Flere som føler babyen har snudd seg?

Lillestjerne2016

❤️
Aprillykke 2016
Fikk vite av jordmor at babyen kan ofte fra uke 30 snu seg med hodet ned slik at den ligger klar for fødsel. Har selv merket mye spark opp mot ribbeina mine i det siste så virker som jenta mi kanskje har snudd seg med hodet ned.
Noen flere som merker det?

Min sitter med rumpa ned fortsatt. Er 31 uker i dag. Så har litt tid på seg enda :) men har har vore i seteleie minst 3 uker. Og det er mer behagelig for meg kjenner eg :p har dårlige minner med dei første som sparka i ribbebeina hele tiden :p men kan godt snu seg i god tid så eg slipper og anke på sete fødsel. For det orker eg ikkje :p

Hu her sitter, men mye romstering om dagen, så håper hu vil snu seg mens det ennå er grei plass:-)

Var på kontroll hos legen i går, og da lå han med hodet ganske langt ned :) (er 31+2)
Fikk beskjed om at det nå er så trangt inni der at han mest sannsynlig kom til å bli liggende slik :)

Er 31+2 og han ligger med hodet langt ned i bekkenet nå i følge legen. Tvilsomt at han snur seg igjen :)

Er 29+6 og hun her snur seg frem og tilbake i løpet av dagen. Jeg håper hun snart legger seg med hodet ned, for jeg vil heller ha spark i ribbena enn nede ved lysken. Og ikke vil jeg ha setefødsel heller :(

Min lille har ligget med hodet ned siden uke 23 :) Og det gjør han fortsatt :) Kjenner mye spark opp mot ribbenene om dagen :P

Var på 3D for to uker siden, uke 27, og da lå hun med hodet nede. Om hun fortsatt gjør det aner jeg ikke. Men er veldig øm og sår oppe under ribbeina så skal ikke se bort i fra at hun ligger og sparker godt til oppover. 28-ukers kontrollen var til legen, og han sa ingenting om hvordan hun lå.

Her har lille ligget med hode nede nesten hele veien :) og gjør det nok fortsatt :) håper bare han ikke snur på seg nå i siste liten... 30+0 i dag :)

Min har vore med hovudet ned så lenge eg har klart å kjenne korleis den ligg - fram til for to-tre dagar sidan. Då snudde den seg og sparkar meg i blæra så eg trur eg skal tisse meg ut, og jm på kontroll i går spøkte med at hovudet stakk så tydelig ut oppe i magen at dei kunne måle omkretsen med det samme... Satsar på at den snur seg. Anar ikkje om sånt er tilfeldig eller om det kan vere noko arvelig, både faren og søstera hans blei fødd i seteleie.

Min ligger langt ned med hodet stort sett. Tror hun lå litt på tvers her en dag, men snudde seg igjen etter noen timer. Har vært hodeleie på siste to kontroller.

Ultralyd i går...:)
Min lille har snudd seg å ligger med hodet godt ned i bækkenet nå,men har ikke festet seg! ;) uke 28+0

Last edited:
Min har vore med hovudet ned så lenge eg har klart å kjenne korleis den ligg - fram til for to-tre dagar sidan. Då snudde den seg og sparkar meg i blæra så eg trur eg skal tisse meg ut, og jm på kontroll i går spøkte med at hovudet stakk så tydelig ut oppe i magen at dei kunne måle omkretsen med det samme... Satsar på at den snur seg. Anar ikkje om sånt er tilfeldig eller om det kan vere noko arvelig, både faren og søstera hans blei fødd i seteleie.
De sier at dersom du har født i seteleie før er det visstnok større sjanse for å måtte gjøre det igjen. :confused:

Jeg føler at babyen snur seg flere ganger for dag. :p Kjenner spark både oppe og nede, og innimellom ligger han på tvers. :eek:

De sier at dersom du har født i seteleie før er det visstnok større sjanse for å måtte gjøre det igjen. :confused:
Eg har heldigvis ikkje det. Men faren til babyen og søstera hans kom feil veg. Satsar på at min snur seg igjen. Sidan eg har fødd to store barn før er eg redd det hadde blitt ks viss det var seteleie. Så den får oppføre seg fint og snu seg!

Eg har heldigvis ikkje det. Men faren til babyen og søstera hans kom feil veg. Satsar på at min snur seg igjen. Sidan eg har fødd to store barn før er eg redd det hadde blitt ks viss det var seteleie. Så den får oppføre seg fint og snu seg!
Tror det kun er arvelig på morsida. Så med mindre du selv eller dine søsken var setebarn så er det ikke arvelig. Men man har jo aldri noen garanti for hvilken vei disse små bestemmer seg for å komme ut.

Tror det kun er arvelig på morsida. Så med mindre du selv eller dine søsken var setebarn så er det ikke arvelig. Men man har jo aldri noen garanti for hvilken vei disse små bestemmer seg for å komme ut.
Veit ikkje om "setebarn" på mi side, så eg satsar på at den oppfører seg pent og snur seg. Har jo god tid.

Veit ikkje om "setebarn" på mi side, så eg satsar på at den oppfører seg pent og snur seg. Har jo god tid.
Ja absolutt! Min turner rundt og snur seg flere ganger for dag. Ikke spesielt behagelig for min del, men han har jo tydeligvis plass nok.

Ja absolutt! Min turner rundt og snur seg flere ganger for dag. Ikke spesielt behagelig for min del, men han har jo tydeligvis plass nok.
Her og. Jm måtte holde babyen fast med begge hender for at studenten skulle klare å finne hjertelyden, ingen av dei klarte det aleine... Jm sa babyen var som eit såpestykke!

Back
Topp