Flere med risikosvangerskap?

Søskendrøm2022

Gift med forumet
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
September To Remember
Hei,

Lurte på om det er flere med risikosvangerskap her?

Jeg må følges opp ekstra på grunn av dobbelt livmor. Noen andre som tilfeldigvis har det (sannsynligheten er vel veldig liten, hehe)? Så vidt jeg har forstått skal jeg følges opp som om det er et tvillingsvangerskap.

I morgen skal jeg på TUL og finner da ut hvilken livmor lille spire ligger i. Har en liten følelse av at lille spire ligger i den høyre, så blir spennende å se ☺️
 
Ikke direkte risikosvangerskap, men sliter med overvekt, så blir nok fulgt opp litt ekstra der :oops:
 
Blir spennende å se om du har rett

Risikosvangerskap pga Faktor V Leiden mutasjon her (økt risiko for blodpropp - har hatt to tidligere). Tar fragmin (sprøyter med blodfortynnende) hver dag for at både spiren og jeg skal komme helskinnet ut av dette.
 
Jeg blir regnet som risikosvangerskap grunnet overvekt, men annet enn ekstra kontroller og en ekstra veneflon ved fødsel så merket jeg heldigvis ikke noe ekstra til det :)
 
Jeg går gjennom et risikosvangerskap grunnet livmorhalssvikt i forrige, hvor det endte i fødsel 21+3 og en liten himmelskatt :Heartred Blir innlegging av cerclage i uke 10 eller 11 og kontroller annenhver uke etter det. Ellers kommer jeg til å være så godt som sengeliggende..
I tillegg er jeg overvektig, men litt usikker på om jeg når grensen for risikosvangerskap der.
 
Jeg har ikke risikosvangerskap, iallefall ingen som har sagt det til meg hvis jeg har det.

Men fødte 34+0 sist gang, så følges opp ekstra denne gangen. :happy:
 
Jeg har også et risikosvangerskap på grunn av medisiner. Jeg er transplantert. Og de imundempende medisinene jeg går på skaper en viss risiko. Men den største riskikoen er å utvikle svangerskapsforgiftning. Det er også en lav risiko at baby får noen utviklingsfeil. ( en ekstra finger, klompfot, hjertefeil)

så jeg skal på fosterdiagnostikk på grunn av dette. Før uke 12-14 så blir spennende å se. Og vil bli fulgt nøyere opp av ultralyd,urinprøver og blodprøver.
 
Her er det risikosvangerskap pga tvillinger. Har fått første kontroll på sykehuset i slutten av måneden
 
Hadde risikosvangerskap sist, så skal visst følges opp mer pga det denne gangen. :wacky: venter på time på sykehuset, så får jeg høre hva de tenker denne gangen. :)
 
Risikosvangerskap pga tvillinger her også, litt ekstra vistnok når det er eneggede.
 
Risiko pga komplikasjoner i forrige svangerskap her.
 
Risikosvangerskap pga tvillinger her også, litt ekstra vistnok når det er eneggede.
Det er vel større risiko med eneggede siden de ofte (ikke alltid) deler morkake. Og da kan den ene tvillingen stjele mer næring enn den andre. Så de vil nok følge ekstra med på at begge vokser som de skal.
 
Havner nok i risiko pga høy bmi. Så tror jeg at kommer til å få sv.dia denne gang og. Hadde det sist. Og da hadde de senket grensen for når man får en diagnose. Så utfra de nye verdiene skulle jeg nok hatt det med flere.
Så det blir nok litt ekstra oppfølging.
 
Det er vel større risiko med eneggede siden de ofte (ikke alltid) deler morkake. Og da kan den ene tvillingen stjele mer næring enn den andre. Så de vil nok følge ekstra med på at begge vokser som de skal.

Ja, de kan dele morkake og kan dele fostersekk. Sannsynligvis har mine hver sin fostersekk, men jordmor var litt fram og tilbake på det. Tett oppfølging vertfall uansett :)
 
Har risikosvangerskap,fikk hellp sist svangerskap. Skal på første første ekstra kontroll på fredag, da begynner jeg på blodfortynnende medisiner. Er spent på hvor ofte og hvilken oppfølging jeg kommer til å få, er livredd for å oppleve det igjen!
 
Risikosvangerskap pga morkakeløsning i 2018, endte i fødsel uke 26 og gjør at vi i dag har et barn for lite ❤️

Hadde svangerskapsdiabetes i forrige, så tipper på det også :)
 
Har risikosvangerskap,fikk hellp sist svangerskap. Skal på første første ekstra kontroll på fredag, da begynner jeg på blodfortynnende medisiner. Er spent på hvor ofte og hvilken oppfølging jeg kommer til å få, er livredd for å oppleve det igjen!
Sniker fra september her - jeg hadde også HELLP i første svangerskap. Utrolig skremmende! Men oppfølgingen denne gangen er allerede en helt annen enn forrige gang,så jeg har trua :Heartred Hvordan gikk det med deg og bebis sist?
 
Last edited:
Risikosvangerskap grunnet leiden mutasjon og diabetes.
 
Ikke hørt noe om risikosvangerskap denne gang, men har en premturfødsel og et meget tøft svangerskap etter det bak meg. Blir fulgt ekstra med vet jeg. Da jeg hadde både svangerskapsforgiftning og gbs infeksjon første gang.
 
Back
Topp