off får vondt å tårer i øynene når jeg leser hva dere har gått igjennom å vil virkelig sende dere en klem[:)]
første fødselen har jeg en grei følelse av, å sa dagen etter at jeg skal ha flere unger, men denne gangen så griner jeg bare jeg tenker på fødselen.
Jeg tenker smerte, usikkerhet osv. Jeg blei jo satt igang på null modning denne gangen også å som sist gang gikk vannet ganske fort etter første pille (sist gang etter 12 timer, denne gangen etter 6 timer[&:])
Men da var det åpningsfasen som tok så lang tid å ingenting skjedde, å til slutt klarte jordmora finne ut at ungen ikke kom seg nedi bekkenet uten hjelp, jeg var jo sengeliggende fra klokka 18 på torsdagen til 18 på fredagen, å smertene var uutholdelige[:(]
Dei skulle prøve hjelpe meg få ungen nedi bekkenet og dei sleit, hjerterytmen klarte dei ikke høre så dei måtte sette opp sånn sonde opp til hodet hans noe jordmora ikke fikk til å det gjorde sykt vondt, tror aldri jeg har hylt så mye av smerte, i tillegg bare grein jeg hele tida[:(] Når dei endelig hørte ett SMELL at der small hodet på plass ville dei ha meg opp av senga, å jeg fikk sånn prekestol stå over men det var for vondt for jeg ville bare presse, ville ha ut ungen.
Til slutt så fikk jeg bare ligge i senga, å jeg grein og jeg grein å grein, var helt grusomt. Til slutt begynte jeg presse, å jordmora ba meg ikke gjøre dette (yeah right) men ho måtte da undersøke. Å da hadde jeg jo bare 7-8 cm åpning, altså altfor tidlig begynne presse. Etter dette tok det under 5 min så var han ute. så sånn sett kan folk tenke å gud så heldig, under fem min med pressrier, men det var så vondt[:(]
Å jeg fikk ha ungen bittelitt over brystkassa så tok dei han fra meg å jeg opplevde samme mareritt som med førstemann at dei tok han på neonatal, bort fra meg. Mens jeg låg igjen alene, å var dårlig som fy. Det fant dei ut etter ei stund at jeg hadde feber å ikke var frisk, det viste seg dagen etter at jeg hadde infeksjon pga vannavgang over ett døgn før ungen kom. Men dere må ikke tro man blir passet på[:(] dei hjelper en ikke. Å å ligge på barsel mens småen ligger på neonatal var grusomt, enda verre enn med første gutten min. Å igjen blei det samme styret med amming, neontal er AMMEMAFIAN[:'(] så der var det helvete som fy med pressing ang amming, veiing av ungen HVER gang jeg ammet... han var født fredagen, onsdagen fikk jeg dra en tur hjem på perm å det var så ille at jeg låg hylgrein på sofaen til mamma å ville faktisk ikke inn igjen til ungen min fordi jeg visste jeg måtte amme han... ikke sånn det skal være, men dei ødela ammestarten vår[:(]
Off dette vart langt, men jeg sier bare jeg er glad jeg ikek skal ha flere unger, for først ett så tøft svangerskap å så får man en slik fødsel så er man skremt for livet[:(] Men jeg snakka med jordmora som hadde fødselen på telefon men tror ikke ho helt skjønte hvilke følelser jeg sitter med... føler liksom ingen forstår. Men følelsene er ikke gode...
Men utrolig vondt lese hva andre har opplevd, føler liksom min fødsel kanskje var grei alikevel?