Flere med risikosvangerskap?

Ja, har risikosvangerskap/høgrisikosvangerskap pga eigne autoimmune sjukdommer, tidligare svangerskap med morkakesvikt og morkakeløsning og har 7 sa og 2 ma bak meg. Eit levande barn. Blir fulgt ekstra. Frå veke 22 er eg på sjukehus kvar veke fram mot eventuell fødsel.
 
Sniker fra september her - jeg hadde også HELLP i første svangerskap. Utrolig skremmende! Men oppfølgingen denne gangen er allerede en helt annen enn forrige gang,så jeg har trua :Heartred Hvordan gikk det med deg og bebis sist?
Hei. Det gikk etter forholdene veldig bra. Jeg var innlagt en 5 dager før hun ble født sånn at de fikk fulgt nøye med på blodprøver osv. Ble forsøkt igangsatt, men måtte avbryte etter babyen reagere dårlig på riene. Ble akutt keisersnitt i uke 35, babyen var 2000g og klarte seg kjempebra etter fødsel, litt problem med å holde på varmen bare. Reiste hjem etter 4 dager bare. Med meg ble jeg straks mye bedre etter keisersnittet og slapp egentlig unna det værste man kan oppleve med hellp. Men syntes egentlig frykten er det værste, bare tankene om hva som kunne skjedd og som kan skje denne gangen, er veldig bekymret i dette svangerskapet. Hun er i dag 18 måneder og tok igjen sine gjevnaldrene rundt 14 måneders alderen i størrelse og motorikk, så hun klarer seg kjempefint. Hvordan gikk det med dere etterpå?
 
Hei. Det gikk etter forholdene veldig bra. Jeg var innlagt en 5 dager før hun ble født sånn at de fikk fulgt nøye med på blodprøver osv. Ble forsøkt igangsatt, men måtte avbryte etter babyen reagere dårlig på riene. Ble akutt keisersnitt i uke 35, babyen var 2000g og klarte seg kjempebra etter fødsel, litt problem med å holde på varmen bare. Reiste hjem etter 4 dager bare. Med meg ble jeg straks mye bedre etter keisersnittet og slapp egentlig unna det værste man kan oppleve med hellp. Men syntes egentlig frykten er det værste, bare tankene om hva som kunne skjedd og som kan skje denne gangen, er veldig bekymret i dette svangerskapet. Hun er i dag 18 måneder og tok igjen sine gjevnaldrene rundt 14 måneders alderen i størrelse og motorikk, så hun klarer seg kjempefint. Hvordan gikk det med dere etterpå?

Min ble født dagen etter termin,HELLP-syndromet debuterte akutt på termindagen. Så babyen var over 4 kg og sunn og sterk. Ingen problemer med bebisen i etterkant. Så snart bebis var ute,ble jeg så og si friskmeldt - tok et par dager før verdiene var der de ville,men alt gikk i grunn bra. Sånn bortsett fra at jeg fikk en ganske heftig depresjon i etterkant. Det er det skumleste jeg har opplevd og jeg er selvfølgelig redd for det samme en gang til. Men jeg har troen på at det går bra denne gangen!
 
Back
Topp