Flere enn meg som må fortelle jobben om graviditeten tidlig?

Sjefen din høres ut som et skikkelig dasslokk. Hvis sjefen din går rundt og sier at han hater graviditeter og uttrykker så sterkt at graviditet er et problem, så høres dette ut for meg som ordentlig og fordeling diskriminering. Det er ikke greit. Er du gravid så er du gravid. Det er arbeidsgivers ansvar å tilrettelegge arbeidsplassen for deg slik at du kan jobbe. Klarer han ikke det så skal du ha svangerskapspenger. Merker jeg er helt rystet over at det er mulig å uttale seg sånn overfor sine ansatte. :o

Er rystet over det selv. Det verste er at det er lurt å ha sjefen på "god siden" ellers får du aldri fri når du vil osv. Syntes det er vanskelig å si ifra. Men får jeg høre noen stygge kommentarer når jeg forteller det så må jeg si ifra til tillitsvalgt. Gruer meg faktisk veldig til å si det... Og må fortelle det de nærmeste ukene..

Er rystet over det selv. Det verste er at det er lurt å ha sjefen på "god siden" ellers får du aldri fri når du vil osv. Syntes det er vanskelig å si ifra. Men får jeg høre noen stygge kommentarer når jeg forteller det så må jeg si ifra til tillitsvalgt. Gruer meg faktisk veldig til å si det... Og må fortelle det de nærmeste ukene..
Det høres ut som du er i en vanskelig og kjip situasjon. Hva med å fortelle det til din tillitsvalgte først? Da kan du kanskje fortelle om at du gruer deg og ikke vet hvordan sjefen vil reagere. Også har du en "alliert" når du forteller det til sjefen.

Håper at det ordner seg til slutt for deg ♡

Krysser fingrene for at det går bra når du forteller ♡
Kan jeg spørr hva du jobber med? Dere har ikke noe fagforbund eller noe? Han kan jo ikke holde på slik??

Krysser fingrene for at det går bra når du forteller ♡
Kan jeg spørr hva du jobber med? Dere har ikke noe fagforbund eller noe? Han kan jo ikke holde på slik??

Takk :-) Håper det går bedre enn jeg tror <3 Jeg jobber som Radiograf på sykehus.. Har derfor noen oppgaver som gjør at vi blir utsatt for stråling. De oppgavene blir vi tatt ut av som gravide.. Sist fikk jeg svangerskapspenger når jeg var litt over halvveis.

Det høres ut som du er i en vanskelig og kjip situasjon. Hva med å fortelle det til din tillitsvalgte først? Da kan du kanskje fortelle om at du gruer deg og ikke vet hvordan sjefen vil reagere. Også har du en "alliert" når du forteller det til sjefen.

Håper at det ordner seg til slutt for deg ♡

Takk <3 håper det går bedre enn jeg tror. Prøver å drøye en uke eller to med å fortelle. Men hvis jeg kommer opp i en situasjon på jobben så må jeg fortelle det før.. Kanskje jeg skal lufte det for tillitsvalgte først. Det var en god ide :-)

Vurderer å fortelle det snart, vi er allerede i manko på folk, og skulle jeg bli like dårlig som sist så klarer jeg ikke det stresset og all den overtiden jeg må ha for å få gjort jobben, så da er det bedre om de får inn vikar. Men jeg gruver meg ikke for å fortelle det siden alle på jobb er glade for slike nyheter, de har hintet og masa på meg i snart et år nå om jeg ikke er gravid snart... Hehe de mener vel det er på tide nå :-)

Jeg har fortalt det på jobb allerede, for å slippe nattevaktene mine. Heldigvis har jeg en fantastisk sjef nå, som bare later som om hun synes det er gode nyheter. :D

Da jeg fikk de to eldste jobbet jeg et helt annet sted, med en slik pyton sjef som noen av dere andre beskriver. Jeg mistet faktisk jobben i begge svangerskapene... Pussig hvordan de ikke hadde bruk for meg da, men plutselig hadde behov igjen etter at barna var født.:sour:

Jeg har fortalt det på jobb allerede, for å slippe nattevaktene mine. Heldigvis har jeg en fantastisk sjef nå, som bare later som om hun synes det er gode nyheter. :D

Da jeg fikk de to eldste jobbet jeg et helt annet sted, med en slik pyton sjef som noen av dere andre beskriver. Jeg mistet faktisk jobben i begge svangerskapene... Pussig hvordan de ikke hadde bruk for meg da, men plutselig hadde behov igjen etter at barna var født.:sour:
Så godt å høre at du nå har en hyggelig sjef. Skjønner ikke hvorfor de ikke kan sette på maska ihvertfall? Ville aldri blitt sur hvis jeg var sjef og mine ansatte ble gravide...

Fortalte det til sjefen i dag. Bar sånn for å være iforkant, så visst det kommer mye sykedager fremover vet hun hvorfor:-p

Jeg begynner i ny jobb i februar, og er nå 5+4. Vurderer å fortelle før jeg starter, men er usikker... Aner ikke hvordan de er der ift graviditet..

Har mest lyst til å vente, men jobber med ungdommer som kan være svært utagerende. Usikker på hvor farlig dette er når man kun er 5-6uker på vei. Må nok ta en prat med sjefen ganske tidlig.

De får nok vite det ganske snart.... Men kommer sikkert ikke som et sjokk siden de vet om de to siste graviditetene.

Back
Topp