Flaue ting barna har sagt.

Kaller det for voksendrikk, men guttungen kaller det for voksenbrus.
Vi har også sagt at alkoholholdig drikke er voksendrikke. Min sønn ville vite hva som skjedde om man drakk den, og fikk forklaring om å bli bl.a svimmel, så nå kaller han det svimmeldrikk...
 
En gang så satt vi i bilen på en bensinstasjon og venta på at gubben skulle komme ut med pølser til oss. Så går det en mann forbi bilen og gutten sier: mamma han mannen hadde rar rumpeXD heldigvis var vinduene igjen.

Ellers så har mamma fortalt noe jeg har gjort. Vi satt på en kafé. Jeg var vel 2-3 år. Og bak oss satt en kar som var mørkhuda. Jeg hadde sitti å sett på han litt. Og tydeligvis var jeg rasist som liten :/ Jeg snudde meg og pirka han på skulderen og sagt du er stygg du og satt meg ned igjen :O
 
Hva hvis man tar seg en long Island ice tea eller en sex on the beach? Skal man si det til barnet da?

Blir vell for å gi en litt lettere forklaring ?
Drikker ikke foran barn ;) men poenget er at vi heller sier "noe som du må være voksen for å drikke". Ikke så stor forskjell, men synes det jeg sa er mer forklarende enn voksendrikke.
 
En gang så satt vi i bilen på en bensinstasjon og venta på at gubben skulle komme ut med pølser til oss. Så går det en mann forbi bilen og gutten sier: mamma han mannen hadde rar rumpeXD heldigvis var vinduene igjen.

Ellers så har mamma fortalt noe jeg har gjort. Vi satt på en kafé. Jeg var vel 2-3 år. Og bak oss satt en kar som var mørkhuda. Jeg hadde sitti å sett på han litt. Og tydeligvis var jeg rasist som liten :/ Jeg snudde meg og pirka han på skulderen og sagt du er stygg du og satt meg ned igjen :O
Hoho ^^ Hvilke reaksjoner fikk du da?
 
Hva hvis man tar seg en long Island ice tea eller en sex on the beach? Skal man si det til barnet da?

Blir vell for å gi en litt lettere forklaring ?

Nå har ikke barna mine for vane å mase om hva andre spiser og drikker. Eller å omgås der voksne drikker.
Men jeg hadde nok svart at det var en drink :)
 
Drikker ikke foran barn ;) men poenget er at vi heller sier "noe som du må være voksen for å drikke". Ikke så stor forskjell, men synes det jeg sa er mer forklarende enn voksendrikke.

Jeg forstår ikke hysteriet med å ta seg 1 drink/1 glass vin eller 1 øl i godt selskap foran barn. Ikke snakk om å bli full.. Er snakk om å ha et normalt sunt forhold til alkohol. Hvis alt skal total forbys rundt unger blir det hysteri.
Å være voksen for å drikke eller voksen drink går vell på det samma.
Aldersgrensa er det samme ;)
 
Jeg nyter ikke alkohol, jeh drikker for å bli full :) ikke hysteri, men har absolutt ikke behov for å ta meg et glass vin. Derfor legger jeg heller ikke skjul på at det er snakk om øl, drink eller pærecider om de spør :)
 
Ikke sagt det offentlig (les; enda), men lurer på om badeland er trygt nå.

Dusjer mens sønnen min på snart 3 år er på badet sammen med meg. Åpner opp dusjdøra og står å tørker meg.

Han reiser seg opp og kommer målrettet bort til meg med pekefingeren foran seg. Peker der nede på meg og sier ; "skjegg mamma!" Løper ut til faren sin og roper ; "pappa !! Mamma har skjegg på magen !" . Vi lo godt ! :D
Haha. Når sønnen min var rundt to pekte han og sa : bæsj?
 
