Flaut å pante flasker

• Trådstarter Trådstarter **SunFlower**
  • Opprettet Opprettet
S

**SunFlower**

Guest
Jeg syntes det er så flaut å pante flasker på butikken. Så derfor har jeg nå garasjen full, ca 20 svartsekker med flasker. Hvor kan jeg bli kvitt disse uten å pante de? Er det noe veldedighetsgreier man kan gi dem til?

Flaut? Det er jo penger! Hva er det som er så flaut med det?

Jeg syntes det er så flaut å pante flasker på butikken. Så derfor har jeg nå garasjen full, ca 20 svartsekker med flasker. Hvor kan jeg bli kvitt disse uten å pante de? Er det noe veldedighetsgreier man kan gi dem til?
hvorfor er det flaut!?

Er alltids idrettslag eller andre foreninger som er interessert i å få inn noen kroner. I ungdommen var jeg med i 4h, vi hadde flaskeinnsamling og pantet for å få penger i kassa, det gjorde vi også siste året på ungdomsskolen for å få penger til klassetur. Bare forhør deg litt rundt, så er det nok noen som gjerne vil overta panten din ;)

Jeg får sånt press til å bli fort ferdig, så jeg hater å pante i butikker. ;) Og ofte får jeg putta inn noen få flasker før det er fullt og jeg må vente ti minutter på at de butikkansatte skal fikse det. :P
Heldigvis har bunnpris her et eget "rom" ved siden av butikken hvor man står helt alene og kan pante i fred. :)

Gurimalla som folk har problemer med dagligdagse ting:p
For meg er det like vanlig å pante flasker som det er å handle matvarer, vaske seg og ha på sko ute, men.... Det er tydelig forskjell på folk. Om du vil gi det bort, så kan du legge det ut på gi bort side på finn.no eller om det finnes en lokal Facebook side med sånn "gi bort, selge, kjøpe eller bytte i Hamar", eller hvor enn du måtte bo. Gsnske sikker på at noen med glede ville ha hentet det. Kanskje du har noen tennåringsnaboer som vil tjene en slant. De rydder bort flaskene dine og får panten som betaling.

Gurimalla som folk har problemer med dagligdagse ting:p
For meg er det like vanlig å pante flasker som det er å handle matvarer, vaske seg og ha på sko ute, men.... Det er tydelig forskjell på folk. Om du vil gi det bort, så kan du legge det ut på gi bort side på finn.no eller om det finnes en lokal Facebook side med sånn "gi bort, selge, kjøpe eller bytte i Hamar", eller hvor enn du måtte bo. Gsnske sikker på at noen med glede ville ha hentet det. Kanskje du har noen tennåringsnaboer som vil tjene en slant. De rydder bort flaskene dine og får panten som betaling.
Det var en god ide. Takk!

Det er nok mange som vil sette pris på en donasjon, sjekk ut gode formål i ditt nærområde :)

Syntes det var flaut før selv, men det var når jeg var type 16 år og forbandt
Det med "fattig" nå er det flaut og IKKE pante flasker med tanke på resirkulering....

Jeg syns det var flaut da jeg var 15 år. Nå kommer jeg med 2-3 søppelsekker med panteflasker. Du har betalt panten! Og det er dine penger. Dessuten gjør du en innsats for miljøet ved å pante flasker. :)

Du kan gi til Selma prosjektet. Hjelper sykehusbarn

Syns ikke det er flaut, men kjedelig så da blir det til at det hoper seg opp og da blir det hvertfall super mye hver gang.....
Her kommer fotball klubben ett par ganger i året og henter, så jeg setter søppel sekkene i låven til da;)

Jeg synes også at det er flaut. Hovedsakelig fordi jeg synes at det er kjedelig, og dermed har spart opp en del hver gang. :p

Få noen til å pante de for deg og trykke på rødekors knappen på automaten.

Forstår heller ikke hvorfor d er flaut..?

Panter ofte på kvelden, når det er få folk på butikken. Og i Sverige har de oftest 2-5 pantemaskiner. Så ikke så stress da heldigvis :-)

Back
Topp