det er stor fare for rekontaminering og vekst av Listeria i slike produkter etter varmebehandling og små mengder Listeria kan vokse til høye nivåer ved lagring. Oppbevar maten ved 4 grader eller kaldere. Legg merke til holdbarhetsdatoen og server pålegget så tidlig som mulig i holdbarhetstiden. Holdbarhetstiden for gravide kan regnes som halvparten av holdbarhetstiden for friske forbrukere. Oppbevaring ved kjøleskapstemperatur hindrer ikke vekst av Listeria

Når det er sagt så spiser jeg litt av varmebehandlet kjøttpålegg. Jeg har bare sjekket at det er god dato.

Back
Topp