Flere med bekkenplager?

Kjenner det i halebeinet hvis jeg sitter lenge rolig, og nedover lysken hvis jeg går mye. Håper det ikke forverrer seg utover! Noen som har erfaring med at de har kjent litt, også har det blitt mye verre utover? Eller har dere bare hatt litt hele tiden?

Kjenner det i halebeinet hvis jeg sitter lenge rolig, og nedover lysken hvis jeg går mye. Håper det ikke forverrer seg utover! Noen som har erfaring med at de har kjent litt, også har det blitt mye verre utover? Eller har dere bare hatt litt hele tiden?

Hos meg har det blitt værre og værre... Har forsøkt kiropraktor en stund, nå sendte hun meg videre til manuellterapeut i håp om at jeg kan få hjelp der. Prøver å holde meg optimistisk til at det nå skal hjelpe :)

100% sykemeldt på grunn av ryggvondt (har hatt en del vondt før graviditeten også) og bekkenvondt. Det er stygt å si det, men jeg håper virkelig jeg blir det ut svangerskapet.. jeg har to barn selv her hjemme, pluss en bonus som trenger at jeg er på når jeg er hjemme. Når jeg har vært på jobb blir jeg liggende utslått på sofaen og klarer ikke noen ting.. Det viktigste for meg nå er å ta vare på de jeg har hjemme. Jobben klarer seg godt uten meg, selv om det er ekstremt kjedelig ! :-P

100% sykemeldt på grunn av ryggvondt (har hatt en del vondt før graviditeten også) og bekkenvondt. Det er stygt å si det, men jeg håper virkelig jeg blir det ut svangerskapet.. jeg har to barn selv her hjemme, pluss en bonus som trenger at jeg er på når jeg er hjemme. Når jeg har vært på jobb blir jeg liggende utslått på sofaen og klarer ikke noen ting.. Det viktigste for meg nå er å ta vare på de jeg har hjemme. Jobben klarer seg godt uten meg, selv om det er ekstremt kjedelig ! :p
Tenker det samme selv, og heldigvis gjør lege og fysioterapeuten det også. Jeg begynner ikke i jobb igjen før jeg er frisk nok til å være på jobb uten at det går utover de hjemme.

Plaget en del med låsninger og stram muskulatur. Bekkenet må jo løsne, om ikke klare vi ikke presse ut disse små :) Men man trenger ikke gå med masse unødige smerter av den grunn. Jeg bruker Bekken og Barn - kiropratktor med masse erfaring på gravide. startet med behandling så snart symtomene kom denne gangen, og er så godt som ikke plaget nå. Går nå annenhver uke for forebygging. Hun knekker ikke så mye, men bruker mte triggerpunkter, strekker og masserer. Hjelper veldig :) Sist gikk jeg til fysio,men hun nektet jo ta i meg. Satte bare opp et generelt treningsprogram som ikke hjalp noe.

Jeg har dessverre en del bekkenplager. Mye låsninger bak, samt øm, irritert og stiv på kveldene når jeg har gjort for mye. Sliter litt med å reise meg opp fra liggende.

Men, det vondeste er faktisk symfysen. Er så vondt der. Når jeg går, når jeg løfter beina, tar sko, inn og ut av bil osv.. Kjennes ut som jeg har fått et økseslag mellom beina.

Har hatt 10 behandlinger hos kiropraktor, men syns det blir fryktelig dyrt. Så nå går jeg til manuellterapeut med kommunal driftstilskudd.

Back
Topp