Flere med morkaka på fremsiden?

Alvea

Forumet er livet
Assistert-jentene
Himmelbarn
Aprillykke 2016
Januarlykke 2020
Jeg må innrømme at jeg synes det er skikkelig kjipt, for det demper virkelig for sparkene! Kjenner at «noe» sparker inni der, men ikke sånn som med storebror. I tillegg ligger den såpass langt nede enda at den sperrer for åpningen. Skal på ny kontroll om et par uker, så håper den flytter seg oppover innen da :)

Jepp :) Den ligger ikke foran åpningen, og jeg tror jeg har begynt å kjenne noe. Dunk og «leamus» på samme sted nederst nesten hver dag :) Er 19+6 :happy:

Håper den flytter seg i takt med at livmoren din vokser!

Jupp, nesten forran åpningen så ekstra oppfølging og UL....
men kjenner absolutt spark og bevegelser da hun ligger godt opp på venstre side :) morkaken ligger mer ned og forran på magen.

Begge morkaker foran her ja..
Hadde morkaka foran ned lillemor også, men kjente henne godt fra uke 15.
Tvillingene ser ut til å være roligere enn henne så langt. Eventuelt er det MYE morkake for dem å sparke gjennom. Rene tjukkasen.

Bra vi er flere! Kjenner tydelige bevegelser, men husker det var enda mer tydelig med storebror, så håper det kommer snart :rolleyes:

Her også! Kjenner ingenting enda, er 19+5.. jeg venter og venter :banghead:

Min er på framsida, men ganske langt opp, så den er langt unna åpningen. Likevel har jeg kjent lite spark fram til han snudde seg med hodet opp, for da kjenner jeg spark nederst i magen og ned mot åpningen:)

Min er på framsiden og ligger langt nede. Men kjenner bevegelser nederst i magen. Men det kjennes ikke utenpå magen ennå..

Min er på framsiden, men vet ikke om den er oppe eller nede, skal spørre mer på neste UL. Ingen ulemper med det så langt, men jeh er bare 12+4 ennå.

Ja, i dette svangerskapet har jeg foranliggende morkake. Det forklarer mye, for jeg lurte fælt på hvorfor jeg ikke klarte å kjenne noe, jeg er tross alt andregangsgravid. Kjenner noe innimellom, men ikke spark. Det er veldig vagt.

Oppdatering etter UL i dag, min ligger foran åpningen. Håper den flytter på seg.

Vi skal på kontroll igjen neste uke, og jeg håper virkelig den har flytta seg! Om ikke må vi på enda en kontroll i uke 32, men jeg kjenner sparkene mye tydeligere nå, så det er jo lov å håpe at det har skjedd et mirakel på 2 uker :hilarious:

Jeg har, men hadde det med de andre også, og hadde skikkelig alienmage med synlige spark. Gleder meg til p.kjenne mer spark nå, for denne gangen merker jeg mindre liv enn med de to første o_O

Min ligger både foran og bak.. ganske rart å tenke på. I tillegg fikk jeg vite at jeg hadde velamentøst feste av navlesnor :wideyed:

Min ligger både foran og bak.. ganske rart å tenke på. I tillegg fikk jeg vite at jeg hadde velamentøst feste av navlesnor :wideyed:
Oj, går det også an? Helt øverst i livmor da eller? Og hva er velamentøst feste? o_O

Her hadde morkaka flytta seg godt over åpningen, så nå kan bekymringene for nytt ks legges litt lenger bak i bunken av bekymringer ❤️

Oj, går det også an? Helt øverst i livmor da eller? Og hva er velamentøst feste? o_O
Velamentøst er en variant av hvordan navlesnoren er festet på morkaka.
Variere hvor og hvordan, men er også noe man skal se etter på ul fordi det kan ha påvirkning på fostervekst og risiko for komplikasjoner

Velamentøst er en variant av hvordan navlesnoren er festet på morkaka.
Variere hvor og hvordan, men er også noe man skal se etter på ul fordi det kan ha påvirkning på fostervekst og risiko for komplikasjoner
Hmm, ja man lærer noe nytt hver dag :rolleyes:

Back
Topp