* flaut *

Jeg svei i 1 uke å det var sykt godt å ha vann som rant samtidig med urinen.. Siden den er så sterk å du nettopp har født.. Så er det greit å ha ei flaske med vann stående med doen.. Jeg gikk i dusjen hver gang jeg skulle nr 1.. nr 2 gikk også kjempe greit.. Magen va så løs så jeg slapp å uroe meg :)

Men, anbefaler sykehusbinda sterkt! Ikke finn på å kjøp noe tynne harde bind.. DA lager du bråk med deg selv.. :/ (Vet de er store og ufyselige! :p)

Hm,etter fødselen fikk vi liggepå fødestuen til morgen,for der va r det dobbelseng.Anyway,jeg hadde så vidt lagt meg i senga da jordmødrene etter en liten stund måtte hjelpe meg opp så jeg kunne få tisse.Jeg var sikker bedøvd godt da pga at jeg måtte sy,men kjente ingeting de gangene med nr.1 resten av oppholdet eller når jeg kom hjem.
Med nr.2 så kjente jeg vel det dagen etterpå,ble redd for jeg visste jo ikke om jeg hadde sydd nærme der.Så jeg spurte en barnepleier om hun kunne se i papirene eller finne det ut,det hadde jeg ikke og hun sa som mange andre har skrevet her,la det gå fint av seg selv,ikke press noe særlig og ta deg GOD tid hvis du trenger det.

Men,etter jeg kom hjem så hadde jeg en imsdal falske stående ved doen,den brukte jeg da til å skylle med (bare et tips da) ,da svei jeg litt men det hadde bare kommet urin i sysåret så da hadde jeg en liten betennelse,gikk til lege og alt så fint ut,de rensa lett med noe væske og en bomullsdott og råda meg til å sitte lent fremover så urinen ikke rant i såret.

Dette ble litt mye,men greit å vite synes jeg,lykke til

Jeg synes det var helt forferdelig begge delene. De klippet så måtte sy. Dagen etter løsnet 1 av stingene, så da hadde jeg et åpent sår som jeg tisset i. Var sikker på at jeg hadde fått blærebetennelse, og reiste på legevakta etter 1 uke. Fikk da bedøvelsekrem til å smøre på når jeg skulle tisse. Det hjalp. Nr to var verst. Hver gang i ca 3 månder revnet jeg opp igjen i det såret som revnet. Var ikke mye godt. Nå halvanne år senere, synes jeg forsatt det er vondt. Føles som jeg skal presse ut hele underlivet. 

Det som er viktig er å ikke holde igjen. Da blir du har i magen, og det forverrer det hele :)

Svei da jeg tisset de første 10 dagene og det hjalp å gå i dusjen! Tok klyster hjemme samme dag som fødselen startet og en gang til på sykehuset, så måtte ikke på do før det hadde gått 5-6 dager. Da var det minimalt med ubehag :)

jeg spjæla nesten helt bak og grua meg som f, men det var ikke vondt :) om det blir vndt får du bedøvelseskrem ;)

Etter min første fødsel var det helt grusomt.. Nekta å spise middag i tilfelle jeg måtte på do, grein når jeg prøvde å gå på do, og fikk morfin fordi det var så jævlig vondt. Det skal sies at jeg var veldig uheldig denne gangen.

Etter fødsel nummer to gikk det smertefritt, ingen problemer i hele tatt:-)

Ikke for å skremme deg altså, men regner med du vil ha både positive og negative erfaringer når du stiller direkte spørsmål:-)

Tissinga merket jeg ikke, men brukte den hånd dusjen på sykehuset, ognår jeg kom hjem tok jeg lunket vann i en imsdal flaske og skyllet etter jeg hadde tissa :) Funket fint, og var aldri vondt. :)

Gruuuuuet meg til å gjøre nr 2 da mange hadde sagt at det var vondt, men nei da, var ikke vondt i det hele tatt :) Men tok noen dager før jeg fikk gjort det, men det var normalt sa jordmor på sykehuset. :)

Nr 1 svidde en god del, men det var overkommelig. Jordmor sørget for at jeg gikk på toialetten ganske kjapt etter fødselen. I tiden etter brukte jeg en flaske med lunken vann til å lette smertene. Nr 2 gikk overraskende bra. Ikke gru deg så mye på forhånd. Ta det som det kommer. :)

Når du skal drite, så drikk avføringsmiddel.
Det måtte jeg. Da renner det ut, istede for at du må presse...

