Flere som ammer enda?

Lilleaprilnurk

Forelsket i forumet
Aprilbarna`15
Jeg ammer en del enda,og merker at jeg ikke heilt klarer å finne en løsning på hvordan jeg skal klare å legge henne den dagen jeg ikke ammer lenger. Har skjemt henne bort med å ligge i sengen vår å amme hver gang hun skal sove,både natt og på dagtid. Samsoving på natt da hun alltid våkner når jeg skal løfte henne i sin egen seng. Og på natt våkner hun opptil flere ganger for å få pupp,for det meste bare for kosen sin del. Hun bruker meg som smokk. Og på dagtid går jeg i sengen og legger henne. Ofte vil hun ikke sove.. Ligger bare å tuller,selv om hun er stuuuptrøtt! Jeg er så sliten av denne leggingen. Har lyst å legge henne på eget rom,men her i huset har vi ikke rom til overs. Har kun ett soverom nede,og det bruker storesøster. Og i kjellerstua sover største søstra når hun her hos oss. Er det andre som må legge de små på rom sammen med storesøsken? Storesøstrene her er snart 5 og 16. Kanskje ikke lurt å legge henne på samme rom som hun på 5 år. Blir kanskje bare tull å tøys på dem begge :) Huff.. Klarer ikke se en løsning.. Og vil absolutt ikke slutte å amme :) Hvordan har dere gjort d?
 
Det med nattamming høres ut som her. :p Blir brukt som smokk. Har dessverre ikke noen gode råd. Lillebror tåler det å ammes på sengen og så bli lagt ned, men etter 23-24 vil han bare ligge med puppen, så vi samsover om natta. Når det blir klart slik at storesøster kan flytte opp så flytter han inn på hennes rom. Lurer svært på hvordan det blir! Håper han da sover bedre.
 
Synes jo det er litt kos med samsoving også,men når jeg ikke klarer å sove godt selv,lengter jeg etter en god natts søvn. Svigerinnen min har flyttet jenta si på eget rom,og da sov jentungen hele natten. Så det er håp om at det skal gå bra,men usikker siden mi er vant til å ligge ved siden av meg i senga når hun sovner ved puppen. Har diskutert med samboeren nå,og vi blir enige om å flytte sengen til 5-åringen inn på kjellerstua og legge litjmor på eget rom :) Blir spennende å se hvordan det går :) Kjenner samtidig at det blir trist å ikke ha henne inntil meg :/ miksende følelser. :)
 
Ammer jeg og ennå. Her er hun vanskelig å legge til en normal tid. Ammes i søvn, legges i egen seng men flyttes ofte til vår seng.
 
Ammer, men ikke så ofte på natta lenger. Jeg ble brukt som smokk til mini var litt over 6 måneder. Hun spiste da masse mat på dagtid og jeg bestemte meg for å ta affære på nattammingen. Kuttet ikke ut, men tok kampen med å venne henne på at det går an å sove uten puppen i munnen. Etter 3 dager med hyling godtok hun det og ting ble myyye bedre! Nå har jeg begynt å jobbe så da tar mannen henne på natta. Dette har gjort at hun er enda roligere slik at nå er det pupp 2 ganger. Hadde jeg aldri trodd skulle skje etter 6,5 måned som smokk ;)
 
Det med nattamming høres ut som her. :p Blir brukt som smokk. Har dessverre ikke noen gode råd. Lillebror tåler det å ammes på sengen og så bli lagt ned, men etter 23-24 vil han bare ligge med puppen, så vi samsover om natta. Når det blir klart slik at storesøster kan flytte opp så flytter han inn på hennes rom. Lurer svært på hvordan det blir! Håper han da sover bedre.

Samme som her det! Skal snart inn på eget rom, men kjenner jeg holder litt igjen. Ikke klar for å gi slipp på babyen min.
 
Ammer, men ikke så ofte på natta lenger. Jeg ble brukt som smokk til mini var litt over 6 måneder. Hun spiste da masse mat på dagtid og jeg bestemte meg for å ta affære på nattammingen. Kuttet ikke ut, men tok kampen med å venne henne på at det går an å sove uten puppen i munnen. Etter 3 dager med hyling godtok hun det og ting ble myyye bedre! Nå har jeg begynt å jobbe så da tar mannen henne på natta. Dette har gjort at hun er enda roligere slik at nå er det pupp 2 ganger. Hadde jeg aldri trodd skulle skje etter 6,5 måned som smokk ;)

Prøvde å ta kampen jeg også, men etter to uker var det ingen bedring. Så nå ender han stadig opp i senga mi igjen!
 
Skrev dette innlegget på tråden "amming", men mente egentlig at det skulle stå her.

Så godt å høre andre er litt slepphendte med ammingen. Vår gutt er stor og sterk, spiser en god del fast føde vanligvis, med noen dager innimellom hvor han spiser mindre. Særlig de nettene har jeg ikke hjerte til å nekte ham mat på natten. Har hatt to mislykkede nattammingsavvenninger. Har ikke klart å være konsekvente nok. Så han får mat en til to ganger om natten, noen ganger med litt mme i tillegg fordi han er så sulten. Har jo ikke så mye melk lenger. Er også skyldig i å amme ham i søvn på dagtid. Aner ikke hvordan dette skal ende på fredlig vis.
 
