Flere enn meg som må fortelle jobben om graviditeten tidlig?

Sommerfugle1

Glad i forumet
Septemberlykke 2015
Jeg har et yrke som gjør at jeg må fortelle om graviditeten tidlig pga oppgaver vi gjør som kan være skadelig for fosteret.. Kan ikke si jeg gleder meg til å fortelle det på jobben. Sjefen min hater virkelig graviditeter.. Var på kontoret til sjefen for noen uker siden og fikk da høre "jeg er ferdig med graviditeter her"....

Huff! Det hørtes ikke ut som noen kjekk sjef! :/
Jeg er så I tvil om når jeg skal/må fortelle om det. Jeg er daglig leder, og rapporterer derfor til regionleder som jeg ikke ser så ofte. Vi skal på møte 14. Januar, og jeg lurer på om jeg bør si det da? Samboeren mener det er for tidlig, men jeg vet ikke? Er bare 5+3 idag :/
Hun sier også at folk med unger er ikke noe å spare på å graviditeter er bare sykemeldinger. Så dette blir vell kjempe kjekt -.-

Jeg vurderer å ta en prat med sjefen selv, jobber på sykehjem med tidvis utagernde pasienter, så er fare for slag i mageregionen.. :/ heldigvis har jeg en flott sjef, som bare syns slikt er koselig :)

Uff, det der hørtes ikke noe morro ut :(

Jeg måtte ikke, men jeg fortalte det til sjefen i dag. Han syntes det var kjempekoselig, og gratulerte. Han ble pappa for 3-4 mnd siden selv, så han kom med NAV-tips og greier. Satte pris på å få vite det tidlig, som han sa, jeg var jo ikke forpliktet til det, men det var greit å vite. Men synes det er greit, i tilfelle det skulle skje noe fremover..om det går galt etc.

Jeg er også i en jobb der det må fortelles tidlig. Heldigvis har dette ikke vært et tema hos oss, med tanke på negativitet. Eneste jeg tenker på er at dersom det sies en plass må det sies alle plasser. Ryktet sprer seg :-)

Godt å høre at noen har positive sjefer! Kjedelig å måtte grue seg til å fortelle en slik gledelig nyhet :-)

Huff! Det hørtes ikke ut som noen kjekk sjef! :/
Jeg er så I tvil om når jeg skal/må fortelle om det. Jeg er daglig leder, og rapporterer derfor til regionleder som jeg ikke ser så ofte. Vi skal på møte 14. Januar, og jeg lurer på om jeg bør si det da? Samboeren mener det er for tidlig, men jeg vet ikke? Er bare 5+3 idag :/
Hun sier også at folk med unger er ikke noe å spare på å graviditeter er bare sykemeldinger. Så dette blir vell kjempe kjekt -.-

Hørtes ut som sjefen min dette.. Huff. Det er ikke noe gøy å grue seg. Sikkert deilig å fortelle det den 14.1 og slippe å tenke mere på det..

Ja Sommerfugle1 tror det blir best, er jo bare 6 uker på vei da. Men da får jeg iallefall sagt det ansikt til ansikt. Man er vell forpliktet til å si ifra før uke 12, er man ikke?
Neste møte er 9. Mars og da er jo 12 uker passert om jeg ikke mister. Vil helst ikke ta det over telefonen :/

Ja Sommerfugle1 tror det blir best, er jo bare 6 uker på vei da. Men da får jeg iallefall sagt det ansikt til ansikt. Man er vell forpliktet til å si ifra før uke 12, er man ikke?
Neste møte er 9. Mars og da er jo 12 uker passert om jeg ikke mister. Vil helst ikke ta det over telefonen :/
Nei, det eneste er at du må søke permisjon 3 måneder før :)

Jeg sa i fra i dag :) gikk veldig greit. Sa i fra mtp kvalmen og at det da kan hende jeg blir sykemeldt etterhvert. Har også sagt i fra til to andre i ledergruppa, hu ene sa at hun hadde sett det da jeg kom på jobb i dag :p sett det i øya på meg :p har sagt i fra at det kun er vi i ledergruppa som skal vite om det. :)

Jeg sa i fra i dag :) gikk veldig greit. Sa i fra mtp kvalmen og at det da kan hende jeg blir sykemeldt etterhvert. Har også sagt i fra til to andre i ledergruppa, hu ene sa at hun hadde sett det da jeg kom på jobb i dag :p sett det i øya på meg :p har sagt i fra at det kun er vi i ledergruppa som skal vite om det. :)

Hva ville du gjort om du var meg?
Fortelle nå eller vente? Jeg er jo veldig dårlig mtp kvalmen osv, men føler de er så negative til det. Sier at frisører får sykemelding for ingenting osv. Huff hater dette!
Vil ikke si det til de ansatte på jobb, jeg har jo ikke sagt det til alle i familien enda en gang :o

Fortelle nå eller vente? Jeg er jo veldig dårlig mtp kvalmen osv, men føler de er så negative til det. Sier at frisører får sykemelding for ingenting osv. Huff hater dette!
Vil ikke si det til de ansatte på jobb, jeg har jo ikke sagt det til alle i familien enda en gang :o
Jeg vet ikke.. Ville kanskje ventet til mars, du har ikke plikt til å fortelle grunnen til at du er sykemeldt. Men du skal be om tilrettelegging hvis du trenger det :)

jeg må si det tidlig pga utagerende brukere. sa det til en på jobben i helgen. og er kollega med to av mine nærmeste venninner. Går også på skole, så måtte fortelle læreren det, siden jeg er ekstremt trøtt, og har hatt fravær pga dette.

Herregud! Kjenner jeg blir sur over slik behandling av gravide! Det er jo en god grunn til at det er lav terskel for å gi gravide frisører sykemelding! Dere har en veldig fysisk belastende og stressende jobb!

Jeg ville nok ventet til mars om jeg var deg. :)

Herregud! Kjenner jeg blir sur over slik behandling av gravide! Det er jo en god grunn til at det er lav terskel for å gi gravide frisører sykemelding! Dere har en veldig fysisk belastende og stressende jobb!

I følge selve ledelsen høres gravide bare ut som sutrekopper, som ikke "føler" for å jobbe.
Kjenner jeg blir helt satt ut når jeg har hørt dem snakke tidligere..

Jeg fortalte det til sjefen da vi var prøvere fordi prøving for meg ville medføre fravær fordi jeg måtte dra til Danmark i hui og hast. Hun ble vel ikke sjeleglad siden det ikke er bare bare å finne vikar for meg, men hun skjulte det godt og tok det profft. Ønsket meg lykke til og ba om å få mld i ferien når jeg hadde testet :)

Jeg har et yrke som gjør at jeg må fortelle om graviditeten tidlig pga oppgaver vi gjør som kan være skadelig for fosteret.. Kan ikke si jeg gleder meg til å fortelle det på jobben. Sjefen min hater virkelig graviditeter.. Var på kontoret til sjefen for noen uker siden og fikk da høre "jeg er ferdig med graviditeter her"....
Sjefen din høres ut som et skikkelig dasslokk. Hvis sjefen din går rundt og sier at han hater graviditeter og uttrykker så sterkt at graviditet er et problem, så høres dette ut for meg som ordentlig og fordeling diskriminering. Det er ikke greit. Er du gravid så er du gravid. Det er arbeidsgivers ansvar å tilrettelegge arbeidsplassen for deg slik at du kan jobbe. Klarer han ikke det så skal du ha svangerskapspenger. Merker jeg er helt rystet over at det er mulig å uttale seg sånn overfor sine ansatte. :o

Back
Topp