Flere med halsbrann?

Når jeg leste bruksanvisningen ble det lettere og de fungerer ekstremt godt! Åpnet seg en ny verden for meg! Sendte en mld til legen også, for disse fikk jeg lyst å bruke resten av svangerskapet. Mistenker at dette bare blir værre da jeg hadde masse halsbrann i slutten av forrige svangerskap.

ikke vanskelig å svelge unna.
Jeg brukte disse i begge mine forrige svangerskap. Funker gull :)
 
Når jeg leste bruksanvisningen ble det lettere og de fungerer ekstremt godt! Åpnet seg en ny verden for meg! Sendte en mld til legen også, for disse fikk jeg lyst å bruke resten av svangerskapet. Mistenker at dette bare blir værre da jeg hadde masse halsbrann i slutten av forrige svangerskap.

ikke vanskelig å svelge unna.

Disse er trygge å bruke. På meg fungerer de ikke i det hele tatt :(

Her står det fakta om hva man kan bruke og hvorfor. Link inneholder kalsiumkarbonat, som ikke er anbefalt til gravide.

https://www.helsebiblioteket.no/256...e-fordypningsstoff-til-apotek-og-helsestasjon

Det eneste som funker på meg er protonpumpehemmere, men jeg er nok mer ekstrem enn de fleste.

«4. Protonpumpehemmere (PPH)
Data fra flere tusen gravide viser at det er ingen holdepunkter for at PPH som legemiddelgruppe er forbundet med økt risiko for fosterskader.Dokumentasjonsgrunnlaget er best for omeoprazol som derfor er førstevalget. Det foreligger mer begrenset dokumentasjon for lansoprazol og pantoprazol. En dansk populasjonsbasert studie med mer enn 3600 barn eksponert for PPH i første trimester fant ingen sammenheng mellom bruk av PPH og medfødte misdannelser.9 Resultatene for omeprazol kan overføres til esomeprazol, som er en enatiomer av omeprazol.

Protonpumpehemmere er ustabile i surt miljø og vil derfor trolig brytes med i barnets ventrikkel før systemisk opptak vil kunne finne sted. Amming anses derfor som forenelig med bruk av protonpumpehemmere.7 Omeprazol bør brukes fortrinnsvis fordi man har lengre klinisk erfaring med dette preparatet hos ammende.7»
 
Dere som har halsbrann, gjør det vondt i halsen og «nedover»? Eller er det mer ekkel smak i munn?:meh:
 
Vondt fra halsen og ned til mellom ribbeina. Stopper momentant med gaviscon. Brenner på ev måte.
Ok, da er det ikke halsbrann jeg har. Bare den berømmelige metallsmaken som aldri forsvinner og som tar knekken på meg:wideyed:
 
Ok, da er det ikke halsbrann jeg har. Bare den berømmelige metallsmaken som aldri forsvinner og som tar knekken på meg:wideyed:
Uff, hadde den sist. Den forsvant etter noen uker. Det meste forsvinner som regel til 2.trimester heldigvis
 
Hadde det mest de første ukene, men gitt seg litt nå! Før det garantert kommer tilbake når magen begynner å bli stor! Slet mye med halsbrann i forrige svangerskap..
 
Back
Topp