Flere som gleder seg til å starte med innkjøp til babyen?

Vi tenker å vente til uke 15 eller no. Hvertfall til vi er sikre på kjønn :happy: Men kommer vel til å kjøpe noen nøytrale ting også, etter uke 12. Blir vel mest klær som blir spesifikt til denne ungens kjønn. Resten av babytingene skal være ganske nøytrale, så vi kan bruke dem til andremann også ;)

Last edited:
Vi har det meste, kjedelig :hilarious: Men sist ventet vi til etter OUL, som da var rett før jul og vi fikk handlet masse på januarsalget. Også har jo flere barnebutikker så hyppig salg at det nesten er en bragd å kjøpe noe til full pris. Vi begynte å plukke ut aktuelle produkter av de store tingene og fulgte med når det ble salg.

Dog, trenger ny babycall siden toåringen fikk tak i vår og nå har den ikke god høyttaler, tenkte å finne på black friday :)

Jeg gleder meg til å handle. Venter med det meste til etter nyttår, har nok OUL i januar kanskje. Blir det jente igjen har vi alt av klær, sengetøy osv. Trenger ny sprinkelseng, men har madrass og dyne. Ønsker meg bedsidecrib på soverommet, og enten vugge eller leandervugge i stua. Må ha egen tripp trapp til nye baby, men newbornset. Nytt babynest. Må ha ny vogn, bilstol og det som følger med der av dyne, poser, lammeskinn osv. Har solgt det meste fra datteren min var liten, da vi visste det ble mange år til neste.

Har vell spart babyleker, Baby Bjørn vippestol, gåstol, masse klær.

Får vi jente igjen er vi heldige med årstiden da. Alle klærne passer årstiden ifht størrelse, da datteren vår er født 30. Juni :)

Ekstra gøy å kikke når man er på reise ja:)
Og er masse vi nok kan arven fra søster til samboer som har en på 1 år rett over nyttår :D
Selv om hun fikk en gutt da, men noe gutt og jente ting har hun nok kjenner jeg henne rett :p

Har det meste fra førstemann. Må ha søskenvogn, ny seng til enten baby eller storebror (er 23 måneder når han blir storebror, så kan være han er klar til å gi sprinkelsenga fra seg), vippestol siden vi lånte av søsteren min sist (nå kommer hun til å bruke den selv med termin i mars).

Gleder meg forresten til å sy små babyklær <3
Sydde ikke til første før han var rundt et år tror jeg. Men det er artig med egensydd :D

Sydde ikke til første før han var rundt et år tror jeg. Men det er artig med egensydd :D

Jaaa! Lille i magen må og få litt sydde klær! Var stas å sy til første og. Jeg kan ikke strikke, men å sy er gøy!

I dag kjøpte jeg julestrømpe til babyen! Hahah!
Må jo ha i samme design som oss og vet ikke hvor mange år fremover de kommer til å selges. Så kjøpte 2 - til gutt og jente så får vi se hva det blir [emoji13] Deilig å få kjøpt enda en ting! [emoji23][emoji85]

Dette er tredjegang og er veldig bevisst på hva jeg vil ha. Min erfaring er at man trenger minst mulig.

Kosjn vogn har du/dokker sett på?
Vi må og ha søskenvogn, E har sett på carena, E syns de e fin ^.^

Synes silvercross wave er utrolig lekker, men den er grisedyr da :p Tipper vi går for babyjogger city select, den virker veldig praktisk og litt billigere enn Silvercross. Vi har utvendig trapp og må ha de i lengden ikke i bredden for at jeg skal få vogna opp trappa.

Vi gleder oss til å handle, men blir vel å vente til over nyåret og oul som jeg antar blir i midten av januar ca. Første barnet så trenger alt, men har to søsken som begge har 1 gutt og 1 jente, yngste født i sommer, så håper på å kunne arve/kjøpe billig/låne klær og bilstoler da jeg tror begge er godt fornøyd med 2 barn og dermed er ferdige. Men blir mye som må kjøpes inn gitt, så blir å følge med på tilbud på de store og dyre tingene så kan kan spare inn der man kan.

Vi har det meste, kjedelig :hilarious: Men sist ventet vi til etter OUL, som da var rett før jul og vi fikk handlet masse på januarsalget. Også har jo flere barnebutikker så hyppig salg at det nesten er en bragd å kjøpe noe til full pris. Vi begynte å plukke ut aktuelle produkter av de store tingene og fulgte med når det ble salg.

Dog, trenger ny babycall siden toåringen fikk tak i vår og nå har den ikke god høyttaler, tenkte å finne på black friday :)
Januarsalg ja, det har jeg ikke tenkt på!:D Håper veldig at vi får OUL før jul:) Black fridag er jo også en tanke ja, selv om jeg tror jeg kommer til å vente litt lengre med det meste av handlinga.

Det har jeg tenkt på at jeg har så lyst å prøve, men jeg kan ikke sy. Er det vanskelig å lære seg (enkle plagg)? :) Sikkert veldig koselig med hjemmesydd klær :)

Skjønner ikke hvorfor noen har puttet uenig på min, der jeg sier jeg vil vente til etter jul, eventuelt etter flytting. Og kanskje arve en del fra søs. Gjenbruk er jo bra. Blir nok å kjøpe litt om vi ikke flytter med en gang, kan jo hende vi blir værende til etter babyen, men allikevel.
Kanskje noen som har trykket med et uhell? Jeg synes hvertfall det høres veldig fornuftig ut slik dere gjør det :) Vi kommer også til å arve en del, noe jeg er veldig glad for, babyutstyr er sykt dyrt!

Kanskje noen som har trykket med et uhell? Jeg synes hvertfall det høres veldig fornuftig ut slik dere gjør det :) Vi kommer også til å arve en del, noe jeg er veldig glad for, babyutstyr er sykt dyrt!
Mulig, bare frustrerende. Vil jo spare miljøet samtidig som man sparer lommeboka, og vi har ikke krav på foreldrepenger eller noe. Søker om engangsstønad, men får nok ikke. Så da kan det være fint å spare på det som er gjenbruksbart. Hørt man ikke skal kjøpe enkelte ting brukt også.

Back
Topp