Samme som her det! Skal snart inn på eget rom, men kjenner jeg holder litt igjen. Ikke klar for å gi slipp på babyen min.

Med første gledet jeg meg ikke på samme måte til å legge på eget rom. Gleder meg mer nå. :p Men jeg er så sliten og lei av å ha null liv på kveld og natt. Igår måtte jeg inn til han fire ganger på under tre timer.
Men spør meg igjen dagen han får eget rom, da er det sikkert ikke like gøy. :p Er ikke sikker på om dette er sistemann eller ikke, så vil han ikke skal vokse så fort...
 
Med første gledet jeg meg ikke på samme måte til å legge på eget rom. Gleder meg mer nå. :p Men jeg er så sliten og lei av å ha null liv på kveld og natt. Igår måtte jeg inn til han fire ganger på under tre timer.
Men spør meg igjen dagen han får eget rom, da er det sikkert ikke like gøy. :p Er ikke sikker på om dette er sistemann eller ikke, så vil han ikke skal vokse så fort...

Her ble førstemann lagt på eget rom tidlig, og syntes ikke det var ille da. Men dette er siste, så vil ikke at han skal vokse så innmari fort!
 
Her ble førstemann lagt på eget rom tidlig, og syntes ikke det var ille da. Men dette er siste, så vil ikke at han skal vokse så innmari fort!

Nå er det første her, men han utvikler seg så alt for fort fordeom :p Han ligger godt på skjema om ikke foran. Han har vertfall vært foran alle jevnaldrende vi har møtt på, og alle sier han kan så mye til å være så liten. Vil han skal være babyen min mye lenger. Men han er jo snart stor gutt i den farten han holder :-O
 
Godt å høre at det er flere som fortsatt ammer og ikke helt klarer å gi slipp på babyen som vokser så alt for fort. Har hørt at de fleste barn venner seg fort til nye vaner,så håper virkelig det blir enkelt å legge henne på eget rom. Må bare finne en løsning på den ammingen.. Kanskje pumpe meg og venne henne på flaske,for flaske med melk har ikke vært aktult fra hennes side enda :/ Kanskje far kan steppe inn og legge henne etter hvert og :)
 
Har du prøvd å gi henne kveldsmat ca en time før hun skal legge seg, og så bare bytte til pysj, stelle og gå og legge henne i senga? Og ikke ammet? Evt. la far prøve.

Jeg ammet også om kvelden før hun la seg, inntil jeg bare en dag tenkte at nå skal jeg jammen meg prøve å legge henne uten å amme.

Her har jeg aldri samsovet, bortsett fra at jeg har tatt henne i senga om morningen og ammet og bare duppet videre litt. Men hun flyttet på sitt soverom da hun var 5,5 mnd fordi hun våknet bare vi tok i håndtaket på døra. Så da sov hun bedre på sitt rom. Men hadde jeg f.eks hatt henne i senga sammen med meg en natt kan jeg vedde på at hun hadde våknet flere ganger og ville hatt pupp. Hun sover fra 19-09/0930 uten mat alene på rommet sitt.

Forøvrig så synes jeg også de blir så fort stoore. Buhu. Lille babyen min.
 
Nei,har ikke prøvd å legge henne uten pupp. Hun får kveldsmat 1 time-halvtime før leggetid. Og når jeg har lagt henne i sengen vår for å amme,å ho ha vært vanskelig,så har jeg lagt henne i egen seng,men da gråter hun bare og vil opp. Føler jeg på en måte "straffer" henne med å legge henne i egen seng. Ikke akkurat bra med tanke på at sengen hennes skal brukes som soveplass. Synes virkelig dette er vanskelig. Med min første datter gikk alt så veldig bra. Så dette er uvant! Skulle veldig gjerne ønsket at faren kunne tatt henne med på rommet for å legge henne. Kan kanskje begynne med å gjøre som du sier, gi henne mat før kveldsstell og bare legge henne ned i senga hennes. :)
 
Ammer enda og det er det eneste som roer han på kvelden/natten:p Skal heldigvis være hjemme minst 1 år til så vi har god tid på avvenning heldigvis:D
 
Godt å høre at det er flere som fortsatt ammer og ikke helt klarer å gi slipp på babyen som vokser så alt for fort. Har hørt at de fleste barn venner seg fort til nye vaner,så håper virkelig det blir enkelt å legge henne på eget rom. Må bare finne en løsning på den ammingen.. Kanskje pumpe meg og venne henne på flaske,for flaske med melk har ikke vært aktult fra hennes side enda :/ Kanskje far kan steppe inn og legge henne etter hvert og :)

Vår ligger på eget rom nå, ammer når jeg skal legger meg så sover han til neste morgen! Har gått veldig fint:)
 
Vår ligger på eget rom nå, ammer når jeg skal legger meg så sover han til neste morgen! Har gått veldig fint:)

Gud,så herlig det må være :) Gleder meg til jeg kan få en hel natts søvn,en gang i fremtiden :)
 
Back
Topp