Tror mange reagerer fordi det har vært mye oppslag om kvinner som ammer barna sine over faktisk år. Og det forstår jeg jo. Jeg er vel litt sånn jeg også, men jeg kommenterer ikke om jeg ser noen gjør det. Men tenker jo mitt... Jeg tenker at mødre som ammer så lenge for bare kosen sin skyld har nok noen egne behov for nærheten til disse vakringene våre, fordi de har vokst fra spedbarns tiden og den kose tiden. Tror man døyver en del skyldfølelse å si at det er barnets behov, men når de er 15-16 måneder så forandres disse behovene og de trenger å støttes på dette.. Og i tillegg når de kaver veldig og er såpass store så tror jeg egentlig at barnet prøver å komme seg bort, og er utilpass....
Da vi gikk gravide hadde du et så fint innlegg om at babyverden var et fint sted med gode snille mennesker, hvor man kunne prate til tross for ulike meninger, i motsetning til i andre forum. Nå synes jeg du er litt som de i forumet du beskrev. Du nærmest påstår at mødre som ammer etter året setter sine egne behov fremfor barnets, og kanskje til og med på bekostning av barnet, hvis du virkelig mener at noen prøver å tvinge barna til amming når de egentlig prøver å komme seg bort.