Flere førstegangs fødende her? :)

Tenkte å høre hvor mange vi er som skal ha barn for første gang i september og kanskje ha en tråd for oss? :)

Selv er jeg 28 og han 33 og vi venter vårt første barn nå, om alt går bra! Hadde en sa/kjemisk i desember, men ble gravid igjen to uker etterpå og nå krysser vi alt vi har for at lillegull skal klore seg fast hele veien! ❤ Kjenner at jeg er veldig nervøs og redd for at fosteret skal slutte og utvikle seg eller noe slikt, har ikke hatt så mye symptomer. Men man må vel stole på at alt er bra, så lenge man ikke blør eller har store smerter? :p 6+2 i dag!

Kjenner at dette er veldig nytt og spennende! :) Flere som har det på samme måte?

Heisann! Jeg er også førstegangsfødende. Jeg er 33 og han 30. Vi gleder oss veldig,men jeg er fryktelig nervøs for at noe skal gå galt. Sjekker etter blødninger hele tiden,men har heldigvis ikke hatt noen. Har lite symptomer,sett bort i fra ømme bryst. Hadde vært moro å følge deg,jeg er også 6+2 idag!

Hadde du grunnlag for å få det eller holdt det å spørre på en måte? :) Det er jo absolutt verdt et forsøk! :)

Hei! Jeg fortale jordmor at jeg er veldig bekymret,og at jeg hadde tenkt å bestille tidlig ul for å berolige med selv. Da sendte hun en henvisning for meg :-)

Hei, Første gangen vår. Begge er 29 år og bosatt i Oslo. Jeg er nå i uke 6+4. Jeg prøver å ikke bekymre meg men synes det er vanskelig. Sjekker også hele tiden om det har kommet blod. Og jeg drømmer så mye rart. Har også drømt om sa. Skal ha tidlig ultralyd hos privat klinikk uke 12 og fikk legetime først i uke 11. Lenge å vente men håper og tror at alt står bra til der inne tross alt:)

Symptomer: veldig mye svimmel, kvalme på morgen og dagtid, blir fort mett, sinnsykt tørst, trøtt og mistet helt lysten på blant annet godteri og øl som er ganske utrolig :D

Vi er kjempeglade og gleder oss veldig :)

Hei!
Så greit med en "førstegangs" tråd.
Detter er helt nytt og meget skummelt.
Jeg er 27 og samboer er 29. Vi skulle egentlig ikke prøve å få barn før til neste år. Men med tanke på at jeg ikke har hatt kontroll på menstruasjonen min, grunnet tidligere overvekt og at legen trodde jeg hadde pcos. Så sluttet vi på pillen i november. Trodde det kom til å ta mange måneder å få kroppen på plass. Men ting skjer! Vi er veldig glade og ikke minst spente. Er 6+3 i dag.
Vi holder til i Buskerud :)

Hei!
Jeg er også gravid for første gang. :) Jeg er 28, han er 30. Er 5+4 i dag. Håper bare spiren holder seg der! Er veldig nervøs og bekymret for at dette ikke skal gå veien..
Føler jeg har litt symptomer. Ømme pupper, stikking/ murring i magen, fryser veldig og er tørst. Krysser fingrene!

Mye nytt og spennende med å være gravid for første gang. :)

Vi er førstegangs :)

Jeg er 26 og mannen er 30

Skulle begynne for fult i oktober, men ble gravid i september. Endte uheldigvis med tidlig sa. Er veldig redd for å miste igjen! Er lengre enn sist, så det beroliger meg, men blir livredd for MA av å lese innpå forumet her :(

Har ømme pupper, er kald, sliten, svimmel til tider og kvalm.

Det er første gangen vår også :-) Jeg er 22 og samboer 24. Er 4+5 i dag, veldig spent og livredd for å miste!

Har ikke så mange symptomer, men er ganske trøtt og brystene mine er ømme og har endret seg :-)

Vi er førstegangs :)

Jeg er 26 og mannen er 30

Skulle begynne for fult i oktober, men ble gravid i september. Endte uheldigvis med tidlig sa. Er veldig redd for å miste igjen! Er lengre enn sist, så det beroliger meg, men blir livredd for MA av å lese innpå forumet her :(

Har ømme pupper, er kald, sliten, svimmel til tider og kvalm.

