Flaut å pante flasker

• Trådstarter Trådstarter **SunFlower**
  • Opprettet Opprettet
Flaut faktisk. :)
Det er da en veldig god gjerning, du sparer jo miljøet. Synes det er verre med de som bare kaster pengene ut av vinduet med å hive flasker på dynga.

Syns ikke det er flaut med mindre vi har venta for lenge :-P men ja helt sikkert noen som vil hente de :-)

Ja, liker det heller ikke :P her drikker vi ikke brus (kun i selskaper osv), så blir sjelden mye flasker.

Ofte kommer det skoleklasser og vil ha flaskene, så vi leverer så og si alltid til dem :P

Vi sparte opp og hadde hele boden full og når vi pantet, da på en større butikk som hadde en egen avdeling for pant, så fikk vi nesten 1500 kr :)

Så hvis du finner en plass som dette, så blir det ikke så flaut :)

Jeg jobber i en liten butikk. Så å komme med mye flasker er ikke flaut :) det er du ikke alene om..
Flere gange ri uka kommer det folk med 3-4 svarte sekker.. Å har selv vert med på at det kom en med ett helt lasteplan fullt.. Her snakker vi 16 sekker minst ;) av de som er større enn de svarte.
Å er det for ille syntes du så kan dere jo bare dele det opp å ta for dere flere butikker heller :)

Legg ut på finn.no :p panteflasker gis bort mot henting ;)

Eg jobbar med panteautomater og synes faktisk det er ein genial ting! Du sparar miljøet for mykje drit ved å plante flaskene du kjøper :)
I dag har dei fleste Røde Kors knapp om gjer at du kan donere vekk alt av pant, i tillegg vere med i trekning om ein gevinst.

Som dei fleste har nemnt over her, gi dei vekk til idrettslag, nabogutta, osv :)

Ta kontakt med en lokal ungdomskole eller noe, det finnes sikkert noen ungdomskoleelever som sparer til klassetur og får til å få hentet flaskene og pante dem. Det er slik vi blir kvitt tomflaskene her, for vi har ikke panteautomat på den lille lokalbutikken, så selv om vi drikker lite brus så hoper det seg opp i garasjen. Med jevne mellomrom har ungdomsskolen flaskeinnsamling, så da kan vi bare sette sekker med flasker på trappa.

Forstår heller ikke hvorfor d er flaut..?

Jeg kan tenke meg noen årsaker, spesielt hvis man skal pante mye av gangen, uten at det egentlig er et problem for min del
1. Man vil ikke at det skal se ut som man drikker sykt mye brus, spesielt hvis man er overvektig eller noe.
2. Vil ikke det skal se ut som man drikker veldig mye alkohol.
3. Vil ikke at man skal fremstå som fattig, at man panter fordi de pengene er veldig viktige (gjerne kombinert med at man enten drikker mye brus eller alkohol).
4. Frustrasjon over at man står lenge ved panteautomaten, spesielt om det kommer noen bak som bare har et handlenett med noen få flasker i.
5. Automaten blir full, alarmen går, mer oppmerksomhet, venting, kontakt med de ansatte osv...

Bare noen forslag fra min side, har kjent litt på disse da, men har da bestandig pantet flaskene våre uansett.

Jeg ville aldri spart opp flasker, panter når en bærepose er full. Vesla panter stort sett våre flasker, og dette går rett på sparegrisen . Å pante flasker er vinn-vinn situasjon:)

Her vet jeg pizzabakeren samler inn til å gi til uland.

Ellers ser jeg ikke problemet. Må pante oftere da ;) Panter en gang i uka ca. Da er det som regel en pose :) Penger er penger :)

Synes ikke det er flaut i det hele tatt jeg :)
Men idrettslag og slikt har av og til panteaksjoner. Kan godt hende de vil hente flaskene dine og få panten :)

Pante flasker er vel like normalt som å kjøpe alt annet i butikken? :)

Jeg og kusinen min pantet 2 søppelsekker med panteflasker en gang, hun syns det var flaut. Jeg ga F. Vist tok det tid men det får man regne med når man samler på seg så mange flasker :P

Regner nesten 100 kr pr søppelsekk, jeg. Det blir nærmere 2000kr for deg. Bare for å sette i perspektiv hva du gir bort:)

Jeg er heller ikke veldig glad i å pante, så det hoper seg opp her også, men aldri mer enn 4-5 sekker... Så pleier jeg å ta pengene ut i kontanter og legger på sparebøssene våre. Enten litt til ungene, min egen reisebøsse eller felles voksenbøsse. :)

Ofte idrettslag som tar i mot vet jeg :)

Jeg hadde tatt med meg en pose/sekk hver gang jeg dro på butikken.

Det er ikke flaut å pante flasker, det er miljøvennlig og ikke minst penger.

Back
Topp