Flere med bekkenplager?

MammaTT

Glad i forumet
Junibarna 2019
Blir helt matt jeg av dette. Første tre månedene hadde jeg kvalme og oppkast hver dag, og nå begynt med bekkenplager. Har vært sykemeldt 4 uker nå, blir sprø av å gå hjemme! Samtidig har jeg ikke sjangs til å gå på jobb, vanskelig nok å gå på do alene :wtf: Jeg går til kiropraktor to-tre ganger i uka, og skal begynne med fysio snart. Ellers går det i gøy og bøy, og øvelser hjemme.

Noen flere med plager? Hva gjør dere for lindring?

Er også plaget med bekkenet. Ble sykmeldt fulltid nå et par uker i håp om at hevelser og irritasjon vil gå ned. Det eneste som hjelper her er å ta det helt kuli, lytte til kroppen og slappe mye av. Har vondt for å stå/gå "lenge" og det gjør vondt å sitte for lenge om gangen. Å ligge flatt er egentlig best men da "låser" bekkenet seg og jeg har STORE utfordringer med å komme meg opp igjen/ut av senga, det gjør bare så J*%:"+ vondt!! Trim ball å sitte på, BBHUGME til hvile både liggende og sittende og RITUALS sitt magnesiumsalt/mamma olje til badekaret ved de anledninger jeg ikke får til å begrense meg (ikke alltid like lett med 4 åring i hus) Sender deg en stor medfølgende klem!

Bekkenløsning her også, fysio på onsdag.

Trodde det var bekkenløsning på gang, og hadde gangproblemer før jul. Nå er det mer konstant verk nederst i korsryggen/sete og venstre rumpeball.

Jobber litt kortere dager på jobb og håper det kan hjelpe ☺️

Begynner å kjenne det nå her og. Har faktisk drøyd lenger enn sist, så det er jeg fornøyd med.

Prøver å ikke gjøre for mye fysisk på samme dag. Ikke lett med en 2 åring :)

Har hatt det siden uke 8 er visst hormoner som utløser det. Går hos fysio det har funket mye bedre enn kiropraktor for min del.
jobber 80 % men fikk i går beskjed om "bedrest" ikke noe husarbeid og maks 1 tur med bikkja og mindre jobbing (uaktuelt ennå for min del) . Har mistet førlighet i korsrygg og bein sovner uansett hva jeg gjør så er bare å forberede seg på et hel***** sa fysio . Ærlig sjel i alle fall. Alle tips mottas med stor takk forresten :)

Måtte 10 kirobehandlinger til, fikk annenhver dag i starten, så ble jeg helt fin. Men startet når jeg kjente første tegn til smerter så gikk ikke lenge med det.

Her føles det som alt av knokler inni bekkenet har løsnet, det er ikke for å overdrive. Det knirker i så å si alle leddene ved hver bevegelse. Føles som om hadde ikke huden min holdt alt på plass hadde jeg ramlet fra hverandre, så seig og skranglete føles det i bekkenet...
Trener med fysio og fysio behandler meg, fikk høre jeg strammer rumpemusklene(er ubevisst og muligens for å kompensere/evt prøve å unngå vondt ved bevegelse). Er sykemeldt for svangerskapskvalme så spørs om det går over i bekkenplager bare :/ veldig kjipt da jeg var dum nok til å håpe at selv om dette var 4.mann kunne jeg kanskje unngå dette styret...

3.svangerskap og har ikke vært plaget tidligere. Nå har jeg veldig vondt i halebeine og rundt. Er det bekkenløsning eller noe annet?

Kjenner det i skambeinet og korsrygg/halebein, men håper ikke det utvikler seg som sist...
Var plaget fra uke 28 sist, og ble sykmeldt fra uke 33 (jobbet i klesbutikk).

Har slitt eit par månedar allereie:/. Har endelig somla meg til å få sjukemelding 1 dag i veka. Sjølv om eg veit at eg nok ikkje burde jobba i det heile. Men det er jo så kjekt på jobb!

Har slitt eit par månedar allereie:/. Har endelig somla meg til å få sjukemelding 1 dag i veka. Sjølv om eg veit at eg nok ikkje burde jobba i det heile. Men det er jo så kjekt på jobb!
Kjenner meg igjen i det! Jeg stortrives på jobb, og sjefen ønsker å tilrettelegge så mye som mulig. Men så lenge jeg sliter nok med å gå på do, lage meg mat osv, så er jeg hjemme 100%. Synes det er en blanding av ensomt og kjedelig å være hjemme. Alle andre er på jobb, og jeg er for dårlig til å gjøre noe som helst :(

Jeg sliter med korsrygg og strålinger nedover lysken. Min løsning er 40% sykemelding fra denne uka for å roe ned antall timer på jobb (fordeler resten over 4 dager) også skal jeg til fysioterapi for å sjekke ut på fredag! Jeg er i uke 19 og har jobbet fult frem til nå for jeg haater å gå hjemme.

Det er så kjedelig :( men jeg tenker at det er så få måneder i livet man skal gå gravid og prøver å huske at jeg ikke trenger å være superwoman!

Dere er flinke jenter ❤️ Ta det med ro og hør på kroppen!!

Back
Topp