Flere som fremdeles ammer?

Tror mange reagerer fordi det har vært mye oppslag om kvinner som ammer barna sine over faktisk år. Og det forstår jeg jo. Jeg er vel litt sånn jeg også, men jeg kommenterer ikke om jeg ser noen gjør det. Men tenker jo mitt... Jeg tenker at mødre som ammer så lenge for bare kosen sin skyld har nok noen egne behov for nærheten til disse vakringene våre, fordi de har vokst fra spedbarns tiden og den kose tiden. Tror man døyver en del skyldfølelse å si at det er barnets behov, men når de er 15-16 måneder så forandres disse behovene og de trenger å støttes på dette.. Og i tillegg når de kaver veldig og er såpass store så tror jeg egentlig at barnet prøver å komme seg bort, og er utilpass....

Da vi gikk gravide hadde du et så fint innlegg om at babyverden var et fint sted med gode snille mennesker, hvor man kunne prate til tross for ulike meninger, i motsetning til i andre forum. Nå synes jeg du er litt som de i forumet du beskrev. Du nærmest påstår at mødre som ammer etter året setter sine egne behov fremfor barnets, og kanskje til og med på bekostning av barnet, hvis du virkelig mener at noen prøver å tvinge barna til amming når de egentlig prøver å komme seg bort.

Og gjør dere det (fremdeles) når dere er ute?

Her er det stort sett snakk om en pupp på kvelden/morgenen, men har sklidd litt ut etter at han har vært syk - så nå får han av og til, for lisens skyld (er nok ikke mye som kommer)

Gjorde det her om dagen etter svømming - han var trøtt og grinete, ville mest sannsynlig sovnet i bilen uansett, men fikk nå litt da og. Da var det en dame som reagerte og mente han var for gammel - avfeide henne på en høflig måte og hun gikk. Kom deretter en annen mor med unge bort og sa at det var pga sånne folk at hun ikke hadde turt å amme ungen offentlig etter fylte 9mnd. Har ikke falt meg inn en gang at dette skulle være en ting ><

Blir helt oppgitt over at fremmede mennesker kan få seg til å legge seg borti og kommentere. Provoserende! Jeg ammer i liten grad offentlig, men det har jo også sammenheng med at det stort sett er amming en gang på morgen, en gang på ettermiddag og en gang på kveld. De gangene han har vært syk har han ammet mer enn vanlig. Han storkoser seg med puppen. Lager koselyder, jeg ser han blir rolig og i tillegg vet vi jo mye om fordelene av morsmelk. Vet ikke når jeg blir å avslutte, men blir i alle fall ikke å ha noen hast med det. Kos dere med ammingen.

Back
Topp