Flere som er kvalme her?

Er kvalm om jeg ikke spiser trutt og jevnt igjennom dagen, spesielt rundt 12-tiden de siste dagene har kvalmen hils på ;)
Her funker ritz, farris-sitron og egg :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Ble kvalm før positiv test denne gangen. Foreløpig greier jeg oog stilne kvalmen med å spise...... litt slitsomt til tider :o er bare 4+6, så er spent på hvordan det vil utvikle seg om 1-2 uker.....

Så lenge jeg spiser jevnt så går det bra :) håper det holder seg slik, er bare 4+4 så det kan fort snu :)

Har kastet opp hver dag i 15 dager nå, selv om jeg tar afipran :/ begynner å bli sluten og lei, håper dette gir seg snart.. har prøvd disse armbåndene uten effekt også.. har ikke funnet noe som hjelper på kvalmen/oppkast... :(

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Her kom kvalmen for fult idag. Ikke får jeg i meg noe mat heller:/ klart å trøkke ned ei brødskive idag. Føler meg kjempe sulten,men tanken på mat gjør meg bare kvalm å jeg brekker meg. Kanskje jeg skal prøve ut litt kjeks og lakris jeg også. Må jo få i meg noe ihvertfall.

I forrige graviditet kom kvalmen i uke 4-5 og jeg kastet opp siste gangen morgenen før fødselen. Ingenting hjalp mot kvalmen, og jeg prøvde ALT! Vi snakker seaband, afipran, tørre kjeks, kaldt vann, varmt vann, spise ofte, spise sjeldent osv osv osv..
Spydde stort sett annenhver dag, minst. I lengre perioder var det hver dag.

Denne gangen merket jeg også kvalmen tidlig. Type uke 4. Men enda ikke spydd, er 8 uker i dag. Men kvalmen kommer når som helst og helt plutselig. Og denne gangen hjelper det faktisk å spise eller drikke noe. Da forsvinner kvalmen som regel etter noen minutter. Spent på om det tyder på gutt, siden man liksom skal være mindre kvalm om det er gutt.. var jente sist.. :D

Håper dere finner noe som funker for dere for det er HELT forferdelig å gå å være kvalm og spy til alle døgnets tider.. :(

Ikke noe kvalme her enda, heldigvis. Selvom jeg skulle ønske det til tider, er jo det ultimate symptomet :p Men jeg skal vel ikke banne i kirka, er bare 5+3 så det kommer vel snikende ganske snart :/

Gutt 2008 <3
Jente 2011 <3

Nr. 3 på vei :D

Ikke noe kvalme her enda, heldigvis. Selvom jeg skulle ønske det til tider, er jo det ultimate symptomet :p Men jeg skal vel ikke banne i kirka, er bare 5+3 så det kommer vel snikende ganske snart :/

Gutt 2008 <3
Jente 2011 <3

Nr. 3 på vei :D

Jeg har heller ingen kvalme, er 5+1. Skulle og ønske jeg hadde det. Det er jo som du sier at det er det ultimate tegnet på at man er gravid

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Kvalmen har kommet i dag. Men har ikke kaste opp-bare følt meg uvel :-)

Har ikke kjent noe til kvalme heldigvis. Men sulten hele tiden...spiser og spiser...blir vel noen kilo i dette svangerskapet om dette fortsetter :-D

Jeg er moderat kvalm i dette svangerskapet, og det er helt greit siden jeg hadde hyperemesis i de to forrige svangerskapene...
Jeg gikk da til akupunkør, brukte seaband (armbånd fra apoteket mot kvalme), drakk ingefærte, i tillegg til at jeg brukte medikamenter på resept for å begrense oppkastet.

Her og :(
Kaldsvetter, spy og er svimmel :'(
Har fått taki meg ingefærtabletter og drikker ingefærbrus nå.
Håper dette hjelper!

---------------------------------------
♡ Vi venter nummer 3 ♡
☆Januar 2015☆

Kjøp ingefærkapsler :) det funker. Jeg er veldig kvalm av og på :(

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
Min fastlege anbefalte meg å ikke ta det. Gravide skulle visst ikke det. Jeg spurte om jeg kunne ta det, fordi de har hjulpet meg med kvalme når jeg ikke har vært gravid. Men svaret var tvert nei.

Back
Topp