Jeg har googlet litt rundt og lest litt mer om ma nå, for jeg er også veldig redd for det. Hadde en tidlig spontanabort for flere år siden. Men ble litt beroliget nå.
Det er tross alt veldig uvanlig med ma, mer sjeldent enn sa. Og ofte starter det med en liten merkbar blødning. Det er også sjeldent å oppleve to spontanaborter etter hverandre.
Husk at de som opplever dette typisk nevner det på disse forumene og at det derfor kan virke som det skjer med veldig mange når man leser her inne. Slik er det jo ikke. Alt er sikkert helt i orden!

Dette er min første også :) Jeg og samboer er 31 år. Veldig klare for dette :) Jeg er 6+6 i dag. Litt bekymret for sa skal jeg innrømme at jeg er. Har vært på tidlig ultralyd og hørt hjertet slå! Vil gjerne på flere TUL.. og kommer til å prøve å få henvisninger. Symptomer: veldig sulten, ømme pupper, trøtt. Hvis jeg ikke spiser jevn og trutt kommer også kvalmen. Håper tiden går fort til uke 12!:Heartpink

Vår første på gang her, er 6+1 og fryktelig spent!
Jeg og mannen har vært sammen i snart 9 år, og sluttet på pillen 11. Oktober, så gikk overraskende fort.

Har symptomer i fleng, men verst er kvalme, vanvittig tett i nesen og energi-nivå nært 0.
Er overraskende rolig, selv om det er min første graviditet. Mest urolig for om det er flere enn én:p

Hei! Bra initiativ med en tråd for oss som er førstegangsgravide :) Jeg er 31 og sambo 30. Bor i Oslo. Har aldri tidligere (såvidt jeg vet) hatt en abort. Vi hadde begynt å planlegge såvidt, men det skjedde raskere enn forventet og nå er vi bare veldig glade og spente. Fant det ut på nyttårsaften at jeg var gravid, men sambo kunne lukte det lenge før. Han er rar sånn sett :laughing002

Er 7+6 i dag og var hos gyn i uke 6+1 (bestilt time av andre årsaker lenge før jeg visste at jeg var gravid) og da tok hun innvendig ultralyd så jeg kunne se og høre hjerterytme, embryoet var da bare litt over en halv cm.
Merker at jo mer jeg leser på nettet om MA jo mer bekymret blir jeg også. Symptomene har kommet og gått den siste uken og i dag føler jeg meg ikke gravid engang. Gikk lenge og ventet på at jeg skulle bli skikkelig dårlig, men foreløpig har det ikke skjedd. Har ikke hatt noen smerter eller blødninger, men skrekken er jo at fosteret har sluttet å vokse/dødd og at jeg ikke finner ut av det før på UL (noe som er lenge til!) Skal vel helst ikke klage på at jeg er i god form, men klarer likevel ikke å ta det for gitt at jeg skal bli mor for første gang.

De symptomene jeg har hatt er: småkvalm/uggen "fyllesykfølelse" men ikke kastet opp enda (hjelper å spiste lite og ofte) svimmel (i starten) litt større bryster (men ikke spesielt ømme) svake mensenmurringer som bare varer noen få minutter. Trøtt og må stadig opp og tisse på natta. Humørsvigninger enkelte dager, men føler meg stort sett stabil :P

Bestilt legetime til midten av februar. Er da i 12. uke. Ellers prøver jeg å spise sunt, få nok søvn og hvile og leve som normalt.

Jeg er også førstegangsgravid :)

Hadde tidlig ultralyd i dag, og jeg er visst 6+6 nå. Litt kjedelig, jeg hadde regna ut selv at jeg var 7+2 :p

Veldig fint å få bekrefta at det bare er ett foster, og at hjertelyden er sterk og jevn. Alt så fint ut! Jeg har omtrent ikke symptomer i det hele tatt, føler av og til litt murring og stikking der nede. Også er jeg litt mer sliten enn vanlig, pluss at jeg spiser mye oftere. Ellers er alt tipp topp!

