Flere med morkaka på fremsiden?

Oj, går det også an? Helt øverst i livmor da eller? Og hva er velamentøst feste? o_O

Ja, er tydeligvis mulig det:eek:
På UL papirene mine står det placenta anterior, posterior. Men finner lite på nettet angående det. Ligger nederst. Lurer på om det kan være det samme som succenturiate placenta?

Velanmetøst feste blir ofte misforstått med marginal feste. Men marginal feste kan utvikle seg til velanmetøst feste som igjen er festet på fosterhinna istedenfor placenta. Marginal feste er festet i kanten av morkaka.

Det er som @Eskimonika sier, større sjanse for ytterligere komplikasjoner som bla perinatal død:(
 
Ja, er tydeligvis mulig det:eek:
På UL papirene mine står det placenta anterior, posterior. Men finner lite på nettet angående det. Ligger nederst. Lurer på om det kan være det samme som succenturiate placenta?

Velanmetøst feste blir ofte misforstått med marginal feste. Men marginal feste kan utvikle seg til velanmetøst feste som igjen er festet på fosterhinna istedenfor placenta. Marginal feste er festet i kanten av morkaka.

Det er som @Eskimonika sier, større sjanse for ytterligere komplikasjoner som bla perinatal død:(
Jøss! Du får vel tett oppfølging da regner jeg med? Aldri hørt om dette før!
 
Morkaka foran og fortsatt svært lite liv.. er 21+3 i dag. Tror jeg har kjent noe «leamus» inni der, men det kan bare være musklene også..
 
Ja, er tydeligvis mulig det:eek:
På UL papirene mine står det placenta anterior, posterior. Men finner lite på nettet angående det. Ligger nederst. Lurer på om det kan være det samme som succenturiate placenta?

Velanmetøst feste blir ofte misforstått med marginal feste. Men marginal feste kan utvikle seg til velanmetøst feste som igjen er festet på fosterhinna istedenfor placenta. Marginal feste er festet i kanten av morkaka.

Det er som @Eskimonika sier, større sjanse for ytterligere komplikasjoner som bla perinatal død:(
Husker ikke om de skriver det på det ul-arket, men er viktig informasjon.

Ift navlesnorfestet finnes flere varianter og noen er mer risikable enn andre.
Kjenner ikke til succenturiate placenta, men utifra det lille jeg leste på et raskt Google søk tenker jeg at da burde du fått klar beskjed og tett oppfølging...
 
Ja, jeg vet. De sier jeg ikke trenger bekymre meg. Men gjør nå det likevel. Mulig jeg bestiller meg en privat ul for å få en second opinion.
Ja det kan sikkert være greit, om ikke annet for å berolige seg selv ❤️
 
Nei, ikke noen spesiell tett oppfølging. Ny UL i uke 32..
Det hørtes merkelig ut. Jeg tenker at du i alle fall burde fått kontroller som måler tilvekst, siden den kan bli påvirket av velamentøst feste av navlesnoren. Jeg vet ikke hvilket sykehus du har vært på, men kanskje du kan henvende deg til fødepoliklinikken med spørsmål om videre oppfølging?
 
Jeg har morkaka foran, på fremsiden.
Begynte å kjenne spark fra uke 19+0, nå er jeg i uke 25+0 og kjenner spark og bevegelser fra baby hver dag
 
Back
Topp