Jeg sleit noe jæævlig med å tisse etter begge fødslene, men de tvang meg på sjukehuset! Hu ene kom med en svær mugge med vann som hu tvang meg til å drikke opp så jeg måtte tisse.. Brukte den dusjen da jeg tissa, det hjalp litt men svei som fyy likevel! Nr 2 gjorde jeg ikke på 4-5 dager, turte ikke rett og slett.

Hvis du har revnet så svir det å tisse ja, men jeg syns aldri det var vondt å gjøre nr 2.. men det kan være fordi jeg nesten ikke revnet noe.. revner man helt bak der så gjør det nok vondere

Jeg hadde ett pyntesting. Jeg fikk ikke dra fra fødestua før jeg hadde tissa. Grua meg veldig, og det sved vel bittelitt, men husker det nesten ikke nå.
Gruet meg også til nr 2, men jeg klarte ikke å holde meg. Jeg fes når jeg gikk trapper og kunne ikke være langt fra do for det var veldig vanskelig å holde seg gitt :p

(Nr 2 var ikke vondt her altså!)

Jeg ble klippet og sydd, men grudde meg mest til nr 2, tror jeg ikke gikk på do på 4-5 dagen, noe jeg ikke skulle venta med (var ikke sånn veldig vondt, men noe ubehagelig ja), var mest redd fordi jeg hadde sydd og var redd får å ta i.
Tissing gikk greit, var litt svie selvsagt, men så fant jeg en metode som gjorde at jeg ikke kjente sviingen, bøyde meg veldig langt frem, sånn at det ikke rant ned mot stingene, kjente da null og nada!! :) Men ikke vent så altfor lenge med nr 2..

Jeg ble klippet og fikk i tillegg kateter. Grudde meg skikkelig men det var ikke noe problem å tisse! Brukte ikke hånddusj heller. Nr 2 ble vel et par dager etterpå og det gikk også helt fint, jeg fikk sånn flytende gugge for at ikke magen skulle stoppe opp. Duphalac?! Det trenger ikke å være vondt altså:)

vel, viss du revner fra ende til aen så gjør d kanskje vondt ja. men ellers så tror eg du tåler de smertene i forhold til fødselen;)

Det var null problem for meg :)
Merket aldri noe til stingene (hadde to bare da), og var bare litt øm resten av den dagen, dagen etter var det nesten helt normalt igjen.

Vil du ha ærlige svar, eller vil du ha beroligende svar?

smash skrev:
Når du skal drite, så drikk avføringsmiddel.
Det måtte jeg. Da renner det ut, istede for at du må presse...

Det hadde jeg aldri turt å gjøre, hadde ikkefungerende knipemuskler og er redd det hadde kommet ut litt ubeleilig... Men fiber var redningen min. Og druer. 

Ja, det er vondt ! Svir som ett helvette... Selv ble jeg tømt med kateter noen ganger, så slapp og tisse alle gangene.. Hehe ! Men bruk dusjen samtidlig når du tisser, og når du er hjemme så bruker du en flaske med vann og tømmer over når du tisser.. Nr 2 kom etter 9 dager, og da grein jeg.. Men jeg rivnet VELDIG masse, og det var først etter 4-5 uker jeg greide og tørke meg med papir etter og ha vært på do.. 

Syns ikke det var så ille etter jeg fødte vaginalt jeg da :)

Har og hatt ks, og da var det litt verre med nr 2, grunnen var rett og slett at det var vondt i såret under pressing. Så her måtte det komme av seg selv :p

Sist jeg hadde ks klarte jeg gå på nr 2 dagen etter ks, var så stolt at jeg ropte det ut til enen pleiern som kom inn rett etterpå haha

Back
Topp