Jeg er forresten 29 (30 i februar), og Store Vind er 35. Jeg har ikke vært noe særlig bekymra, tenker at det som skjer, det skjer. Nå fikk vi jo bekreftelse på alt vi ville i dag, så skal bare nyte at jeg er i god form og være glad for de små stikkene jeg kjenner innimellom. ;)

Vi er førstegangs! Jeg er 25 og samboeren min er 28 :) Jeg er første i venninnegjengen som er gravid, så jeg får nye ut av å kunne lufte store og små ting her :)

Er 5+3 i dag. Har veldig lite av symptomer enda(vil gjerne ha fler, så jeg kan bli ekstra betrygget). Det eneste jeg har merket er at jeg må tisse _hele_ tiden. Og jeg har sovnet på toget til og fra jobb hver dag denne uken :) :)

Hei! Bra initiativ med en tråd for oss som er førstegangsgravide :) Jeg er 31 og sambo 30. Bor i Oslo. Har aldri tidligere (såvidt jeg vet) hatt en abort. Vi hadde begynt å planlegge såvidt, men det skjedde raskere enn forventet og nå er vi bare veldig glade og spente. Fant det ut på nyttårsaften at jeg var gravid, men sambo kunne lukte det lenge før. Han er rar sånn sett :laughing002

Er 7+6 i dag og var hos gyn i uke 6+1 (bestilt time av andre årsaker lenge før jeg visste at jeg var gravid) og da tok hun innvendig ultralyd så jeg kunne se og høre hjerterytme, embryoet var da bare litt over en halv cm.
Merker at jo mer jeg leser på nettet om MA jo mer bekymret blir jeg også. Symptomene har kommet og gått den siste uken og i dag føler jeg meg ikke gravid engang. Gikk lenge og ventet på at jeg skulle bli skikkelig dårlig, men foreløpig har det ikke skjedd. Har ikke hatt noen smerter eller blødninger, men skrekken er jo at fosteret har sluttet å vokse/dødd og at jeg ikke finner ut av det før på UL (noe som er lenge til!) Skal vel helst ikke klage på at jeg er i god form, men klarer likevel ikke å ta det for gitt at jeg skal bli mor for første gang.

De symptomene jeg har hatt er: småkvalm/uggen "fyllesykfølelse" men ikke kastet opp enda (hjelper å spiste lite og ofte) svimmel (i starten) litt større bryster (men ikke spesielt ømme) svake mensenmurringer som bare varer noen få minutter. Trøtt og må stadig opp og tisse på natta. Humørsvigninger enkelte dager, men føler meg stort sett stabil :p

Bestilt legetime til midten av februar. Er da i 12. uke. Ellers prøver jeg å spise sunt, få nok søvn og hvile og leve som normalt.

Hey så kult. Her var det mange likheter. Er også 31 med samboer på 30 og bor i Oslo. Hvor i Oslo holder dere til?

Så morro at det er så mange av oss! :D Synes også forumet her er helt supert til å lufte tanker og følelser til andre i samme situasjon. :) Heldig alle dere som har sett at alt står bra til! Gleder meg til å høre hjertet banke hvis jeg får være så heldig! ❤

Førstegangsfødende her også, er 5+3 :) Både jeg og sambo er 25. Etter SA i oktober veksler jeg mellom å være optimistisk for denne gang, og det å slite med å tro på at det går bra denne gangen. Skal bestille tidlig ul og er livredd for å ikke se et bankende hjerte. Men vet jo også at det er stor sjanse for at det går bra også! Så kjekt med en tråd for oss førstegangsfødende! :)

Hey så kult. Her var det mange likheter. Er også 31 med samboer på 30 og bor i Oslo. Hvor i Oslo holder dere til?

Så gøy Bor på Haugerud. Ikke lagt fra Tveita hvis du vet hvor det er...Tar forresten tilbake det jeg sa om at jeg ikke har symptomer for etter at jeg skrev innlegget her på gruppen har jeg vært kvalm og kastet opp 2 ganger. Hvor langt er du på vei Løkkamamma84? Og hvordan er formen din?

Så gøy Bor på Haugerud. Ikke lagt fra Tveita hvis du vet hvor det er...Tar forresten tilbake det jeg sa om at jeg ikke har symptomer for etter at jeg skrev innlegget her på gruppen har jeg vært kvalm og kastet opp 2 ganger. Hvor langt er du på vei Løkkamamma84? Og hvordan er formen din?

Jepp :) Vet hvor Haugerud er.. Jobber på Ekeberg. .ikke det at det er sånn supernærme, men samme side av byen i alle fall :) Formen min er helt grei. Småkvalm, men ingen oppkast.. veldig ømme pupper og de har blitt vesentlig større. Og så tror jeg jeg er mer følsom. Både på gråteskalaen og på irritasjonsskalaen, men er ikke helt sikker enda :) hehe.. Appen kommer til å vise 5 uker på vei så fort klokka bikker midnatt om et par timer :dance008

Back
Topp