Flere med halsbrann?

maldita

Forelsket i forumet
JuniJubel2021
Kvalmen begynner å gi seg, men nå er det halsbrann som slår meg helt ut. Mister helt lysten på å spise, men tvinger det i meg og vil helst bli sengeliggende resten av dagen... 9+3. Hva hjelper? Begynner å bli veldig sliten av dette..
 
Oi halsbrann allerede nå? Er det så vanlig?
I mine forrige svangerskap var jeg plaget de siste ukene men følte gaviscon hjalp godt... En liten stund ihvertfall
 
Halsbrann her også, startet i uke 6 :wtf:
Tredje svangerskap, har hatt halsbrann hele veien med de to forrige. Sist svangerskap fikk jeg noe på resept ca midt i svangerskapet som tok det værste, så da ble det iallefall levelig ;)
 
Har hatt et par episoder med akutt halsbrann de siste ukene (er 9+5 i dag), men føler at Gaviscon hjelper. Det samme gjør Love Hearts til en viss grad :happy: Har vært endel plaget med halsbrann de andre svangerskapet, men da mye senere. Siste trimester mener jeg det har vært verst.
 
Jeg var ekstremt plaget i forrige svangerskap, og det driver og bygger seg opp allerede nå også. Jeg prøvde ALT. Gaviscon og lovehearts er bare tull når man sliter sånn jeg gjorde :p
Det eneste som hjalp fant jeg i 7. måned - resept på Omeprazol. Fy søren. Jeg fikk et nytt liv føltes det som, da jeg fikk de tablettene. De virket nesten umiddelbart.
 
Har hatt halsbrann et par ganger, men det har vært på dager hvor jeg har kastet opp mye!
 
Oi halsbrann allerede nå? Er det så vanlig?
I mine forrige svangerskap var jeg plaget de siste ukene men følte gaviscon hjalp godt... En liten stund ihvertfall
Aner ikke om det er vanlig. Hadde det ikke forrige gang. Da kom det de siste ukene som du nevner.
 
Jeg var ekstremt plaget i forrige svangerskap, og det driver og bygger seg opp allerede nå også. Jeg prøvde ALT. Gaviscon og lovehearts er bare tull når man sliter sånn jeg gjorde :p
Det eneste som hjalp fant jeg i 7. måned - resept på Omeprazol. Fy søren. Jeg fikk et nytt liv føltes det som, da jeg fikk de tablettene. De virket nesten umiddelbart.
Huff, kanskje vi som sleit med det sist gang får det tidligere denne gangen?:s
 
Aner ikke om det er vanlig. Hadde det ikke forrige gang. Da kom det de siste ukene som du nevner.
Veldig slitsomt da. Kanskje du kan få noe syre dempende av legen din? Vet ikke om det er noe gravide kan bruke, men går ann å spørre :)
 
Huff, kanskje vi som sleit med det sist gang får det tidligere denne gangen?:s

Det kom omtrent på samme tid sist. Det er hormonelt betinget, og jeg kan faktisk slite litt med halsbrann utenom graviditet også.

Hvis du er veldig plaget ville jeg bedt legen om resept på Losec/Omeprazol pensa. Jeg prøvde som sagt «alt» sist, inkludert yoga og akupunktur. Ingen ting fungerte før disse tablettene.
 
Veldig slitsomt da. Kanskje du kan få noe syre dempende av legen din? Vet ikke om det er noe gravide kan bruke, men går ann å spørre :)
Var på apoteket i dag. Fikk tips om gaviscon. Var veldig vanskelig å svelge det, men må prøve igjen
 
Jeg var faktisk mer plaget med halsbrann fra uke 6-16 forrige gang, enn etter uke 16. Hadde ingenting de siste mnd. Er vel noe med at lukkemuskulaturen blir slappere pga hormoner, og det påvirker lukkemuskelen i svelget og? :dead: For meg hjalp Novaluzid - tyggetabletter. Litt funky mintsmak, men ble litt glad i den etterhver :hilarious: Vært plaget endel siden uke 6 denne gangen, men Novaluzid funker heldigvis nå og :)
 
Har lyst å bruke LINK tyggegummi, men apoteket sa det ikke var bra for babyen
 
Denne fikk jeg anbefalt på apoteket.
 

Vedlegg

  • D8A2A479-812E-4467-B619-566B02690178.jpeg
    D8A2A479-812E-4467-B619-566B02690178.jpeg
    25,8 KB · Visninger: 14
Men var de vanskelig å svelge ferdig tygd?
Når jeg leste bruksanvisningen ble det lettere og de fungerer ekstremt godt! Åpnet seg en ny verden for meg! Sendte en mld til legen også, for disse fikk jeg lyst å bruke resten av svangerskapet. Mistenker at dette bare blir værre da jeg hadde masse halsbrann i slutten av forrige svangerskap.

ikke vanskelig å svelge unna.
 

Vedlegg

  • 152904DE-7918-4921-BE39-31F8131339BF.jpeg
    152904DE-7918-4921-BE39-31F8131339BF.jpeg
    25,8 KB · Visninger: 3
Back
Topp