Jeg har et risokosvangerskap pga at jeg er transplantert, og går på immundempende medisiner.
noen flere?
noen flere?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Huff, det hørtes ikke kjekt ut.. Men følger de deg opp mer? :)emiliesin skrev:
Jeg har leiden mutasjon så jeg får litt ekstra oppfølgning :) slapp sprøytene(blodfortynnende) sist gang og håper på å slippe denne gangen også :) Men må på kontroll på sykehuset en gang i mnd på sjekk og ul :)
jeg fikk aldri vite hva slags sprøyter det var snakk om men det stemmer nok det :) hehe.. jeg har hørt om klexane også.. men vi kom aldri inn på det tema med merket før de sa alt gikk greit og jeg kunne gå ut svangerskapet uten disse :)emiliesin skrev:
Jeg håper virkelig jeg slipper denne gangen også men man vet jo aldri :/
Jeg har 3 spontanaborter bak meg. Uke 7, 9 og 12. I tillegg er jeg rehsus minus så jeg er vel under risiko gruppen. De 3 spontanabortene var med en eksen så jeg håper ting blir andeledes denne gangen! Fikk vite at jeg var rehsus minus etter abortene og har fått sprøyte for det. Det er forresten en sjelden blodtype som gjør at man kroppen kan begynne å danne antistoffer for å støte vekk fosteret. Det er dette sprøyte skal hindre, men risikoen er det forde...ceria skrev:
nr.2:) skrev:
Jeg har 3 spontanaborter bak meg. Uke 7, 9 og 12. I tillegg er jeg rehsus minus så jeg er vel under risiko gruppen. De 3 spontanabortene var med en eksen så jeg håper ting blir andeledes denne gangen! Fikk vite at jeg var rehsus minus etter abortene og har fått sprøyte for det. Det er forresten en sjelden blodtype som gjør at man kroppen kan begynne å danne antistoffer for å støte vekk fosteret. Det er dette sprøyte skal hindre, men risikoen er det forde...ceria skrev:
Jeg er også rehsus negativ. Så hvis jeg mister må jeg få sånn sprøyte da ? Ble fulgt opp med noen ekstra blodprøver forrige svangerskap,men det gikk helt fint :)
Jeg er også rehsus negativ. Så hvis jeg mister må jeg få sånn sprøyte da ? Ble fulgt opp med noen ekstra blodprøver forrige svangerskap,men det gikk helt fint :)
Du må bare ta sprøyte OM barnet ditt ble født med rehsus PLUSS! Det er kun risiko om far og mor har forskjellig blodtype, om begge er minus er det ikke noe problem:) F.eks: Jeg er minus, far er pluss, sønnen vår ble født med minus Åja... Det er kanskje sånn det funker! Jeg har fått info om noe annet, men helsenorge klarer vel ikke holde styr på sånt heller;) jeg fikk ihvertfall sprøyta da dette ble oppdaget etter mine 3 spontanaborter.. Dette byrde de jo i utgangspunktet ha sjekket ved første svangerskap på første kontroll. Men hvis jeg da får et barn nå med samme blodtype som meg trenger jeg ikke sprøyta? Og hvis barnet får en annen blodtype så må jeg ha den? og da er det ikke noen fare for at kroppen min har dannet antistoffer som kan påvirke neste svangerskap. Hadde derimot sønnen min fått pluss måtte jeg ha fått en sprøyte rett etter fødsel for å forhindre dannelsen av disse stoffene:)idabh skrev:
Jeg har ingen barn fra før. Legen sa at det kan ha vært årsaken til abortene, siden det aldri blei sjekket hvilken blodtype jeg har! Har vært hos utallige gynekologer som har sagt at det ikke er no galt med meg! Men må har jeg fått sprøyta så da håper jeg på det beste:)ceria skrev: