Det at man ikke skal sovne med baby på puppen eller oppå seg handler vel mest om faren for CO2-opphoping - at babyen kan komme til å rulle over på magen og/eller ikke få puste ordentlig når man ligger så tett og med masse dyner og sengegrop rundt seg. Så selv om jeg er enig i at hver må finne måten som passer best for seg, føler jeg at man akkurat her ikke bør undervurdere det å "følge boka"..
Jeg ammer selv liggende om natta og synes det er kjempehardt å ikke sovne, og det hender at jeg gjør det, men prøver så godt jeg kan å holde meg våken så han kommer over i sin egen seng. Dessverre våkner han da iblant til og det kan tar noe tid før han sovner ordentlig igjen
Men når pappa'n står opp om morgenen får han bli i vår seng, da skyver jeg meg bare litt bort etter ammingen så han får sin egen plass med egen dyne og så sovner begge to igjen raskere
Vi har dessverre ikke stor nok seng for samsoving, ellers hadde nok dette vært den beste løsningen for oss i alle fall!
Jeg ammer selv liggende om natta og synes det er kjempehardt å ikke sovne, og det hender at jeg gjør det, men prøver så godt jeg kan å holde meg våken så han kommer over i sin egen seng. Dessverre våkner han da iblant til og det kan tar noe tid før han sovner ordentlig igjen
Men når pappa'n står opp om morgenen får han bli i vår seng, da skyver jeg meg bare litt bort etter ammingen så han får sin egen plass med egen dyne og så sovner begge to igjen raskere