Flere som gleder seg til å starte med innkjøp til babyen?

Mulig, bare frustrerende. Vil jo spare miljøet samtidig som man sparer lommeboka, og vi har ikke krav på foreldrepenger eller noe. Søker om engangsstønad, men får nok ikke. Så da kan det være fint å spare på det som er gjenbruksbart. Hørt man ikke skal kjøpe enkelte ting brukt også.
Det er jo absolutt en fin tanke :) Jeg trodde forresten at man alltid hadde rett på engangsstønad hvis man ikke har rett på foreldrepenger?

Det er jo absolutt en fin tanke :) Jeg trodde forresten at man alltid hadde rett på engangsstønad hvis man ikke har rett på foreldrepenger?
Det er mange motstridende svar jeg finner. Vi er begge uføre. Så kommer til å søke, men ikke forvente og bare få en positiv overraskelse om det blir godkjent rett og slett. :)

Skjønner ikke hvorfor noen har puttet uenig på min, der jeg sier jeg vil vente til etter jul, eventuelt etter flytting. Og kanskje arve en del fra søs. Gjenbruk er jo bra. Blir nok å kjøpe litt om vi ikke flytter med en gang, kan jo hende vi blir værende til etter babyen, men allikevel.

Det er nok bare noen som har vært borti med et uhell, fort gjort når man scroller på mobilen! Jeg har gitt mye rare ratinger ved et uhell, men prøver å fjerne de igjen så fort jeg ser de da.

Hadde termin i mai med min eldste og vi handlet lite før etter jul vi ihvertfall, og lånte og arvet masse, det er jo bare kjekt!

Det er mange motstridende svar jeg finner. Vi er begge uføre. Så kommer til å søke, men ikke forvente og bare få en positiv overraskelse om det blir godkjent rett og slett. :)
Skjønner. Da bør dere jo hvertfall få engangsstønad tenker jeg da, men jeg vet ikke hvordan reglene er dessverre. Håper dere blir positivt overrasket da :)

Skjønner ikke hvorfor noen har puttet uenig på min, der jeg sier jeg vil vente til etter jul, eventuelt etter flytting. Og kanskje arve en del fra søs. Gjenbruk er jo bra. Blir nok å kjøpe litt om vi ikke flytter med en gang, kan jo hende vi blir værende til etter babyen, men allikevel.

Det er sikkert et uhell. Gjenbruk er bra! [emoji1]

Det har jeg tenkt på at jeg har så lyst å prøve, men jeg kan ikke sy. Er det vanskelig å lære seg (enkle plagg)? :) Sikkert veldig koselig med hjemmesydd klær :)

Neida, men å sy klær i jerseystoff er litt mer styr enn å sy i faste stoffer, må øve litt så man ikke strekker stretchstoffene. Ikke så vanskelig altså, men det kreves litt tålmodighet i starten (det har jeg lite av :hilarious:)... Du må ha maskin med elastisk søm for å sy i stretchstoff, ellers rakner sømmene når plagget strekkes.

De enkleste plaggene har 2-3 sømmer, det går fort! Har sydd mange helt enkle bukser f.eks. Det finnes mange bra mønster med gode forklaringer.

Neida, men å sy klær i jerseystoff er litt mer styr enn å sy i faste stoffer, må øve litt så man ikke strekker stretchstoffene. Ikke så vanskelig altså, men det kreves litt tålmodighet i starten (det har jeg lite av :hilarious:)... Du må ha maskin med elastisk søm for å sy i stretchstoff, ellers rakner sømmene når plagget strekkes.

De enkleste plaggene har 2-3 sømmer, det går fort! Har sydd mange helt enkle bukser f.eks. Det finnes mange bra mønster med gode forklaringer.
Hmmm, kanskje jeg må prøve, bare noe helt enkelt:)

Vi har tenkt litt på hva vi skal ha og sett litt på nett på utstyr å klær, men kommer ikke til p kjøpe noe før i 3. trimester [emoji4] Frister veldig å kjøpe litt klær å sånt, men tørr ikke enda [emoji39]

Back
Topp