Flere her som sovner..

Ninni

Glad i forumet
Septembermødre <3
Marsboerne2017
med ungen på puppen om natta? Dette skjer støtt og stadig med meg, og jeg har litt dårlig samvittighet for det, da det ikke akkurat fører til samsoving etter boka... Samtidig ser det ut til at lillemor sover sin aller beste søvn da, og da er det vanskelig å legge henne over i sprinkelsenga hvor jeg vet hun blir liggende å kave en god stund før hun sovner... Burde kanskje bli "strengere" med både meg selv og henne. F.eks amme sittende og alltid legge henne tilbake i egen seng. Synspunkter på dette? En annen ting er at jeg synes hun blir så kald på overkroppen i egen seng. Har en temp på mellom 17 og 20 grader i rommet, men når hun kaver av seg teppe og dyne ned til magen, så blir hun kald stakkars :( Noen som har en løsning på dette?

Jeg bryr meg ikke om alle regler. Viktig med nærhet og kos spør du meg. Synes det er viktigere enn å følge alt til punkt og prikke:)

Last edited:
Min sover i sin egen seng frem til første amming. Så sovner vi og sover sammen resten av natten. Min sparker også dynen av, men har sovepose på, så blir han ikke så kald.

Har begynt å sove hele natta men enig i at nærhet og kos er like så viktig som alle regler!

Jeg har aldri helt fått det til å funke med amming liggende. Bruker også skjold, så må opp og vaske det etter hver amming. Legger han alltid tilbake i nestet, har sambo dratt på jobb har jeg nestet i senga vår :) men høres egentlig veldig behagelig ut å bare koble på og sovne igjen :p

Jeg sovner nesten alltid mens jeg ammer.. hender jeg sovner på dagen også. :D
Har sovet noen timer i go stolen. :P

Bryr meg ikke om alle slags "regler".
Her er kosen viktigest. ❤

Min sover i sin egen seng frem til første amming. Så sovner vi og sover sammen resten av natten. Min sparker også dynen av, men har sovepose på, så blir han ikke så kald.

Vi har det på samme måte, og jeg har langt i fra dårlig samvittighet for det :) Jeg sover godt, gutten får mat og sover, alle er fornøyde :)

Hender ofte her også. Hun sover klart best inntil oss, men det varierer litt om hun ender med å sove oppå meg eller i nestet ved siden av

Fikk tips om sånn sovepose med armer for at de ikke skal sparke av dyna. Har ikke prøvd det, men syns det høres lurt ut :)

Er likt her også..... Om jeg er våken når han er ferdig med å spise legger jeg ham som regel over i hans seng, men han blir litt uroet av det, så blir gjerne litt kniring og småsutring før han sovner skikkelig igjen og noen ganger våkneer han av det også....... Men skjer stadig vekk at jeg kobler ham på puppen og våkner av at han begynner å knirke og være sulten igjen til neste amming... :-p

Helt vanlig her og:) Tror både mor og baby har godt av å gjøre det som passer der og da, og at man ikke alltid skal stresse med å gjøre alt etter boka. Her sliter lillegutt med mye luft i magen på kveld/natt og da er det eneste som hjelper at han ligger oppå magen min. Selv om det heller ikke er helt rett sovner vi ofte når vi ligger sånn. Og vi storkoser oss begge to:p

Tusen takk for mange svar :-) Da tror jeg vi fortsetter som vi har gjort hittil, men skal sjekke ut dette med sovepose med ermer for den tiden hun ligger i egen seng :-) Enig med dere i at kosen er viktig :-) :-)

På natten holder jeg meg våken, for samboern kan være så urolig så da syns jeg det er bedre at gutten sover i egen seng :) Men hender vi sovner sammen når pappan har dratt på jobb og vi har senga for oss selv :)

Omtrent akkurat likt som her (minus soveposen da) :-)

Her sitter jeg oppe for å unngå å sovne, også legger jeg han tilbake i sengen etterpå. Han sovner stort sett veldig raskt igjen.

Sovner ofte av under amming om natten, men det virker som det er likså greit for vår lille sover best sammen med meg. Jeg har ofte lagt han tilbake i sin seng, men han har litt vanskelig for å slå seg til ro der. Så vi sover best sammen begge to :)

Tips til de som har barn som sparker av seg dyna i sprinkelseng: Det er mulig å få kjøpt ringer med klips på for å feste henholdsvis i sprinklene og dyna. Da kan ikke barna sparke av seg dyna, kun løfte den opp. Vi brukte det på storebror og det fungerte veldig godt :)

Sniker fra oktober :)
Jeg sovner dønn av om jeg amner liggende på natta, så jeg og lille sitter i stua å ammer. Han sovner som regel på puppen, og da flytter jeg han opp på brystet å lar han sovne skikkelig der før jeg legger han i senga si :)

Sovnet hele tiden med han ved siden av meg jeg også når jeg ammet. Ble beroliget av at mamma sa hun hele tiden gjorde det med meg også :)

med ungen på puppen om natta? Dette skjer støtt og stadig med meg, og jeg har litt dårlig samvittighet for det, da det ikke akkurat fører til samsoving etter boka... Samtidig ser det ut til at lillemor sover sin aller beste søvn da, og da er det vanskelig å legge henne over i sprinkelsenga hvor jeg vet hun blir liggende å kave en god stund før hun sovner... Burde kanskje bli "strengere" med både meg selv og henne. F.eks amme sittende og alltid legge henne tilbake i egen seng. Synspunkter på dette? En annen ting er at jeg synes hun blir så kald på overkroppen i egen seng. Har en temp på mellom 17 og 20 grader i rommet, men når hun kaver av seg teppe og dyne ned til magen, så blir hun kald stakkars :( Noen som har en løsning på dette?
jeg har ikke lest boka.. :p Så lenge du og baby sover så er det ikke noe riktig eller galt :) er da så kosligere å sove sammen med baby, oppå seg, ved puppen, ved siden av seg. enn å ha baby liggende å kave i sin egen seng.. "streng" kan man være resten av årene så babytida er det bare å kose mest mulig :)

Back
Topp