Flere som føler babyen har snudd seg?

Hehe, det er litt mer liv over hele magen samtidig... Og litt ekstra harde dult selv om jeg enda ikke er sååå langt mot termin. Men går helt fint, er ikke noe særlig ubehagelig - bare litt større og tyngre enn sist når der bare var en :)
Så bra da :)

Jeg er redd for at min tass er over normalt aktiv, for sparkene er allerede ubehagelige. :o var ikke sånn med storesøster. ;)

Tror min ligger med rumpa ned men ikkje i bekkenet. Mer på skrå. Sparker på siden ca midt på magen. Låg i sete leie sist kontroll. Da kjente eg selv at hode var tydelig opperst. Sysnt der er vanskelig å tyde når han flytter på seg. Men kjenner at hode ikkje er i bekkenet. For det kan eg "sjekke" selv. Og han er breiere over rumpa en hode. Så vis du kjenner babyen så kan du sjekke hva som er opp og ned ved og sjekke va som er bredest. Og spark er hardere en slag. Skal på kontroll i morgen. Så får dobbel sjekka da :)

Jeg har fått bekreftet fra lege nå den 3 feb. At han ligger med hode nede ☺ så håper han blir i den posisjonen. Hadde en del smerter under navlen igår. Kjente ut som livmoren strakk seg. Håper ikke han snudde seg feil vei..

Jeg kjenner det på sparkene. ;) Hvis sparkene er under ribbeina så er hodet ned, når det kjennes ut som om føttene holder på å sparke seg ned livmorhalsen ligger han med rumpa ned. :P

Når han ligger på tvers blir magen avlang og rar, ikke minst veldig stram og ubehagelig. Så kjenner jeg hodet på den ene siden og rumpa på den andre siden. :P

Takk for svar :D
Føler det sparkes og vrenges over hele magen, så blir ikke helt klok :P

Sparkene her har flyttet seg til nær ribbena så hun har nok lagt seg med hodet ned nå (endelig!). Men hun flytter på kroppen sin når jeg legger meg ned og har hatt noen særdeles aktive timer de siste par dagene. Verst i morges da hun hadde et ben på hver side av magen og presset sammen det som var i midten :O Da ga jeg opp å sove for å si det sånn :D

Her ligger hun med hodet ned, men ikke festet. Kjenner små bevegelser under navelen (som jeg regner med er hendene) og de mer større og harde bevegelsene oppunder ribbeina :p

Tror min tass har ligget med rumpa ned noen dager nå. Kjenner noe sinnsykt med aktivitet under skambeinet, og noen blærespark som er så ille at det svir skikkelig. :o Innimellom kjennes det ut som om han forsøker å sparke seg ned livmorhalsen. :p

Han har bare med å snu seg riktig vei før han planlegger å komme ut!!!

Jeg er 30+5 nå, og tassen min ligger med hodet ned og har gjort det i flere uker allerede :-) var på svangerskapskontroll idag, og legen sa at babyen sjelden snur seg etter uke 30 dersom han da ligger med hodet ned.

Var hos jordmor i dag, lillegutt ligger med hodet ned enda som han gjorde i uke 28+3 (er 32+3 i dag) rygg og rompe på venstre side og beina sparker oppunder ribbbeina på høyre side. Jordmor var veldig fornøyd da hun mente det var beste utgangspunktet før fødsel :)

Back
Topp