Flere med mammadalter?

Nei, han er dessverre ikke så super-interessert i matlaging enda, men han er veldig flink når han først hjelper til. Skal nok få lært ham godt.opp. :D

BVforum via HTC

Har ei jente på 4 og en gut på 6. Det virker som om dei har inngått konspirasjon for å gjere mamma sint og fortvila og lei seg. Hormoner på villstyr og energiske unger som ikkje vil høre etter i det heile tatt... Følest ivertfall sann når hormonane løpe løpsk...

Huff.. På en måte godt å høre at det ikke bare er her..

Men her har det gått over all forventning i ettermiddag, hun slo seg nesten vrang når det ble tid for å legge seg, men da tok jeg en rolig prat med henne og da ble hun med faren.. Spent på om det blir på samme måten i morgen tidlig som det var i dag, men kanskje hun begynner å komme over den fasen hun har vært i:-):-) krysse!!

Sent from my GT-I9100 using BV Forum

Det har blitt en del brannslukking her i det siste. Det er utrulig ka dei kan finne på... er vel missunnelse og uro over korleis det blir når babyen kjem som plager dei tenker eg. om mamma er det samme etterpå...
Trur det hjelper å være roleg og prate masse med dei :)

Det har blitt en del brannslukking her i det siste. Det er utrulig ka dei kan finne på... er vel missunnelse og uro over korleis det blir når babyen kjem som plager dei tenker eg. om mamma er det samme etterpå...
Trur det hjelper å være roleg og prate masse med dei :)
Den teorien har jeg også.. Ho mi skjønner alt vi sier, så det gjelder bare å forklare ting for henne så hun ikke blir usikker.. Problemet er bare at hun har en pappa som sier at sånn og sånn er det punktum, og da blir det hylskrik da.. Hadde en runde i natt hvor hun våknet og ville bli hentet av mammaen sin, og i stedet for at han sier at mamma er sliten og har vondt og ikke greier å gå i trappa (noe hun skjønner, og ho er full av empati) så hysjer han på henne og stryker henne på ryggen.. Det ble jo ikke bra før han bar henne ned i senga til meg så jeg kunne forklare hvorfor det var pappa som kom:P

mi har blitt vedig mammadalt. tror det er for jeg begynner å nærme meg termin og hun er litt i 3 års "trassen". egentlig ganske travelt men går seg vell til :)

Det verste er at her går det egentlig mest på at ho vil kose og klenge, og det greier ikke mammahjertet å nekte, selv om det egentlig er leggetid eller hun må ha ny bleie av faren eller liknende:-P

Sent from my GT-I9100 using BV Forum

Ja sønnen min har nylig begynt med det, han har hold på i et par mnd. Kan være veldig slitsomt innimellom, for det er mamma ditt og mamma datt. Men gudskjelov så godtar han at pappa må gjøre han klar om morgenen, og ta han til og fra barnehagen :)

Back
Topp