* flaut *

marley88

Forelsket i forumet
Mailykke <3
Jeg er første gangs gravid, så jeg stiller mange rare spm her inne, men jeg bare lurer :)

Er det så ille å gå på do etter fødsel som jeg har hørt ? Fordi jeg har hørt om folk som ikke spiser fordi de i frykt ikke vil risikere og gå på do !! ( gjelder det både nr 1 og 2 ? ) ... :( Gruer meg ..... 

på sykehuset så bruk den lille handdusjeb når du tisser, hjelper på svie
og nr 2 så IKKE hold deg for du er redd for smerter det gjør det som oftes verre, samt ikke press la ting gå av seg selv

Jeg synes det var veldig vondt å tisse, men jeg hadde et bitte lite sår som ikke trengte å sys så sved jo litt kan man si : p Er veldig glad det var sånn dusj der : p
Ble kjempe nervøs når jeg merka nr 2 meldte seg, men gikk bra :)

Å gjøre nr 1, det vil jo svi selvsagt, du har jo nettopp født :p men det kan ikke sammenlignes med smertene ved en fødsel :) Jeg fikk ikke til å gjøre nr 2 før en god del dager etter fødselen.
Ikke bekymre deg for dette, bare ta det som det kommer :)

ingen av delene er noe særlig behagelig nei.. Men altså.. Du skal igjennom en fødsel først så akkurat det er ikke noe jeg ville bekymret meg for :P

Nr 1 svei litt den første dagen eller så. Genialt med den lille dusjeren da. Ble livredd da jeg måtte nr.2 for første gang, men det gikk veldig bra - fikk bare beskjed om å ikke presse og bruke god tid;)

Jeg grudde meg veldig, men med nr 1 tvang de meg til å gå. Ellers... (Vet ikke helt hva de hadde gjort, men.. hehe) Det gikk VELDIG greit. Jeg var sydd, men kjente ingen ubehag.

Nr 2 gikk også veldig bra. 

Merket ingenting på verken nr 1 og 2 :P

Jeg følte at det bare var et stort hull mellom bena mine.. Føltes som om tiss og rumpe bare var et stort hull... Det var ikke noe problem å tisse, men større buisness var jeg livredd for da jeg følte at alle innvollene mine var på vei ut når jeg "presset"...

Synes nr 2 var ille! Mest foedi jeg holdt meg veldig lenge! Nr 1 svidde som helvete men gikk fort over.

Det er litt vondt ja.
Men hvis du ikke går så blir det verre.
Og ikke la vær å drikke, for da blir urinen konsentrert og da svir det mer!
Holder du igjen nr.2 så blir den bare verre å få ut.
Spis fiber!

Nr 2 var i utgangspunktet ikke ille, men det var så grusomt å tisse pga betennelse i ett sting at jeg holdt meg en del (veldig dumt!). Det gjorde igjen at jeg fikk problemer med nr 2. Etterhvert begynte jeg å tisse i dusjen for å klare å tisse (ja jeg vet hvor ekkelt det er..), men nr 2 plagene ga seg ikke. Var hos legen noen ganger, men det tok ca 6 mnd før jeg kunne gå på do som før. 
Så jeg sier bare IKKE HOLD deg!! Bare gå på do selv om det er vondt, det blir IKKE bedre av å holde seg... 

Tissing var voooondt. Det som reddet meg var dusjen. Lunket vann som jeg tømte/spylte ned mens jeg tisset.. Nr 2 var ikke noe problem noen av gangene. Redselen var større enn den faktiske handlingen for å si det sånn:P

Svei litt når jeg tisset de første gangene, men ikke værre enn at jeg overlevde uten dusj (men foretrakk dusj bare for komforten). Nr2 var ikke noe problem (men spis gjerne fiber og drikk masse så det ikke blir hardt)

etter en fødsel er det lov å tisse i dusjen ;) da gjør det ikke så vondt HVIS det skulle gjøre vondt... det er ikke gitt at det MÅ gjøre vondt altså...
jeg grua meg veldig til nr2... i tillegg sliter jeg med "offentlig do-angst", og foretrekker å holde meg i 5 dager fremfor å gå andre plasser enn hjemme.. men jeg måtte jo bare..
så jeg overlot ungen til jordmødrene som satt på vaktrommet og sa jeg hadde så vondt i magen og måtte på do... og der satt jeg.. og det gikk helt fint - selv om jeg gruet meg :D

Må bare si meg enig med de fleste over her; nr 1 svir og nr 2 går mye greiere enn det jeg trodde! :) På fødeavdelinga jeg lå, hadde de Duphalac (er litt usikker på stavemåte der gitt...) stående framme. Det hjelper mot hard mage, og da slapp jeg å presse noe spesielt når jeg skulle på do. Genialt, synes jeg! :)

Må bare si meg enig med de fleste over her; nr 1 svir og nr 2 går mye greiere enn det jeg trodde! :) På fødeavdelinga jeg lå, hadde de Duphalac (er litt usikker på stavemåte der gitt...) stående framme. Det hjelper mot hard mage, og da slapp jeg å presse noe spesielt når jeg skulle på do. Genialt, synes jeg! :)

Nr 1 svei de første dagene, så greit å ha dusj:P Nr 2 var greit, vondt å presse da:P Så la det gå av seg selv:P Siden nr 1 svei turte jeg ikke å gjøre nr 2, så holdt noen dager men det gikk helt fint når jeg tilslut måtte

Jeg sier bare én ting; drikk MASSE vann!!  Det gjør at magen ikke stopper opp.

Jeg gruet meg også forferdelig til det, men det var knapt vondt i det hele tatt. Men tror ikke det er noe lurt å holde igjen, og som alle andre sier den hånddusjen ved doen hjelper utrolig :-)

Back
Topp