Disse barna, disse barna :laughing021
Ikke så greit å være mamma/pappa når de søte små kommer med gullkorn. :smiley-ashamed005
Her er det nesten daglig gullkorn, som gjør at mammaen ønsker seg et dypt hull.
Og til dere som henger dere opp i om man kaller alkohol for voksendrikk/brus så får han det forklart på en skikkelig måte hva det er, og hvorfor det bare er voksne som kan drikke sånt.
Her i hus drikker vi ikke når han er våken, men han synes det er helt ok hvis vi er borte på besøk og andre tar seg en øl eller 1 glass vin.
Så lenge det ikke blir flatfylla foran han, så bryr han seg ikke. Men ser vi foreldrene at det blir altfor mye alkohol velger vi heller å dra hjem.
Jeg har en ryggplage som gjør at jeg av og til må til osteopat eller manuellterapeut for å knekke opp, og da har han fått med seg at jeg kan være øm i ryggen etterpå. Noe han kommenterte en gang til faren. "Pappa, mamma har så vondt i ryggen. Du må hoppe på ryggen hennes sånn at det sier knekk, for det gjør xxx" (xxx = mannlig osteopat):hilarious: Og nei, faren fikk ikke lov å hoppe på ryggen min;)
 
Katastrofe har en sang hvor han sier oynkadonk og aqevit. Det har jentungen på 2.5 år fått med seg og kan finne på å si det ganske ofte. Kan høres merkelig ut hvis man ikke har hørt sangen. Og vi drikker fint lite aqevit.
 
Da vår sønn var 2 år, var vi på et stort kjøpesenter på en lørdag. Han satt i vogna, og vi trillet forbi en dyrebutikk med et akvarium utenfor. Da penkte han, og sa HØYT OG TYDELIG "mamma,mamma Se!!! PIKK!!!" han kunne nemlig ikke si fisk!!! Masse folk snudde seg og så på oss! da hadde jeg lyst til å gjemme meg!
 
Var på campingen til farmoren og farfaren min i fjor.. Hadde akkurat kommet ned på en fullpakket strand med alt utstyre da Vesla nesten roper ut.. "Mamma hvorfor har den hvite mannen så lange pupper?!"
Den mannen var ei dame....

jepp spruuuuuuuuuuuuuut rød var jeg!
 
Uff ja :p

Hadde en operasjon i magen i fjor og har arr nå på magen. Minste på nesten 5 år da, MÅTTE fortelle alle hu traff i bhg (inkl ukjente foreldre) at jeg hadde masse hull i magen og om de ville se.

Det gjorde Vesla også etter operasjonen min i 2014 Skulle vise alle at jeg hadde "hull" på magen min. :hilarious::hilarious:
 
Jeg og min da 3 år gamle datter sto i dusjen etter et bad i svømmehallen, det var bare vi to og en dame der, da min datter plutselig roper "mamma se trollet" samtidig som hun vifter med armen foran skrittet sitt og peker på den fyldige busken til damen ved siden av oss (jeg var som regel glatt nedentil, så hun hadde ikke sett dette før)! "se da mamma! SE trollet!" Jeg trodde jeg skulle dø av ydmykelse, jeg sa stille "ja" og snudde meg bort, aner ikke hva damen ved siden av hørte eller om hun ble fornermet! Ler godt av det i dag
 
Eg og gutten min, som var 4 på den tida, gjekk bak to "muskelbunta" av typen steroide-klyser. Dei har jo ein tendens til å gå litt "vaggete" og ut med armane, mens dei blåser seg litt opp, viss dokke skjønna kva eg meiner..? :p
Anyways, gutten min såg jo denne litt spesielle gangen, og sa høgt: "Mamma, koffer går dei på den måten? Har dei bæsja seg ut trur du?"
Eg kunne ikkje anna enn å humre litt for meg sjølv :-D
 
Eg og gutten min, som var 4 på den tida, gjekk bak to "muskelbunta" av typen steroide-klyser. Dei har jo ein tendens til å gå litt "vaggete" og ut med armane, mens dei blåser seg litt opp, viss dokke skjønna kva eg meiner..? :p
Anyways, gutten min såg jo denne litt spesielle gangen, og sa høgt: "Mamma, koffer går dei på den måten? Har dei bæsja seg ut trur du?"
Eg kunne ikkje anna enn å humre litt for meg sjølv :-D
Hørte de det da?
 
Jeg og min da 3 år gamle datter sto i dusjen etter et bad i svømmehallen, det var bare vi to og en dame der, da min datter plutselig roper "mamma se trollet" samtidig som hun vifter med armen foran skrittet sitt og peker på den fyldige busken til damen ved siden av oss (jeg var som regel glatt nedentil, så hun hadde ikke sett dette før)! "se da mamma! SE trollet!" Jeg trodde jeg skulle dø av ydmykelse, jeg sa stille "ja" og snudde meg bort, aner ikke hva damen ved siden av hørte eller om hun ble fornermet! Ler godt av det i dag
:laughing001:laughing001
 
Back
Topp